fiskercool Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Nå nærmer det seg april, og då må jeg ha søkt høyereutdanning. Går påbygg fortiden, og har elektro (VG1) og el-energi (VG2) i baklommen. -Valget mitt står mellom Mekatronikk (UiA), byggingeniør (Tror di har det på Uia) og elektroingeniør (elkraft eller automasjon). Kan fortelle litt om karakterene mine i relevante fag. -Første året på elektro sleit jeg litt med elektrofagene, fikk 4 i de fleste untatt automasjon hvor jeg fikk 3'er, og en 4'er i matte. -På el-energi fikk jeg 5'er i alle elektrobaserte fag, og nå på påbygg fikk jeg 5'er i matte og naturfag i første termin. Når jeg gikk el-energi fikk jeg virkelig sansen for automasjon, men føler, og etter hva jeg har lest at det er et veldig krevende fag å ta ingeniør utdanning i. Mekatronikk - høres veldig spennende ut, men jeg føler jeg mangler mekanisk kunnskap. Elektroingeniør - høres gøy ut, og det jeg kanskje har mest peiling på. Men er usikker på elkraft eller automasjon.. Byggingeniør - noe jeg har fått øynene opp for i det siste, men vet ikke alt en byggingeniør gjør bortsett fra å lage tegninger osv av bygg. Så har lyst å høre fra forskjellige personer her som jobber med et av de 3 alternativene hva de gjør, om studiene var vanskelige og om de var "super flinke" på skolen. Setter veldig stor pris på veiledning. Endret 6. februar 2011 av pistasj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå