Gå til innhold

Prøve å vise en "innejente" hvor fin naturen kan være


Pærte

Anbefalte innlegg

Dere som holder til her er også naturelskere. Så jeg håper jeg kan få et par tips.

Jeg er en 19 gammel gutt som har møtt en jente jeg liker veldig godt. Hun sier at hun ikke liker å gå med mindre det er "absolutt nødvendig", noe jeg har lyst til å motbevise. Hun sier det er en tapende kamp, men jeg hører på hun at dersom jeg spør henne ut for å prøve å vise hvor fint det kan være, tror jeg hun blir med.

 

Så, har noen noen idéer til hva jeg kan gjøre? Jeg har tenkt å vise litt av stjernehimmelen, ulike stjernetegn, tåker og den eneste galaksen vi kan se med bare øynene: Andromedatåken.

Jeg har et stormkjøkken, men hadde kanskje vært koseligere med et bål? Det er jo vinter, så det skal gå trygt for seg. Pinnebrød er en slager der hvor jeg kommer fra.

 

Andre ting jeg kan gjøre? Overnatting var ikke med i tankene, kan ikke ta den helt ut med en gang. Kanskje neste gang :p

 

Har noen noen idéer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har bil, så kan du kjøre henne til et sted hvor det ikke er noe tettbebyggelse slik at dere kan se på nattehimmelen.Dere kan også dra til et sted med mye skog og andre naturherligheter som du kan vise fram.

Har du ikke bil så kan du bruke toget, dra til Finse eller et annet sted litt utenfor allfarvei, det er mange muligheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta henne med på ei hytte på fjellet. Har du ikke hytte selv så finnes det nesten alltid hytter til leie i närområdet. Men helst ikke noen hyttetur på vinteren, tror at ei "innejente" skulle bli mer begeistret om du gjör det på sommeren eller hösten. :) Du kan jo vise henne litt om jakt, fiske og fangst dersom du holder på med slikt. Du kan jo ta henne med deg ut på havet i båt, eller utpå en innsjö er fin sommerdag?

 

Lista kan gjöres uendelig! :)

 

Lykke til! :)

Endret av KattaErDau
Lenke til kommentar

Og det er heller ikke slik at "natur og villmark" er fint for alle, bare man prøver det. Folk er forskjellige og liker forskjellige ting. Men, det bør jo la seg gjøre å få henne med seg på en tur eller to, så det i det minste er prøvd. Ikke legg forventningene for høye og ikke gi henne prestasjonsangst om hun ikke skulle være komfortabel med nærturen.

 

Om hun ikke vil eller klarer å bli glad i naturen på samme måte som du er så må du vurdere om dette er avgjørende for forholdet. Er du på jakt(pun intended) etter en sjelevenn som vil være med på tur, og hun ikke vil det, så får du vurdere om du må reise alene, skaffe deg bikkje eller finne ny dame.

Lenke til kommentar

En koselig hytte på fjellet er mitt i blinken. jeg hadde selv samme utforsringen for noen år siden, men nå er samboeren alltid med til hytta. Det innebærer en 3 timers gåtur og øde vilmark uten moblidekning eller tv.

 

Dersom hun skal like seg i naturen er det viktig at hun ikke fryser og har det så komfortabelt som mulig. Det er nok best å begynne med noen fine turer på vår og sommer. Som det ble nevnt er ofte fisking en sikker vinner.

Lenke til kommentar

To ting som gjør det mye bedre; gå deg vill og slit deg ut. Når du er sliten blir alt mye bedre når du er framme. Alt er bedre og man nyter det.

 

Dra helst et sted med et vann og som er såpass høyt oppe at det bare er stein, sol og et nydelig klart fjellvann perfekt for bading.

 

Selv anbefaler jeg det på sommeren. På vinteren kan dere jo enten gå på ski eller isfiske.

 

Personlig er jeg faktiskt den største datanerden som finnes på jord, men elsker alikevel fjellet.

Endret av Ninjaboy
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg hadde aldri likt friluftsliv selv, men dette endret seg da min samboer dro meg med til fjells. Det var sommer og nydlig vær, noe jeg gir mye av æren for at jeg fikk en ny hobby. Tror ikke jeg hadde likt å bli dratt ut i stygt eller kaldt vintervær på min første fjelltur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...