Reef89 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Har kjøpt nye HDD, men hvordan deler jeg den opp? skal ha en C. stasjon og så en annen stasjon til lagring og slikt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Oppfatter deg slik at du skal installere Windows på den? Da velger du i installasjonsprogrammet hvor stor C: partisjonen skal være. NB! det er lurt å koble fra de andre diskene mens du installerer. Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Hårek skrev (På 6.2.2011 den 11.54): Oppfatter deg slik at du skal installere Windows på den? Da velger du i installasjonsprogrammet hvor stor C: partisjonen skal være. NB! det er lurt å koble fra de andre diskene mens du installerer. Ja skal inst. windows på C. Hvordan velger jeg det da? når xp cden bootes fra cdrom? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Reef89 skrev (På 6.2.2011 den 12.05): Ja skal inst. windows på C. Hvordan velger jeg det da? når xp cden bootes fra cdrom?Så lenge du installerer windows på første partisjonen så skal stasjonsbokstaven bli C nærmest automagisk. Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 geir__hk skrev (På 6.2.2011 den 12.31): Reef89 skrev (På 6.2.2011 den 12.05): Ja skal inst. windows på C. Hvordan velger jeg det da? når xp cden bootes fra cdrom?Så lenge du installerer windows på første partisjonen så skal stasjonsbokstaven bli C nærmest automagisk. ja den er grei, men når den tid kommer så kan jeg velge og dele opp HDDen til en til partisjon? for eks D. ? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 det gjør du etter du har installert windows Datamaskinsbehandling og lagringsmedier tror jeg det var. Bruker linux nå, så får ikke sjekket.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Det er to muligheter. Enten lager man alle partisjonene i installasjonsprogrammet. Eller så lager man bare en (som da må være mindre enn hele disken), så lager man resten i Diskbehandling. Men noe av poenget her er at 'delingen' skjer i instalasjonsprogrammet, det skjer når du selv spesifiserer størrelsen. Hvis du ikke gjør det vil C: bli hele disken, og da må man dele etterpå. Det er vesentlig mer tungvindt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå