Gå til innhold

Utfordring om AVG antivirus

Anbefalte innlegg

Eg lurer på en ting... om dette *****programmet. Alle anbefaler AVG og henviser til flotte tester osv...

Eg er jo enig at det er bedre med hvilken som helst antivirus enn å leve uten...som noen rare folk gjør.

Men eg har ikke sett en eneste test der AVG kommer bra ut. De eneste testene eg har sett er enten fra 2001, ellers så er det tester hvor man kun evaluerer programmet ut fra utseende og hvor flott logo det er på pakken osv... ikke om programmet finner alle virus osv.

Har noen linker til bra tester om AVG? fra 2003? som forteller hvor gode de er til å finne virus? hvor gode de er til å finne nye, men ukjente virus? Hvor flinke de er til å lage oppdateringer når nye virus er på avveie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, har endel virus prog liggende jeg men bruker bare et av dem, å det er Norton så klart. det er fordi at det gir meg best sikkerhet, kjører da seff norton internet security også for å ha en brannmur, den funker fett, ingen som kommer inn her iallefall. hverken noe særlig av virus eller hackere. det er jo det som er det viktigste. alle har vel hver sin smak når det gjelder programvare. det samme gjelder Virus og sikkerhetsprogram. jeg for min del har nesten alltid brukt Norton på Min hovedpc, å det kommer jeg til å fortsette med. har sett at mange skoler ikke bruker norton, å da lurer jeg på hva de holder på med når det går over til Mcfee, jeg er ikke særlig imponert av det programmet å heller ikke panda. Norman har jeg bare prøvd et par ganger, å det er jo det som følger med de fleste nye pc`ene i dag, så der er vel normalt at folk bruker det som følger med pc`en. sånn når vennegjenger krangler om hvilke programvare som er best som kommer gjengen aldri til å bli enig. ikke alle iallefall pga at de fleste liker forskjellig programvare. det samme gjelder vel OS og Maskinvare også tenker jeg. alle er forskjellig, og det må man vel bare respektere. AVG har jeg ikke prøvd noe særlig av men har hørt endel om det. det er sikkert et bra program. er det ikke gratis da? eller er det jeg som tar feil?

Lenke til kommentar
ja, har endel virus prog liggende jeg men bruker bare et av dem, å det er Norton så klart. det er fordi at det gir meg best sikkerhet,

Hvorfor mener du det? Joda, jeg er klar over at Norton er et av de beste, men du vet jo ikke med 100% sikkerhet om Norton har faktisk tar knekken på alle virus. Hvis ikke programmet finner et virus, så får du heller ingen rapport om det.

Derfor er det en illusjon når folk tror de er helt sikre når de bruker ett anti-virus program. Det kan f.eks. være lurt å prøve online-skanning også. Dette har jeg selv erfart, selv om jeg også bruker Norton. Poenget er at ingen antivirus er perfekte.

har sett at mange skoler ikke bruker norton,

Det finnes flere anti-virus som er minst like bra.

Lenke til kommentar

ICSA labs beriver sertifisering, og siste rapport er fra februar i år..... det holder lite mener nå eg... med mindre eg har sveisebriller på hue... og dessuten så er jo alle program der ok... ingen test om hvem som er best eller dårligst...

AV-Test org... hgar lett der, men finner ingen tester av nyere dato.... har eg gått glipp av noe? sist test så testet de en bråte, men AVG var ikke blant dem.... hmm... dessuten så er jeg ikke så himla flink i tysk....

Lenke til kommentar

HAHA.... :lol:

bare sånn til alles info : det som gjør et virus prog bra er ikke hvor nytt det er eller designet. og kjente VIRUS? det er vell ikke det man er mest redd for? man er vell mest redd for virus som ikke er så lett å finne. det er det som teller.

ta Norton anti virus som EX: hvis de opptaterer 1 gang i mnd for nye virus de har finni "500" virus. mot EX: Norman som da opptaterer virus 1 gang i uka finner "50" virus.

ved litt enkel matte så finner norton flest virus. og tenk da at Norman da finner de "kjente" virusene. HVA **** skal du med å beskytte deg mot noe som alle virus prog har lagt inn....? ikke veit jeg.

PS tester lyver. hvem tar testene og sånnt har mye å si =)

selv anbefaler jeg å bruke et virus prog som opptaterer automatisk og er raske med å finne nye virus.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...