Gå til innhold

nVidia GTX460 - bruk av HDMI


Mysterio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har koblet min nVidia GTX460 til skjerm via DVI kabelen. Får jeg bedre grafikk om jeg heller bruker HDMI kabelen?

Nei,

Protokollen som brukes til å sende bilde over HDMI er den samme som på DVI. HDMI er derimot bedre egnet til å sende lyd. Så fremt det er en vanlig skjerm du har koblet til så spiller det ingen rolle om du bruker DVI eller HDMI.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1297015646' post='16893798']

Jeg har koblet min nVidia GTX460 til skjerm via DVI kabelen. Får jeg bedre grafikk om jeg heller bruker HDMI kabelen?

Nei,

Protokollen som brukes til å sende bilde over HDMI er den samme som på DVI. HDMI er derimot bedre egnet til å sende lyd. Så fremt det er en vanlig skjerm du har koblet til så spiller det ingen rolle om du bruker DVI eller HDMI.

korrekter meg om jeg tar feil, men oppløsningen vil jo øke på skjermen.. på den måten blir det vel "bedre bilde"?

Lenke til kommentar

Nei, rent oppløsningsmessig stopper HDMI på 1080P, det vil si 1920 x 1080 mens DVI dual link kan du gå helt opp til 2560 x 1600.

HDMI har ellers noen andre utfordringer, du kan få uklar tekst du må i tillegg justere for, men kvaliteten blir KLISS LIK DVI når dette er gjort.

Eneste er at oppløsninger over 1920 vil ikke funke.

Lenke til kommentar

Som bruker "007CD" forklarer spiller det ingen rolle med HDMI vs DVI så lenge du ikke har en 30" skjerm som støtter en oppløsning på over 1920x1080. Altså, hvis du sitter på en HD tv eller 24" lcd skjerm er DVI like bra som HDMI.

 

 

 

 

EDIT: Med de "nye" HDMI kablene (1.3 og nyere) får du støtte for 2560x1600.

 

 

Endret av Cloud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...