Gå til innhold

Hvordan få denne frisyren?


Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet hvordan jeg kan få denne frisyren? (han til høyre da) Hva slags voks, hva må jeg gjøre håret osv...

 

post-220801-0-30436100-1296960257_thumb.jpg

 

 

Det ble et kort innlegg da, skal prøve å pusse litt på det i morgen viss det trengs. Takker for svar på forhånd da:P

Endret av HelleMo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du ser på bildet har guttens hår samlet seg ganske godt, så det er nok en god del voks inne i bildet. Litt for mye også antakeligvis.

 

Hver gang jeg tar voks i håret og eventuellt da ender opp med litt for mye, føler jeg en automatisk trang for å vaske det ut igjenn og begynne på nytt, grunnet det blir så forbanna ubehagelig og ekkelt. Men vil du si at frisyren kan være mulig for alle (Ja, den passer nødvendigvis personen da, men men) eller trenger den en viss tykkelse i håret eller noe sånt? Hva vil du si? Noen tips til en god voks kansje (Mine nåværende voks er en boks ID og Maria Nila Original) Men de begynner å bli tomme, så det trengs ny voks på hylla kan du si ;) Forresten dere gidder ikke tilfeldigvis å forklare hvilke hår den og den voksen passer til? setter veldig stor pris på dette :p

Lenke til kommentar

Med rett type voks blir det ikkje klissete, men glatt og wet look. Mange produkter blir klissete, som Renati-boksane. Dei er ofte grå eller kvit i farge og ser meir ut som ein paste. Med voks meiner eg klar/blank og glatt, til dømes Define Cheating Wax.

 

C_wax_semi.jpg

 

Ta den i mens håret er fuktig (tørk ut med håndkle først), prøv deg fram med mengde. Form håret som du vil ha det og la det tørke. Om du får rett frisyre på plass når håret er vått vil det halde seg betre enn om det tørkar og deretter blir forma. Det fine med denne type voks er at håret ikkje blir klissete, men får ein wet look og glans.

Men som sagt, det er avhengig av lengde på håret og type hår.

Lenke til kommentar

Med rett type voks blir det ikkje klissete, men glatt og wet look. Mange produkter blir klissete, som Renati-boksane. Dei er ofte grå eller kvit i farge og ser meir ut som ein paste. Med voks meiner eg klar/blank og glatt, til dømes Define Cheating Wax.

 

C_wax_semi.jpg

 

Ta den i mens håret er fuktig (tørk ut med håndkle først), prøv deg fram med mengde. Form håret som du vil ha det og la det tørke. Om du får rett frisyre på plass når håret er vått vil det halde seg betre enn om det tørkar og deretter blir forma. Det fine med denne type voks er at håret ikkje blir klissete, men får ein wet look og glans.

Men som sagt, det er avhengig av lengde på håret og type hår.

 

 

Vil tro jeg har lengda til frisyren, men har forhåndsvist ganske tynt hår :(

Pleier altid å ta voksen i når håret er vått/ganske fuktig pga det blir helt forferdelig vis jeg tar det i mens det er tørt i tilegg blir det vanskeligere å forme det da. Har faktisk den blå define boksen, funket greit, men liker bedre den grønne.

 

Edit: Kom akkuratt på en morsom feil i posten din, sikkert bare en skrive feil. Jeg har sikkert flere av dem, men det er creating wax ikke cheating wax haha:P Du viste det sikkert uansett :p

Endret av HelleMo
Lenke til kommentar

Tørk håret litt tørt med håndkle først, og så bruker du en hårføner for å forme det før du tar i voks. Når håret tørkes med håndkle vil det bare gli tilbake slik det ligger naturlig, men dersom du bruker hårføner riktig (bruk hendene mens du føner for å få håret slik du vil) vil du "lære" det opp til å ligge annerledes.

Lenke til kommentar

Tørk håret litt tørt med håndkle først, og så bruker du en hårføner for å forme det før du tar i voks. Når håret tørkes med håndkle vil det bare gli tilbake slik det ligger naturlig, men dersom du bruker hårføner riktig (bruk hendene mens du føner for å få håret slik du vil) vil du "lære" det opp til å ligge annerledes.

 

Skal forsøke, men frykter at håret blir forferdelig når jeg tørker det helt. Men takk for dette, viste faktisk ikke det, tusen takk!

Lenke til kommentar

Faktum er at desto våtere håret ditt er når du tar i voks, desto større er sjansen for at håret mister form når det tørker.

Det er på ingen måte noko faktum. Håret er mest medgjørleg når det er vått, då kan du legge det som du vil. Når det først har tørka blir det langt værre å endre frisyren. Poenget er å putte i det som trengs og forme håret når det er vått og sørge for at det held fasongen mens det tørker. Etterpå kan ein eventuelt putte i litt meir og finjustere. Om du drar håret bakover når det er vått og lar det tørke vil det ligge bakover og være vanskeleg å få ned igjen. Om det ligg flatt når det tørkar blir det vanskelegare å få det opp etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...