tnex Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hei, prøve kjørte en audi a3 i dag med 140hk quattro som har en spesiel turbolyd, lyden er der så si hele tiden, og jeg trenger nesten ikke å bruke noe gass før jeg hører turbolyden på full spiker.. turboen begynner å gi noe lyd fra seg på tomgang også. Noen som vet hva dette kan være?? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Sliten turbo da vel... Er bare å nappe av slangen inn på turbo fra luftfilteret, og sjekke om aklingen i turbo er slakk.... Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Har hatt samme lyd på min i ca 1 år. Ikke noe galt med bilen i følge verkstedet. Det kan være hull i en eller annen slange også. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hvis dette er samme pumpedyse-spetakkelet som sitter i en 2007 Passat 2.0TDI (140hk) så har den også forbausende høy turbo-lyd, spesielt når man er forsiktig av/på gassen på lavt turtall. Før jeg rekker å venne meg til ulydene ser jeg alltid flittig i speil etter den sykebilen (som aldri kommer) hver gang jeg kjører den bilen i byen/småkjøring... Hvor normalt det er vet jeg ikke, syns det er mer markant enn andre Passat diesel, men usikker på om det er samme motor, og den har vært sånn så lenge jeg har brukt den, dvs fra ca 60.000km. Den går som en kule, men lyden kombinert med at den bruker noe olje har fått meg til å tenke at turbo snart uler på siste vers, men jeg vet ikke. Bilen har gått ca 75K nå, kakler og uler som alltid, hverken mer eller mindre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Turboen på disse bilene er jo størrelse fyrstikk da. De spinner seg opp i fart bare du tenker på de. Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Er normalt med mye turbouling på 2.0l Tdi 16ventiler. Men sjekk " U " røret fra luftfilterboksen og opp til luftinntaket i frontseksjonen. Sitter ikke den ordentlig uler turboen mer. Forøvrig suger turboen på overnevnte motorer. Pleier å havarere før 100000km om den ikke kjøles ned etter "hard"kjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå