kjeb Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg vurderer og kjøpe en farge laser skriver, hvordan er kvaliteten på disse når jeg skriver ut bilder? På den skriveren jeg har nå (Canon ip5200) så er det egen skuff til små foto ark og mulighet til og skrive på cd'er får man tilsvarende funksjoner på en fargelaser? Og til slutt så bør den ha separate toner kasetter for hver farge... Noen som kan gi meg noen tips om hva jeg bør gå for? Mvh Kjell Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hva slags bilder har du tenkt å printe? Er ingen ekspert på området, men tror ikke du kommer til å bli fornøyd om du kjøper en laserskriver for å printe fotografier. Oppløsningen på laserskrivere i hvermannsens prisklasse er ikke å hoppe i taket for. Fargelaser har på samme måte som blekkskrivere fargetoner for hver farge. Usikker på hva valg en har når det gjelder papirtype. Kommer an på hva du har tenkt til å bruke laserskriveren til, men det hadde ikke vært en idé å beholdt blekkskriveren til fotoprinting og en svarthvit laser om du skriver ut veldig mange dokumenter? Står en fagelaser i huset her. Ikke helt sikker på om den er koblet til noe. Skal prøve å printe ut et eksempel i løpet av søndagen. (Har selv en Canon 4200 - uten blekk... men har et par bilder fremkalt på japanfoto. Bare for å vise forskjellen) Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg vurderer og kjøpe en farge laser skriver, hvordan er kvaliteten på disse når jeg skriver ut bilder? På den skriveren jeg har nå (Canon ip5200) så er det egen skuff til små foto ark og mulighet til og skrive på cd'er får man tilsvarende funksjoner på en fargelaser? Og til slutt så bør den ha separate toner kasetter for hver farge... Noen som kan gi meg noen tips om hva jeg bør gå for? Mvh Kjell Du kan egentlig kjøpe nesten hva som helst av laserskrivere. De er uansett ikke all verden til fotoutskrift... Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Jeg vurderer og kjøpe en farge laser skriver, hvordan er kvaliteten på disse når jeg skriver ut bilder? Beklager det tok så lang tid, men her er en kjapp sammenligning. Vet ikke om det hjelper stort, men gir kanskje en liten pekepinn. Bildet er tatt med Canon 350D, fremkalling via Japanphoto mot Samsung CLP-315W. Overhodet ingen laboratorisk test. Enkelt bare tatt bilde av bildet igjen. Bare for å gi en pekepin. Fikk ikke til å stille skriveren til noe annet enn 600x600 dpi. På en arms lengde så det ikke så ille ut (A4), men om man ser litt nærmere på det, var det ikke bra Endret 28. februar 2011 av Knutgrus Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Du er ikke for sent ute jeg har ikke handlet noe enda... Det ser nok ut til at jeg styrer utenom fargelaser pga kvaliteten... Jeg synes at det er rart at det ikke er bedre kvalitet på laser utskriftene, men det er kanskje ikke så stort marked for det at de legger penger i og utvikle det... Jeg får nok bare bite i det sure eplet og fore den gamle skriveren med blekk... Takk for innspill Mvh Kjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå