Gå til innhold

FIFA 12: Den Gigantiske Tråden


  

358 stemmer

  1. 1. Kommer Fifa 12 i spillsamlingen din?

    • Ja
      280
    • Nei
      37
    • Trenger mer info når den tid kommer
      25
    • Det er PES som gjelder
      7
    • Går for begge
      6
    • Ja, det gjorde det. Men fy FAEN som eg angrer!!!
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@SnikaZ: Bare lær deg å spille. Det er ikke noe problem å løpe fra forsvarere med raske spillere.

Greit nok, men når farta til motspiller går utifra vanskelighetsgraden så synes jeg det blir helt feil. Når motspillere på legendarisk blir raskere enn hva de egentlig skal vere PGA de blir oppjustert. Da skrur jeg heller ned sprint speed til ett sted mellom 45-48 for å få det tilbake til normalt.

 

Hvor har du det ifra at spillere blir raskere på legendarisk? Det stemmer jo ikke.

Lenke til kommentar

@SnikaZ: Bare lær deg å spille. Det er ikke noe problem å løpe fra forsvarere med raske spillere.

Greit nok, men når farta til motspiller går utifra vanskelighetsgraden så synes jeg det blir helt feil. Når motspillere på legendarisk blir raskere enn hva de egentlig skal vere PGA de blir oppjustert. Da skrur jeg heller ned sprint speed til ett sted mellom 45-48 for å få det tilbake til normalt.

 

Hvor har du det ifra at spillere blir raskere på legendarisk? Det stemmer jo ikke.

Mulig det er bare en følelse jeg får. For på World-Class har jeg null problem med fart greia.

 

Men altså. Når du ser på hvordan AIen forsvarer seg. De har tette markeringer. De er oppi med en gang, og de blokkerer alle gode sentringsalternativer veldig fort. Gjennombrudspasning er også rimelig umulig om du ikke har en super rask spiller som også er såpass sterk at han ikke kan bli pressa av AIen.

 

Men bare for å samenligne litt. Mine AIer, altså medspillerene mine som jeg ikke styrer. Selv om jeg velger spissen, og står igjen sånn at AIen skal gjøre forsvarsjobben min, så er det fortsatt sånn at de også blir rundtspilt av motstanderene både på fart, bevegelse og pasningsalternativer.

 

Virker bare som at motstander AIen har blitt for feilfri.

Jeg begynner å vinne kamper på legendary uten fiksing av sliders, men jeg klarer ALDRI å score mange mål. Jeg scorer kanskje maks 1-2 mål, 3 om jeg er heldig.

Sier fortsatt ikke at dette er urealistisk, men sliter like mye med å trenge gjennom forsvaret til Chelsea som forsvaret til Swansea. Mye av grunnen er fordi jeg ikke har funnet ut hvordan jeg skal utnytte farta, men også fordi midtbanen til Swansea rett og slett spiller ut midtbanen min, selv om jeg ikke styrer de. Rart? Ja det synes hvertfall jeg.

Lenke til kommentar

@SnikaZ: Bare lær deg å spille. Det er ikke noe problem å løpe fra forsvarere med raske spillere.

Greit nok, men når farta til motspiller går utifra vanskelighetsgraden så synes jeg det blir helt feil. Når motspillere på legendarisk blir raskere enn hva de egentlig skal vere PGA de blir oppjustert. Da skrur jeg heller ned sprint speed til ett sted mellom 45-48 for å få det tilbake til normalt.

 

Hvor har du det ifra at spillere blir raskere på legendarisk? Det stemmer jo ikke.

 

Dette skjønner eg også fint lite av, kan ikke være sånn vel. Er vel heller at CPU er helt feilfri og ikke misbruke en sjanse de får

Lenke til kommentar

@SnikaZ: Bare lær deg å spille. Det er ikke noe problem å løpe fra forsvarere med raske spillere.

Greit nok, men når farta til motspiller går utifra vanskelighetsgraden så synes jeg det blir helt feil. Når motspillere på legendarisk blir raskere enn hva de egentlig skal vere PGA de blir oppjustert. Da skrur jeg heller ned sprint speed til ett sted mellom 45-48 for å få det tilbake til normalt.

 

Hvor har du det ifra at spillere blir raskere på legendarisk? Det stemmer jo ikke.

 

Dette skjønner eg også fint lite av, kan ikke være sånn vel. Er vel heller at CPU er helt feilfri og ikke misbruke en sjanse de får

 

Er de "tankelesere" i forsvar også?

Lenke til kommentar

Det gjelder ikke bare i forsvar. Når jeg forsvarer selv og skal til å sette inn ei takling, med en gang jeg trykke ned takle knappen vrir de seg bort fra taklinge. Ikke kom her å si det er tilfeldigheter, for om jeg ikke takler i samme situasjonen fortsetter de å løpe.

 

Har flere eksempler fra kamper der vingen deres løper nedover kanten, med meg siden av, jeg takler og de vrir seg bort med en gang jeg takler. Derimot når samme situasjon oppstår igjen, de løper nedover sidelinja, med eg rett innenfor og jeg ikke takler, da fortsetter de bare å løpe, siden de ikke har registrert noen farligheter fra min side. Dette skjer ALLTID.

 

Også det når jeg tar skuddfinte osv, de går på den, men de er inne i kroppen så fort at jeg ikke får tid til særlig mye.

 

 

Dere kan bare flame over meg så mye dere vil, men faktume mitt står. Når det AIen blir feilfri. Føler dere virelig at dere spiller fotball da? Jeg føler ikke det hvertfall.

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar

Jeg merker skepsisen komme, merker at EA igjen har kuttet noen hjørner når de har implementert ting, ihvertfall vedrørende online.

Jeg har fått inntrykkene mine fra Fifa-forumet så jeg tar det litt med en klype salt, men allikevel..

 

1. Du velger lag, taktikk og drakt etc før kampen - dette er jo knall så slipper du å vente på at motstanderen skal gjøre det samme, men folk har opplevd å være Tottenham og møtt både Real, Barca og Spania. Dette kan være rett å slett så enkelt som at det ikke er mange nok online ennå, men i tillegg så hadde man i møte med Real hatt hvit drakt begge to.. Det ser ut til at kampen starter uten hensyn til at man har like farger på drakta..

2. Micropausinga er tilbake, ihvertfall på PS3. Når man får en accomplishemnt så pauser spillet i et sekund eller to og lagger en stund etterpå..

3. Som jeg har nevnt i annen sammenheng. Folk kan score et tidlig mål og så sentre ballen rundt i forsvar uten å bli truet av motstanderlaget uansett hva men gjør. Dette har allerede begynt å skje online. Noen her på forumet synes sånt er greit, men jeg gidder ikke slike kamper. Jo lenger opp i ligasystemet du kommer, jo oftere støter du på slike kamper:

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Elkjøp sender vell ut imorgen? Antar jeg får det på Onsdag da....Drømmer om det hvertfall! Can't wait to get going!

 

 

3. Som jeg har nevnt i annen sammenheng. Folk kan score et tidlig mål og så sentre ballen rundt i forsvar uten å bli truet av motstanderlaget uansett hva men gjør. Dette har allerede begynt å skje online. Noen her på forumet synes sånt er greit, men jeg gidder ikke slike kamper. Jo lenger opp i ligasystemet du kommer, jo oftere støter du på slike kamper:

 

Spiller folk seriøst slik? Men det blir vell bare å pushe frem med laget (Ultra offansiv) og ta de med høyt press? Om ikke er jo du fucked.

 

Hadde noen kompiser som praktiserte en slik spillestil på FIFA09. La seg i egen 16 meter med Chelsea, ventet laget mitt høyt på banen (mot 35. - 40. minutt) og går for ET angrep i hver omgang.

Fantastisk irriterende, men på 09 gikk det hvertfall ann å gå i strupen på de og stjele ballen - er det "umulig" her?

Lenke til kommentar

Elkjøp sender vell ut imorgen? Antar jeg får det på Onsdag da....Drømmer om det hvertfall! Can't wait to get going!

 

3. Som jeg har nevnt i annen sammenheng. Folk kan score et tidlig mål og så sentre ballen rundt i forsvar uten å bli truet av motstanderlaget uansett hva men gjør. Dette har allerede begynt å skje online. Noen her på forumet synes sånt er greit, men jeg gidder ikke slike kamper. Jo lenger opp i ligasystemet du kommer, jo oftere støter du på slike kamper:

 

Spiller folk seriøst slik? Men det blir vell bare å pushe frem med laget (Ultra offansiv) og ta de med høyt press? Om ikke er jo du fucked.

 

Hadde noen kompiser som praktiserte en slik spillestil på FIFA09. La seg i egen 16 meter med Chelsea, ventet laget mitt høyt på banen (mot 35. - 40. minutt) og går for ET angrep i hver omgang.

Fantastisk irriterende, men på 09 gikk det hvertfall ann å gå i strupen på de og stjele ballen - er det "umulig" her?

 

Jeg vil nok tro at de som har møtt slike spillere har prøvd det meste for å få igjen ballen, men uten resultat.

Vet ikke om problemet er så seriøst som de skal ha det til på EA-forumene sine siden hele stedet er fullt av 12 åringer som sutrer over alt i verden, og om EA vil gjøre noe med det, men det kan se slik ut. Han som har posta videoen er rimelig god i Fifa 11 og har ligget høyt på rankingen der..

 

Noen her som har spillet og som har spilt online i litt høyere divisjoner som kan bekrefte dette, eventuelt prøve å spille slik defensivt og se om det faktisk går an å gjenvinne ballen?

 

Hvis det ikke går er jo hele Fifa 12 online ødelagt: Første mann til å score første mål vinner kampen..

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Sitter her og venter på å få spillet i postkassa :)

men ser at dere snakker om Sliders? Shoot error? Justere forsvar på motsanderen og farten..Dette gjelder vel kun offline? Hva om jeg spiller offline mot kompiser? Kan jeg gjøre sånn at laget hans suger? Og Hvordan er det VP offline? kan du justere på motstanderen slik at VP oppnår de bonus greie kjappest mulig?

 

Lurer også på hvis jeg sku spille offline kamper mot kompiser, kan jeg ta vekk den forsvarsgreia? Vil helst ikke at det skal skje.

 

Men online er det vel ingenting som kan justeres eller forandres på håper jeg?

 

og hvis noen gidder hva er stats til ANELKA :) og noen andre Chelsea spillere hvis dere gidder?

Lenke til kommentar

Dersom det er sånn at erfarne spillere synes vanskeligste vanskelighetsgrad er vanskelig, så synes jeg det bare er bra. Det SKAL være en utfordring med alle vanskelighetsgradene. Dersom EA hadde gitt ut et spill der de som hadde spilt de 3-4 siste spillene surfet gjennom Legendary og vant hver kamp 15-0, så er spillet for enkelt.

 

Balansegangen blir å gjøre de lettere vanskelighetsgradene enkle nok for nye spillere :)

Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle litt hva de syntes om den nye head2head online greia? er det mer interessant å spille online nå?

 

Har ikke spilt så mye selv, men det foregår vertfall slik at du velger "H2H Seasons". Kommer inn på en skjerm som viser informasjon om hvilken divisjon du er befinner deg i, og hvor mye poeng du har i nåværende divisjon. Er egentlig bare sånn at du begynner i divisjon 10 (tror det var 10), så har du 10 kamper (tror det var 10) til å få 12 poeng. Får du 12 poeng kommer du opp i divisjon 9. DU kan også på denne måten kvalifisere deg til diverse "cuper" gjennom sesongen. Uansett, når du velger å spille en kamp, kommer du til en skjerm hvor du skal velge lag. Mens du blar i lagene du skal velge, får du også se lagoppstillingen til høgre for lagvelgeren. Når du har valgt laget ditt, drakt, evt. endringer på lagoppstilling osv kan du søke etter motstander. Systemet vil nå finne en motstander med tilsvarende antall stjerner som det laget du valgte, du får ikke se hvem dette er eller hvilket lag han har valgt. Du går med andre ord rett inn i kampen uten å vite hvem du skal spille mot.

 

Andre ting:

* Spiller du uavgjort, ender kampen uavgjort og du får 1 poeng. Altså ingen ekstraomganger og straffe i H2H seasons kamper (i cup vil det nok bli ekstraomganger osv)

* Du kan kun spille alene, altså ingen gjester med i H2H Seasons

* Velger du ett klubblag , kan du møte både klubblag OG internasjonale (latterlig) Av mine 4 kamper i går møtte jeg først Argentina så Brasil (jeg var Man Utd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...