Gå til innhold

FIFA 12: Den Gigantiske Tråden

358 stemmer

1. 1. Kommer Fifa 12 i spillsamlingen din?

• Ja
      280
    • Nei
      37
    • Trenger mer info når den tid kommer
      25
    • Det er PES som gjelder
      7
    • Går for begge
      6
    • Ja, det gjorde det. Men fy FAEN som eg angrer!!!
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Career Mode går det ikke an å spille med mindre man er Manager, i og med at AI er så forferdelig svak, så det å spille som sin egen spiller er både kjedelig og frustrerende. Spiller man som keeper er det enda verre. Skal det bli mål må man nesten score dem selv.

Jeg vil kalle dette en flause fra EA sin side. En elementær bug som jeg trodde skulle fikses i en patch. Om man spiller Be a Pro via Kick Off så bli spillet et helt annet. Lagkamerater samarbeider og sender deg stikkere selv om du ikke ber om den. Sånn som fotball skal spilles. I Career Mode må du skrike etter ballen hver gang, og 90% av angrepene lagkameratene gjennomfører roter de bort ved å gå på en stillestående motspiller.

Hadde denne feilen vært unngått eller i det minste fikset ville spillet fått en femmer fra meg.

Lenke til kommentar

Ikke at det er noen big deal, det tilfører ingenting til spillet, men jeg lurer uansett på hvordan de har tenkt å gjennomføre det de kalte Virtual Leaderboards gjennom EA FC. Man velger ett lag, i teorien ens favorittlag, og bidrar til å generere poeng til det laget. Jeg regner med at det blir så enkelt som at det laget som flest velger blir det som topper den lista og at det ikke har noe å si hvor mange som bidrar, f.eks. at man jevner ut for forskjell i spillerbase.

Eksempel: Halve verden velger ManU og vil ha en gigantisk fordel overfor de 1000 som velger en random norsk klubb og ManU vil dermed toppe listen. Dette er typisk EA, å kaste bort tid og ressurser på en slik filleting som de uansett ikke kommer til å gjennomføre godt nok. Bruk heller tiden på det som virkelig betyr noe, ikke allverdens drit som ikke tilfører spillet noe.

Lenke til kommentar

Trodde vi skulle få noe ny informasjon på E3 jeg. Slik som "Vi ønsker dette året og gjøre online delen stabil."

90 % klager jo på online delen, det er få som egentlig klager på gameplayet.

Vet ikke helt hva jeg skal gjør hvis 5 sek deley er der i FIFA 12, eller at EA servernerne er oppe 1 time om dagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

1 Spørsmål, blir publikum mer realistisk? HVEM FAEN BRYR SEG?! At det er noen der ute som sitter å bryr seg om hvordan publikum ser ut og ikke at de faller ut av serverne 9 av 10 ganger og alle andre bugsa i spillet er ufattelig.

Endret av LunaticFanaticHD
Lenke til kommentar

We think our servers are great! - David Rutter

Sier de det?

De har laget FIFA 11 forum, hvor det skulle diskuteres om FIFA 11.

Slik har jeg sett siden oktober har det vært 1000vis av tråder som handler om elendige servere og "EA servers down?"

De har til og med laget en tråd som heter "Before you blame the EA servers ..." Hvor de nærmester legger skylda på brukeren, typisk EA.

Det er vår feil at et milliardselskap ikke klarer å ha servere til oss :)

EA sa noe på E3 at det var spilt 1,3 milliard kamper i FIFA.

Lurer på om det gjelder kamper hvor folk har døtti ut av og, for hvis det er med i beregninga og de skal ha totalt HELE kamper jeg SIKKER på at det tallet ikke er større en 100 millioner.

Lenke til kommentar

Må ha en rolig dag de som jobber hos EA med å gjøre serverne bedre.

Uansett, hvordan kan de legge skylde på at oss for at det er 5 sekunder button lag i Club?

Det er jo ingenting med nettet, det lagger jo ikke eller noe, men det oppstår helt plutselig.

Og hvordan kan det ha seg at når noen først faller ut av EA serverne så skjer det samtidig som alle andre. Merkelig at telenor slår ned nettet til alle samtidig.

Lenke til kommentar

"Something we do think about a lot". De tenker mye de gutta, men gjør de mye, nja...

-Fikse onlineserverne, eventuelt gjøre det slik at du bare møter folk med godt nett. Ban de med elendig nett, man har signert en avtale med xbox live/psn at man har godt nok utstyr.

-Fikse buttonlag i Pro Clubs.

-Straffe online quitters skikkelig, ban dem for 1 dag hvis de quitter mer enn en gang, for så å øke straffen ved flere ganger.

Skulle ikke tro dette var noe som tok 1 år å fikse, men EA klarer det jo ikke på 1 år uansett, så kanskje det er veldig vanskelig...

Lenke til kommentar

"Something we do think about a lot". De tenker mye de gutta, men gjør de mye, nja...

-Fikse onlineserverne, eventuelt gjøre det slik at du bare møter folk med godt nett. Ban de med elendig nett, man har signert en avtale med xbox live/psn at man har godt nok utstyr.

-Straffe online quitters skikkelig, ban dem for 1 dag hvis de quitter mer enn en gang, for så å øke straffen ved flere ganger.

Skulle ikke tro dette var noe som tok 1 år å fikse, men EA klarer det jo ikke på 1 år uansett, så kanskje det er veldig vanskelig...

Hva med de som mister nettet? Skal de ikke få lov til å spille da ettersom serverne ser på dette som quitting?

Lenke til kommentar

Hva med de som mister nettet? Skal de ikke få lov til å spille da ettersom serverne ser på dette som quitting?

Det er flere måter å gjøre dette på.

1 .Hvis EA sliter så detter man ut av EA sine servere, men ikke PSN eller XBL. Som vil si at det er EA sin feil, ergo du skal ikke bli straffet. Med mindre du leaver kampen, men da er man fortsatt koblet til EA sine servere og dette kan EA fort se.

2 .Mister du nettet og faller ut av XBL og PSN, og dermed EA er det din/nettet sin skyld. Ergo burde du kanskje ikke spille hvis nettet ditt er dårlig, i såfall må du SELV ta konsekvensne for at du faller ut hele tiden.

Den siste er kanskje en skummel en med tanke på at mange sliter med nettet, men EA kan ikke ta hensyn til det hvis de skal gjøre det bra. Personling spiller jeg ikke hvis det er nettet MITT som er problemet, da kan jeg heller ikke klage på EA og hvis jeg fortsetter å ødelegge og falle ut av alt så kan det både oppfattes som rage quiting og at jeg kanskje skrur av maskina med vilje. Man burde så klart få kanskje 4-5 sjanser i løpet av 2 dagers tur. Faller man mye ut må man bare fikse nettet sitt før man riskikerer annet. At folk sliter med dårlig nett er som sagt dem eller ips sin feil, ikke EA.

Lenke til kommentar

Spiller du med dårlig nett og forårsaket lagging og annet tull så får man ingen sympati fra meg. Man er ansvarlig for å ha godt nok nett når man spiller online mot andre, har du ikke godt nok nett så skal du ikke spille online. Min mening, men jeg skjønner jo at noen er uenige. En løsning kunne vært å delt inn folk i forskjellige nivåer når det kom til kvalitet på nettet, slik at man møter folk med samme type nett. Da vil de med dårlig nett få det jævlig ofte, men de med godt nett vil aldri få problemer.

Uansett så er det vil ikke noe veldig stort problem at folk mister nettet midt i en kamp. Hvor ofte skjer dette? 1 gang i året? En karantene på 1 dag vil ikke gjøre noe hvis dette skjer en gang. Mister man EA-serverne pga EA er det selvsagt en annen sak, og det er mulig derfor de ikke straffer quittere, siden de ikke kan skille mellom folk som quitter og de som de selv "kaster ut".

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Det de burde gjort med quitters er heller å utestenge dem i 15-30min etter hver gang de leaver, og om de gjør det ofte, så kan de utestenge for en litt lengre periode. Det er ikke så fristende å quitte i 90. min for å være idiot hvis du ikke kan starte ny game på 15min vil jeg tro...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...