Gå til innhold

FIFA 12: Den Gigantiske Tråden

358 stemmer

1. 1. Kommer Fifa 12 i spillsamlingen din?

• Ja
      280
    • Nei
      37
    • Trenger mer info når den tid kommer
      25
    • Det er PES som gjelder
      7
    • Går for begge
      6
    • Ja, det gjorde det. Men fy FAEN som eg angrer!!!
      3

Anbefalte innlegg

Høres jo ut som gull og grønne skoger, men enig med Teipball, hjelper ikke med en haug med nye flotte funksjoner hvis spillet ikke lar seg spille sånn praktisk sett.

Dessuten er de nødt til å fikse alle småprobleme som gjør det hele til en litt irriterende opplevelse for meg noen ganger. F.eks at det blir blåst offside hver gang no matter what og at det ikke går an å bruke fordelsparagrafen der.

Også må de fiks manager mode rimelig kraftig. Makan til søppel har jeg aldri vært borti. Knapt spilt den noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle være håpløs uoriginal og komme med ting jeg mener burde endres i markedets beste fotballspill. For selv om det er bedre enn PES er det etter min mening latterlig mange svakheter med spillet. Dette vil jeg ha utbedret:

- Bedre kunstig intelligens - joda, legendary er vanskelig med Brann mot Real Madrid, men det er ikke fordi motstanderen spiller smart. CPUen er altfor ensformig og ikke ligner spillet på ekte fotball heller. Mer variasjon!

- Dommerne - helt håpløse. Man legger ikke voldsomt merke til det i multiplayer, men i singleplayer er det så mange latterlige avgjørelser. Ofte blir helt like situasjoner ikke frispark når CPU står bak.

- Spillemodusene - Managermoden er elendig, det samme er Be A Pro. Managermoden har ingen variasjon og viser ingen fotballforståelse. Man må f. eks tape om man ikke har 7 spillere disponible til benken. Med mange skader og en frustrasjonskamp kan dette skje. Be A Pro-moden er fryktelig svak og det verste er de andre spillernes AI. Selv på legendary spiller lagene latterlig og medspillerne er idioter. Det har nærmest ingenting å si hvilket lag man spiller på og hvem som er motstanderen, du må gjøre alt selv. Jeg syns modusen er uspillbar, selv på legendary.

- Realisme - spillet ser bra ut, men kampene er ikke like fotball og motoren er for ensformig.

- Grensesnittet - elendig, stygt og lite responsivt. Alt for mye loading.

- Bugs - dette gjelder ikke bare de elendige bytte spiller-sekvensene, hvor spillerne ofte går igjennom 10 hårsveiser og i blant er usynlige. Patching er farlig, managersesonger kan bli ødelagt. Jeg og en kompis hadde en to sesonger lang Newcastle-save som var skikkelig moro å holde på med. Etter patch ble plutselig halvparten av spillerne usynlige. Der gikk 5 mill pund som ble brukt på Rodwell rett ut vinduet...

- Fotballforståelse - Det må da være mulig at spillere kan unngå å kollidere med lagkamerater så ofte? Dette skaper latterlige situasjoner hele tiden.

- Gameplay-messig - raskere respons på individuelle ferdigheter. Det må være mulig å gjøre ting i trange rom uten nødvendigvis å gå berserk med fintespaken. Dette er vel det eneste området FIFA burde lære av PES (i hvert fall tidligere årganger). Mer variasjon hadde også vært fint.

- Dødball - trenger vel ingen forklaring, men dette har de vel annonsert at skal bli bedre?

Og så noen småting:

- Snø - her må det være mulig å få til noe bedre?

- Høye innlegg - ser på ingen måte ut som ekte fotball. Spesielt ikke når CPU gjør dette.

- Repriser - WTF. De kan i det minste prøve å lage noe ut av dette. Her kan de gjerne kopiere det siste PES, som hadde fantastiske repriser opp i all elendigheten. Frekvensen bør vel kanskje justeres også? Enorme sjanser blir ikke viet oppmerksomhet i det hele tatt.

Selv om jeg er kritisk til mye syns jeg spillet er underholdende. Det som er så irriterende er at de er så nærme å lage et fantastisk fotballspill! Skjønner om ingen orker å lese dette, men måtte bare få det ut :)

Endret av akyel
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg har nok noen Fifa kamper under beltet eg også, og ikke missforstå meg fordi eg er en real Fifa nerd og er mye som skal til for at eg skipper ett Fifa spill, men med Fifa 11 så klarte eg faktisk å legge det fra meg (etter at eg brukte 13 dager på å få Pro'en min opp til 100%) <--- Clicky ;)

Og det har blitt LITT bedre etter patchen, men det er fortsatt så mye småstein i spillet at det er til tider smått irriterende å spille det.

Er litt kjipt å måtte begynne å ramse opp ting ENDA en gang, for du finner nok mye å lese om viss du tar turen innom Fifa 11 tråden men eg kan nevne noe:

* Cutscene'ne mellom hver gang det er bytter (greit det, men de kunne vertfall ha hatt 3-4 ulike ting de viser)

* Hva som blir vist i repriser (30 meters goll blir vist en halv gang, mens en heading fra en corner som går bak mål blir vist 3 ganger)

* Om en forsvarer blokkerer ett innlegg så blir det frispark/straffe 9 av 10 ganger (om hands er slått på, og det burde det jo være, det er fotball ikke sant)

* Karriere modus kampene spilles 92% av tiden i regn, 5% i snø og resten i opphold.

* EA serverene gidder eg ikke komme innpå engang.

* Har du Pro'en din på laget så blir han zoomet inn på 99% av tiden når ballen er ute av spill

* Keeper AI er mye bedre i Fifa 11, men langt fra god nok.

* CPU innleggene er millimeterperfekt HVER gang.

* Greit nok med Personality + men noen spillere er umulig å ta ballen fra med mindre du grisetakler de ( viss du klarer å ta dem igjen).

* Bli avblåst for offside når du FAKTISK er på linje.

* Det blir blåst fripark for ingenting.

* Kommer du og en medspiller med en forsvarer mellom dere og keeper og forsvarer går på den som har ballen og skal legge inn og du skal legge inn til medspiller som da ligger alene i boksen så følger medspiller idioten etter deg og ligger 4-5 meter fra deg så det ikke er noen å legge inn til. Og det leder meg til neste punkt.

* AI pretty much STILL sucks!

Det var en LITEN liste fra det eg kom på i farten, om du vil ha mer så kan du bare sose rundt i Fifa 11 tråden siden dette er Fifa 12 tråden så blir dette off-topic.

Fifa 12 prat fra nå av.

Tenkte jeg skulle være håpløs uoriginal og komme med ting jeg mener burde endres i markedets beste fotballspill. For selv om det er bedre enn PES er det etter min mening latterlig mange svakheter med spillet. Dette vil jeg ha utbedret:

*snip

Enig i listen din som du kanskje ser utifra listen eg skrev for en stund siden ;)

Lenke til kommentar

Håper de fikser mye, og det virker som dette spillet blir bedre enn FIFA 11. Håper hvertfall dette :) Hadde vært kult om de fikset norske kommentatorer, selv om jeg ikke vet hvem dette skulle vært, da vi ikke har noen kommentatorer i Norge som "passer" å være på et FIFA-spill..

Lenke til kommentar

Håper de fikser mye, og det virker som dette spillet blir bedre enn FIFA 11. Håper hvertfall dette :) Hadde vært kult om de fikset norske kommentatorer, selv om jeg ikke vet hvem dette skulle vært, da vi ikke har noen kommentatorer i Norge som "passer" å være på et FIFA-spill..

Roar Stokke!!!! :p

Lenke til kommentar

Ser meget realistisk ut, men håper dei ikkje fokuserer altfor mykje på det. Viktigaste er gameplayet, og her håper eg dei gjer ein jobb. Spesielt med medspelarar sine løp har fifa eit stort forbetringspotensiale!

Helt enig.

De beste angrepspillerene burde løpe bedre løp enn dårligere angrepspillere.

I fifa 12 kunne det kanskje ha kommet med noe som heter lagkjemi. Det var med på et fifa for en stund siden, husker ikke akkurat hvilket.

F.eks manchester united, som ikke har det beste laget burde kanskje ha høy lagkjemi. Mens Chelsea med torres på topp, ikke ville hatt like høy kjemi. Siden torres ikke har vært så lenge i klubben.

;)

Endret av No Life
Lenke til kommentar

Ser meget realistisk ut, men håper dei ikkje fokuserer altfor mykje på det. Viktigaste er gameplayet, og her håper eg dei gjer ein jobb. Spesielt med medspelarar sine løp har fifa eit stort forbetringspotensiale!

husk at ea er flinke til å promontere. Det så ut som Fifa 11 skulle bli helt rått da de viste frem det. Så ta EA med en klype salt. Jeg deler uansett samme mening som even. Det viktigste er online, så lenge online er dårlig er egentlig resten uvesetlig. Club må gå igjennom en forandring online!

Lenke til kommentar

husk at ea er flinke til å promontere. Det så ut som Fifa 11 skulle bli helt rått da de viste frem det. Så ta EA med en klype salt. Jeg deler uansett samme mening som even. Det viktigste er online, så lenge online er dårlig er egentlig resten uvesetlig. Club må gå igjennom en forandring online!

Som eg skulle sagt det selv. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg synes det ser lovende ut. Jeg er egentlig litt forskrekket over at folk er så misfornøyde med 11, men så har jeg ikke vært spesielt aktiv online denne versjonen, så jeg snakker rent gameplay messig. Og da vil jeg si at det er komplett umulig og kalle Fifa 11 for noe annet enn tidenes beste fotballsimulator. Det har absolutt sine feil og mangler, men jeg tror en stor del av gjengen som klager, rett og slett er misfornøyde med at spillet blir vanskeligere.

Det er utrolig spennende med det nye forsvarssystemet. De fleste erfarne Fifa spillere har nok vært EA i forkjøpet med bruken av L2 i forsvar, men jeg håper virkelig at dette nye systemet fikser problemet med at forsvarsspillere kan komme løpende med takleknappen inne og vinne ballen, uavhengig om han kommer rett bakfra.

Indikasjonene på at man har ytterligere forbedret kontrollen av spillerne, og at nærteknikken visstnok er på et nytt nivå enn i 11'eren synes jeg og er spennende.

Det virker som om EA fortsetter å hjelpe oss som vil spille attraktiv fotball med Fifa 12 :)

Lenke til kommentar

Det er som regel ikke banespillet folk klager mest på, selv om det absolutt finnes ting å pirke på der også, det er rammene rundt. Omtrent alle spillmoduser bortsett fra Kick-Off har såpass store mangler at spillet til tider er uspillbart.

I Career Mode går det ikke an å spille med mindre man er Manager, i og med at AI er så forferdelig svak, så det å spille som sin egen spiller er både kjedelig og frustrerende. Spiller man som keeper er det enda verre. Skal det bli mål må man nesten score dem selv. I tillegg blir man ikke hvilt uansett hvor sliten man er om kampen ikke blir ansett som ubetydelig. Ubetydelige kamper inkluderer cupkamper, hvor det er vinn eller forsvinn. Viktige kamper inkluderer samtlige kamper i ligaen, selv om man leder med 50 poeng to kamper før sesongslutt og CL-gruppespill, selv om man har vunnet gruppa for lenge siden. Det henger med andre ord ikke på greip. Ikke går det an å bli byttet ut midtveis i kampen heller, uavhengig av hvor sliten man er eller resultat. Kampen SKAL fullføres, mens spisser med over 50% energi igjen blir byttet ut. Er man manager har man mer kontroll over dette, selvfølgelig.

Online gidder jeg ikke gå inn på. Sier bare serverproblemer, button lag, microfreezes og glitching.

Lenke til kommentar

Clubs har i hvert fall vært grusomt på Xbox i det siste. Serverne har kastet samtlige på laget ut av både kampen og EA Servers opptil flere ganger den siste uka og det har vært flere tilfeller av lagging enn det vi er vant med. Det er riktignok mye bedre enn det var den første måneden, hvor det å få kamp uten noen problemer så godt som umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...