Gå til innhold

FIFA 12: Den Gigantiske Tråden


  

358 stemmer

  1. 1. Kommer Fifa 12 i spillsamlingen din?

    • Ja
      280
    • Nei
      37
    • Trenger mer info når den tid kommer
      25
    • Det er PES som gjelder
      7
    • Går for begge
      6
    • Ja, det gjorde det. Men fy FAEN som eg angrer!!!
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du leser innleggene mine etter demoen kom ut så kan nok tilogmed du se at eg slet noe voldsomt med det nye TD systemet. Eg ser ting som ikke er bra enda ja, men mye av det er ting som nok blir ordnet på til fullversjonen blir sluppet /eller etter 1-2mnd med spillet på markedet.

 

Og å begynne å syte over spillere som flyr veggimellom og ting som en selv kan se er demo bugs blir bare bortkastet energi. Eg er positivt overrasket over DEMOEN til tross for at Fifa 11 var ett steg ned på stigen for min del.

 

Men demoen gir meg ett lite håp for at Fifa 12 vertfall skal klare å overgå fjorårets miss.

 

Skjønner, så da er det mao først og fremst denne kollisjonsmotoren som er problemet i demoen? (jeg spør fordi jeg ennå ikke har prøvd den selv). I år har jeg bestemt meg for å avvente å kjøpe til jeg ser hvordan folk stiller seg til spillet, følte meg grundig lurt ifjor. Spiller for øvrig ikke så mye online, blir mest karrieremodus og kamper mot venner.

Lenke til kommentar

Mja, denne kollisjonsmotoren har en del blemmer og feil enda, det er det mange bevis på på Youtube. Men det er en sak som garantert er fikset i det ferdige spillet.

 

Den nye måten å forsvare seg på er veldig uvandt i starten og det har nok mange fått lide under når de prøvde demoen og så for seg å forsvare seg ala Fifa 11. DET er jo såklart en vanesak og eg tror TD har stort potensiale for det blir som eg har sagt tidligere i denne tråden vanskeligere og mer realistisk måte å forsvare seg på.

 

Måten dette ble gjort på i Fifa 11 tror eg de fleste er enige i ikke var akuratt "som i virkeligheten" med spillere som kun ved å holde en knapp søkte seg automatisk inn på ballfører og taklet.

 

Men eg er optimist :)

Lenke til kommentar

Er herlig å se hvor stor personlighet enkelte av Barcelona-spillerene har fått. Messi er ekstremt deilig å være. Han gjør vendingene sine uten at jeg trenger å trykke noe – bare å peke til siden med analogen. Måten Buquest og Xavi styrer midten er også en nytelse å se. Buquest er veldig hyppig på å være i nærheten av angripende spillere, mens Xavi vrir seg rundt om kring for å få rom. Kan ikke klage på denne demoen.

Lenke til kommentar

Er herlig å se hvor stor personlighet enkelte av Barcelona-spillerene har fått. Messi er ekstremt deilig å være. Han gjør vendingene sine uten at jeg trenger å trykke noe – bare å peke til siden med analogen. Måten Buquest og Xavi styrer midten er også en nytelse å se. Buquest er veldig hyppig på å være i nærheten av angripende spillere, mens Xavi vrir seg rundt om kring for å få rom. Kan ikke klage på denne demoen.

 

Er noen ting som ikke er helt i toppsjiktet enda, men som sagt så er det bare en demo. Men tolker eg deg rett nå at siden du mener det er en nytelse å se Messi og den søte gjengen der arbeide så har du ingenting å klage over?

 

Og han heter Busquets :ph34r:

Endret av LunaticFanaticHD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet viser i alle fall at det er ikke du som må styre alt og alle. Spillere tar mer intiativ, føler jeg. Mange ting jeg kunne tatt tak i, spesielt pasninger. Er noen ganger jeg skal sentre til en person, hvor pasningen går en helt annen vei. Aldri hatt problemet med dette på tidligere FIFA-utgaver.

 

Om han heter Busquets eller Buquest så forstod du det, gjorde du ikke? :)

Lenke til kommentar

Det med pasning til et helt annet sted skjedde med meg på fifa 11 noen få ganger. Tror det var ganske tidlig rett etter release jeg kom borti dette problemet. Ellers var det bra.

 

Det kan jo også vere at EA har lagt inn at det faktisk er mulig å slå ei sleivpasning? Vet ikke noe om hvor grov den pasninga du refererer til SixIlluZions var, men mulighetene er vell åpne?

Lenke til kommentar

Jeg opplever veldig grove feilpasninger i hver eneste kamp. Det har jeg aldri opplevd i tidligere utgaver, som sagt. F.eks så skal jeg sentre til Zlatan som står 3-4 meter foran meg. Jeg trykker X så vidt inn, men pasningen fyker til neste mann som er 20 meter fra meg. Er ganske irriterende i oppbygningen til angrep eller i angrep. Dette skjer spesielt hvis jeg kommer ned til linjen og skal legge 45 graders pasning. Pasningen går ikke til ham, men til en spiller som står på 25 meters hold.

 

Er uansett veldig imponert over spillet, og spillerene prøver virkelig å kjempe om ballen. Kommer det et innlegg, så gjør spillerene det de kan for å få til en avsluttning, og jeg har sett flere håpløse brasseforsøk (hvor de prøver, men når ikke ballen) , og det er jo flott. Syns dessverre ikke det er så stor forskjell på skuddene til ulike spillere. Foreløbig har skuddet til Zlatan og Ambrosini vært i samme hastighet og går samme steder, men det er muligens jeg som gjør litt feil i den fronten. Legger også stor merke til den nye fintemonitoren, hvor ballen spretter i ulike retninger etter hver finte, og det er veldig flott at det har kommet i spillet.

 

Forsatt mye feil, da. Sammarbeidet mellom forsvar og midtbane er ikke så veldig bra. Pleier å ligge på to flate linjer, uansett hvilken formasjon jeg har. Og det er ofte store rom i mellom, uansett hvor mye jeg prøver å tette. Skal spille endel i natt, så får vi se om jeg får fikset opp i mine egne FIFA-skills. Har ikke spilt siden juni.

 

Vet ikke om dere får opp videoen, men lasta opp et mål jeg har skåret så langt: Rabona assist

Lenke til kommentar

Jeg opplever veldig grove feilpasninger i hver eneste kamp. Det har jeg aldri opplevd i tidligere utgaver, som sagt. F.eks så skal jeg sentre til Zlatan som står 3-4 meter foran meg. Jeg trykker X så vidt inn, men pasningen fyker til neste mann som er 20 meter fra meg. Er ganske irriterende i oppbygningen til angrep eller i angrep. Dette skjer spesielt hvis jeg kommer ned til linjen og skal legge 45 graders pasning. Pasningen går ikke til ham, men til en spiller som står på 25 meters hold.

 

Er uansett veldig imponert over spillet, og spillerene prøver virkelig å kjempe om ballen. Kommer det et innlegg, så gjør spillerene det de kan for å få til en avsluttning, og jeg har sett flere håpløse brasseforsøk (hvor de prøver, men når ikke ballen) , og det er jo flott. Syns dessverre ikke det er så stor forskjell på skuddene til ulike spillere. Foreløbig har skuddet til Zlatan og Ambrosini vært i samme hastighet og går samme steder, men det er muligens jeg som gjør litt feil i den fronten. Legger også stor merke til den nye fintemonitoren, hvor ballen spretter i ulike retninger etter hver finte, og det er veldig flott at det har kommet i spillet.

 

Forsatt mye feil, da. Sammarbeidet mellom forsvar og midtbane er ikke så veldig bra. Pleier å ligge på to flate linjer, uansett hvilken formasjon jeg har. Og det er ofte store rom i mellom, uansett hvor mye jeg prøver å tette. Skal spille endel i natt, så får vi se om jeg får fikset opp i mine egne FIFA-skills. Har ikke spilt siden juni.

 

Vet ikke om dere får opp videoen, men lasta opp et mål jeg har skåret så langt: Rabona assist

Det med skuddene. Anbefaler deg å sette på manual shoot. Med Assist blir det mye sånn at du skyter på samme sted om du gjør det samme på en måte.

 

Det med rom mellom midtbane og forsvar var vell, om jeg husker riktig noe EA påpekte at det skulle bli i fifa 12. Større rom på banen, mere tid osv. Mulig samarbeidet kan bli forbedret veldig tho.

Lenke til kommentar

Opplever det at det er veldig fordel å være angriper enn forsvarer. Jeg holder og er nærmest på ryggen til Barrios, men han bare skubber Nesta 2 meter til siden og skårer. Hadde det vært virkeligheten hadde han falt og fått straffe, men han var vissnok supermann.

 

Noen som har noen forslag til finter som fungerer bra i midtbaneleddet og selvsagt angrep? Bruker ofte L2 og skuddfinte med Pato og Robinho, og det fungerer jo veldig bra, men savner å kunne flere gode finter. Bruker som oftest bare såle L2 (Analog til siden), i midtbanen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...