Gå til innhold

FIFA 12: Den Gigantiske Tråden


  

358 stemmer

  1. 1. Kommer Fifa 12 i spillsamlingen din?

    • Ja
      280
    • Nei
      37
    • Trenger mer info når den tid kommer
      25
    • Det er PES som gjelder
      7
    • Går for begge
      6
    • Ja, det gjorde det. Men fy FAEN som eg angrer!!!
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det irriterer meg at sklitaklingene aldri feller motspillerene. Det er nesten umulig å vinne ballen ved å sklitakle. Det eneste man kan er å blokke skudd osv fordi motspilleren faller aldri, selv om jeg takler hardt forfra, på ball.

 

Helt enig. De stående taklingene synes jeg fungerer bra, men sklitaklingne bør de ha fikset på.

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at sklitaklingene aldri feller motspillerene. Det er nesten umulig å vinne ballen ved å sklitakle. Det eneste man kan er å blokke skudd osv fordi motspilleren faller aldri, selv om jeg takler hardt forfra, på ball.

 

Jeg får nesten alltid ballen når jeg sklitakler. Men så må man jo time det da. Det jeg har lagt merke til at man ikke må "rushe" ut med keeperen, hos meg lager keeperen straffe over halvparten av gangene jeg stormer ut med keeperen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal de egentlig gjøre? Jeg synes det er greit sånn det er nå. Det viktigste er at jeg får poengene mine når noen avslutter/disconnecter.

 

Synes de skulle få en straff utenom å tape kampen. 3 ganger quit = 15 min uten onlinespilling. 5 ganger quit = 1 time. osv.

 

Hvis EA fikser matchmaking som de lover, så kunne det gått. Jeg har forholdsvis bra internettlinje sammenlignet med gjennomsnittet, men har nesten hvert år opplevd at jeg blir disconnectet en god del ganger i løpet av de første ukene. Da er det håpløst med straff.

 

Scoop turn er fantastisk

Lenke til kommentar

Hvordan gjøres den? Pleier å holde meg til 3-4 stk som eg kan :p

(XBOX 360)

Du trykker på X også trykker du på A samtidig som du drar venstre stick 90 grader til høyre eller venstre

 

Det kan også sees i videon til hjerpeseth. Synes den er meget effektiv å bruke da du finter av spilleren totalt.

 

Men en ting irriterer meg litt ved finting. Når jeg finter og ballen går forbi spilleren. Også skal jeg løpe etter ballen og jeg løper da i han spilleren jeg finta. Så får HAN frispark. Det burde vært omvendt, det er han som blir finta og jeg som blir hindra.

Lenke til kommentar

Kan noen her vennligst poste en video der de dribler av motstanderen. Om du bruker scoop turn, andre dribletriks eller "Se! Et fly!" driter jeg i, men jeg klarer bare ikke å få driblinga til å sitte.

 

Taktikkene jeg til nå bruker som funker er:

1. 1-2 pass/through ball

2. Komme sakte mot motspilleren og tap'n run. Har jeg god plass funker double tap enda bedre.

3. Flaks

 

På forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar

Kan noen her vennligst poste en video der de dribler av motstanderen. Om du bruker scoop turn, andre dribletriks eller "Se! Et fly!" driter jeg i, men jeg klarer bare ikke å få driblinga til å sitte.

 

Taktikkene jeg til nå bruker som funker er:

1. 1-2 pass/through ball

2. Komme sakte mot motspilleren og tap'n run. Har jeg god plass funker double tap enda bedre.

3. Flaks

 

På forhånd takk for hjelp.

 

http://www.youtube.com/watch?v=gxfHZz6oAh0&

Lenke til kommentar

Legacy Defending kommer til å kunne bli brukt i online kamper.

 

Why?

 

Fordi de aller fleste som kjøper Fifa er "pick up and play" spillere.

De gidder rett og slett ikke å lære seg det nye systemet, og derfor kommer EA til å gi etter.

En skal ikke undervurdere makten massene har.

 

Det er jo det samme som har skjedd med WoW. De gjør det bare mer og mer "casual" gamer vennlig, nettopp for å tjene penger.

 

Det som sannsynligvis skjer er at begge deler blir lov online, men at du kun matches mot andre med samme innstillinger.

Slik at TD møter TD og LD møter LD.

Lenke til kommentar

Legacy Defending kommer til å kunne bli brukt i online kamper.

 

Why?

 

Fordi de aller fleste som kjøper Fifa er "pick up and play" spillere.

De gidder rett og slett ikke å lære seg det nye systemet, og derfor kommer EA til å gi etter.

En skal ikke undervurdere makten massene har.

 

Det er jo det samme som har skjedd med WoW. De gjør det bare mer og mer "casual" gamer vennlig, nettopp for å tjene penger.

 

Det som sannsynligvis skjer er at begge deler blir lov online, men at du kun matches mot andre med samme innstillinger.

Slik at TD møter TD og LD møter LD.

Det nye forsvarssystemet er pick up an play. Akkurat som at jeg måtte lære meg å spille fifa på en helt annen måte når jeg kjøpte fifa 11.

 

Etter 3-4 kamper begynner forsvarssystemet å sitte veldig bra, og det blir derfor bare noen kamper øving du trenger før du begynner online.

 

Legacy kommer ikke til å bli lagt inn. Sikkert til mange sin store fortvilelse.

Lenke til kommentar

Season ticket er at du får lastet ned spillet i fullversjon 3 dager før det er i butikken og jeg mener også å huske at du får laste det ned dagen før så du slipper å bruke en av spilldagene til det. Du kan da spille det AKKURAT som du kan ellers. Den 29, når spillet kommer i butikken, må du dra å kjøpe det for å kunne benytte deg videre. Alt du har gjort vil være lagret og kan brukes videre.

Du får også diverse annet tilbud, blant annet 20 % billigere FUT pakker + m.m.

Lenke til kommentar

Legacy Defending kommer til å kunne bli brukt i online kamper.

 

Why?

 

Fordi de aller fleste som kjøper Fifa er "pick up and play" spillere.

De gidder rett og slett ikke å lære seg det nye systemet, og derfor kommer EA til å gi etter.

En skal ikke undervurdere makten massene har.

 

Det er jo det samme som har skjedd med WoW. De gjør det bare mer og mer "casual" gamer vennlig, nettopp for å tjene penger.

 

Det som sannsynligvis skjer er at begge deler blir lov online, men at du kun matches mot andre med samme innstillinger.

Slik at TD møter TD og LD møter LD.

Det nye forsvarssystemet er pick up an play. Akkurat som at jeg måtte lære meg å spille fifa på en helt annen måte når jeg kjøpte fifa 11.

 

Etter 3-4 kamper begynner forsvarssystemet å sitte veldig bra, og det blir derfor bare noen kamper øving du trenger før du begynner online.

 

Legacy kommer ikke til å bli lagt inn. Sikkert til mange sin store fortvilelse.

 

Nettopp, til mange sin store fortvilelse. EA kommer til å tape penger på alt folk rett og slett ikke gidder å sette seg inn i det nye systemet. Hvis du tror EA driter i de, så tror du feil. Penger er det samme, uansett hvem det kommer fra.

 

Jeg personlig, er FOR Tactical Defending.

Endret av Kekzneb
Lenke til kommentar

Legacy Defending kommer til å kunne bli brukt i online kamper.

 

Why?

 

Fordi de aller fleste som kjøper Fifa er "pick up and play" spillere.

De gidder rett og slett ikke å lære seg det nye systemet, og derfor kommer EA til å gi etter.

En skal ikke undervurdere makten massene har.

 

Det er jo det samme som har skjedd med WoW. De gjør det bare mer og mer "casual" gamer vennlig, nettopp for å tjene penger.

 

Det som sannsynligvis skjer er at begge deler blir lov online, men at du kun matches mot andre med samme innstillinger.

Slik at TD møter TD og LD møter LD.

Det nye forsvarssystemet er pick up an play. Akkurat som at jeg måtte lære meg å spille fifa på en helt annen måte når jeg kjøpte fifa 11.

 

Etter 3-4 kamper begynner forsvarssystemet å sitte veldig bra, og det blir derfor bare noen kamper øving du trenger før du begynner online.

 

Legacy kommer ikke til å bli lagt inn. Sikkert til mange sin store fortvilelse.

 

Nettopp, til mange sin store fortvilelse. EA kommer til å tape penger på alt folk rett og slett ikke gidder å sette seg inn i det nye systemet. Hvis du tror EA driter i de, så tror du feil. Penger er det samme, uansett hvem det kommer fra.

 

Jeg personlig, er FOR Tactical Defending.

At folk ikke gidder å sette seg inn i det tror jeg ikke EA bryr seg kjempe mye om. Greit at de taper penger, men tenk over når fifa 11 kom ut. Tenk på hvor mange som dreit i å sette seg inn i det nye angrepsspillet fordi det ikke var på å sende løps pasninger gjennom, og lett lobbe over keeper.

 

Forandring fryder, og jeg tror ikke EA gir etter på dette feltet.

 

Bra at du er for tactical defending. Men har et spørsmål. Hvordan tenker du det skal funke om vi skal velge mellom tactical og legacy? At vi skal ha 2 forskjelige online deler? Altså at du har 2 forskjelige poeng kontoer? For de kan ikke legge til legacy som en option, også at de spiller i samme "liga" som vi som bruker tactical defending.

 

Blir desverre for mye arbeid.

Lenke til kommentar

Kan noen her vennligst poste en video der de dribler av motstanderen. Om du bruker scoop turn, andre dribletriks eller "Se! Et fly!" driter jeg i, men jeg klarer bare ikke å få driblinga til å sitte.

 

Taktikkene jeg til nå bruker som funker er:

1. 1-2 pass/through ball

2. Komme sakte mot motspilleren og tap'n run. Har jeg god plass funker double tap enda bedre.

3. Flaks

 

På forhånd takk for hjelp.

 

http://youtu.be/EC-Xbjpv970

Den finta er veldig enkel å lære seg og du får den til nærmest hver gang du prøver.

Når du kommer joggende holder du inne LT/L2 og du trykker samtidig på X og A/Firekant og X. Så drar du venstre stikken til høyre eller venstre.

Som du ser er den veldig effektiv for å komme seg vekk, samtidig som den fungerer utmerket med spillere på kant som løper da du kan bruke den til å skjære innover. Med spillere som Pato, som har god fart, er den gull verdt.

Lenke til kommentar

Kan noen her vennligst poste en video der de dribler av motstanderen. Om du bruker scoop turn, andre dribletriks eller "Se! Et fly!" driter jeg i, men jeg klarer bare ikke å få driblinga til å sitte.

 

Taktikkene jeg til nå bruker som funker er:

1. 1-2 pass/through ball

2. Komme sakte mot motspilleren og tap'n run. Har jeg god plass funker double tap enda bedre.

3. Flaks

 

På forhånd takk for hjelp.

 

http://youtu.be/EC-Xbjpv970

Den finta er veldig enkel å lære seg og du får den til nærmest hver gang du prøver.

Når du kommer joggende holder du inne LT/L2 og du trykker samtidig på X og A/Firekant og X. Så drar du venstre stikken til høyre eller venstre.

Som du ser er den veldig effektiv for å komme seg vekk, samtidig som den fungerer utmerket med spillere på kant som løper da du kan bruke den til å skjære innover. Med spillere som Pato, som har god fart, er den gull verdt.

 

Takk, skal starte med den taktikken.

Har selvfølgelig oversikten over hvordan man tar fintene, men det er greit å se åssen folk tar dem i praktisk bruk siden det er en helt annen måte å angripe på i år.

 

@ de som tror EA endrer/fjerner Tactical defending online:

SKJER IKKE! for hundrede gang...

 

sitat Romily Broad (EA community guy):

Rom_normal.jpg @RomilyBroad Romily Broad @JoshGibson11 Yes. Ranked play is locked to tactical defending.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...