Gå til innhold

FIFA 12: Den Gigantiske Tråden

358 stemmer

1. 1. Kommer Fifa 12 i spillsamlingen din?

• Ja
      280
    • Nei
      37
    • Trenger mer info når den tid kommer
      25
    • Det er PES som gjelder
      7
    • Går for begge
      6
    • Ja, det gjorde det. Men fy FAEN som eg angrer!!!
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom til å hate Fifa 10, og så presterer fifa 11 å bli værre... Rører ikke Fifa12 med en klipetang før jeg får testet det hos en kompis elns.

Er forferdelig enig i det mange sier her at i online ranked burde assisted vært helt fjærnet. Såklart skal vi beholde assisted i spillet for kidza sin skyld. Men jeg syns det er helt rettferdig at du skal kunne spille minst på semi når du spiller online ranked. Vil du bare slappe av å fjase rundt så er det bare å spille online custom match eller offline. Litt mer seriøse spillere som spiller online ranked bør klare å spille med semi eller manuelle kontrollere. Det er faktisk ikke rakettforskning, og de aller fleste skulle klart å kommet seg på et helt kurant manuelt nivå i løpet av et par timer, og påstår man at det har man ikke tid til syns jeg det blir litt for dumt da man sannsynligvis kommer til å bruke bøttevis med timer på spillet uansett.

Assisted er opprinnelig tilsiktet de mindre barna, men blir jo nå misbrukt av mesterparten av Fifa samfunnet, også sitter enkelte der og tror de er gode spillere. Joda, du er kjempegod når 70% av spillet ditt spilles for deg...

Endret av Terjee87
Lenke til kommentar

Problemet sånn jeg ser det med assisted og semi er at det er assisted som er default. Dermed blir dette det naturlige å bruke. Og når du samtidig blir bedre når du bruker assisted enn når du bruker semi. Tror nok 80% hadde brukt assisted hvis semi var default, men det hadde i alle fall vært en start for EA.

Lenke til kommentar

Spiller "bare" Pro Clubs med seriøse folk som har holdt sammen siden starten av FIFA 10 og legger enormt mye i hvordan de forbedrer dette. Den modusen må forbedres kraftig med tanke på hvor personlig man kan gjøre klubben, lagg og servere osv, bugs og Human GK som er så overpowered nå at det er helt latterlig.

Liker steget de tok fra FIFA 10 til FIFA 11 mtp. customization. Nye stadioner, lagnavn under kommentering osv. er en velkommen endring, men vil fortsatt ha mulighet til å designe draker, logoer og velge draktnummer og slikt. I tillegg bør det være tre match rooms som i FIFA 10, da lobby ofte bugger seg.

Fra juletider og til midten av mars var glitching et enormt problem. Om det blir noe sånt i FIFA 12 vet jeg ikke hva jeg gjør.

En liten tweak i banespillet hadde ikke vært å forakte, men savner mest at de tar tak i elementære feil som har blitt gjort titt og ofte i mange år på rad nå.

Stemte at jeg avventer kjøp, da jeg er såpass skeptisk etter FIFA 11 at jeg ikke tør blåse av 500 kroner på et FIFA-spill på release.

Lenke til kommentar

Veldig enig i alt. Pro Clubs har et vanvittig potensialle og det er dumt at de ikke utnytter det mer.

Problemet med å avvente et kjøp av FIFA er at man enten finner bugsa etter hvert når man blir god i spillet. Lobbinga på FIFA10 for eksempel. Og problemene online finner du heller ikke ut før du har spilt spillet online litt. For alltid FIFA 1 uke før, så får teste det ut da, og se hvordan det er får jeg kjøper det. Men ender nok med et kjøp. Men de bør komme med god informasjon om hva som er fikset og hva som er nytt. Ikke bare den vanlige,"vi har lagt inn masse kult personlighetsgreier som gjør at spillet blir bedre, selv om de ikke merker noe til det".

Lenke til kommentar

Er nok snakk om konsoll, gitt. FIFA 11 er i utgangspunktet et godt spill som krøples av noen meget viktige mangler. Gameplay-messig er FIFA 11 mye mer autentisk enn FIFA 10, men det er fortsatt et stykke igjen før det sitter 100%. Selve onlinetilbudet er en helt annen sak. Forbedringspotensialet er helt enormt.

Må også si at jeg fikk EA litt oppi halsen når de brukte så lang tid som de gjorde på å patche buggene og glitchene som ble avdekket, som er den største grunnen til at jeg er kritisk.

Lenke til kommentar

Onlineproblemene og EA sine løyner er det som har irritert meg. Managermode spiller jeg ikke så de feilene får jeg ikke opplevd. Glitch/bugs-messig er FIFA11 bedre enn 10, siden det ikke er noe lobber, slå tunnelx46 ganger hver kamp og score på hvert jævla lange innkast.

Lenke til kommentar

Langt færre feil man kan utnytte i gameplayet, ja, men Trigger Glitch ødela Pro Clubs for meg og de har fortsatt ikke fikset det på en god måte. Det var veldig provoserende at det tok tre måneder før de fant ut at løsningen enkelt og greit var å fjerne Player Ratings fra pausemenyen. Å vente så lenge på en så slapp løsning er ikke greit. Jeg anser ikke problemet som fikset før Player Ratings er tilbake, da jeg og resten av klubben ofte så på statistikken for å finne ut hvordan ting sto til med pasninger og driblinger.

Lenke til kommentar

Helt enig. Player rating var veldig greit å ha når man skulle vise at noen spilte en jævlig dårlig kamp, og det er veldig billig løsning at det var på den måten de fikset det. Skal bli spennende å se hva de gjør, for jeg håper det klarer å fikse online problemene og at de utvider Pro Clubs. Men har jo mmine tvil.

Lenke til kommentar

Folk gikk inn i Player Ratings menyen (som nå er fjernet), og spammet R2/RT og L2/LT knappene. Dette skapte en lagg som gjorde at man selv falt ut av kampen, uten å få tap. Det laget man spilte mot spilte noen ganger ut kampen mot cpu (ofte med enorm lagg) uten å få seieren, men som oftest falt også disse ut, uten å få seiren.

Med andre ord så klarte folk å quitte hver gang uten å få tap, noe som ødela online helt. Scorte man på overtid så gjorde motstanderen dette og man hadde brukt 20 min til ingenting. I tilegg så klarte EA å avsløre hvordan man gjorde dette når de sa at dette var noe de skulle fiske i patchen, noe som førte til at enda flere utnyttet dette.

Lenke til kommentar

Jepp, og løsninger var som sagt å fjerne player ratings helt. Det er så elendig at jeg ikke har ord for det. Hvorfor ikke bare finne en annen måte å skifte mellom de to lagenes respektive statistikker eller bare fjerne motstanderens statistikk slik at man ikke kan bytte mellom lag? Kommer på flere forskjellige løsninger som, til tross for å være litt mer kompliserte, er fullt mulig å utføre. Latskap/udugelighet.

EA tar seg egentlig aldri tid til å jobbe ordentlig med spillene de allerede har sluppet. Fokuset er nok 100% på neste FIFA etter at den første patchen til forrige spill er sluppet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...