Gå til innhold

FIFA 12: Den Gigantiske Tråden


  

358 stemmer

  1. 1. Kommer Fifa 12 i spillsamlingen din?

    • Ja
      280
    • Nei
      37
    • Trenger mer info når den tid kommer
      25
    • Det er PES som gjelder
      7
    • Går for begge
      6
    • Ja, det gjorde det. Men fy FAEN som eg angrer!!!
      3


Anbefalte innlegg

Har fått litt problemer på cornere. Posisjonene til spillerne er helt på trynet.

Et eksempel er når jeg er Manchester United.

De fleste personer legger ballen ca. midt i boksen. Her skal jo midtstopperne derfor stå, med mindre de er veldig dårlige på hode. Problemet er at Vidic ALDRI står inne i 16 meteren, men han plasserer seg utenfor 16 meteren (i returrommet). Rafael, som er veldig dårlig på hode på dette spillet, står midt i boksen i posisjonen hvor Vidic egentlig skal stå. Jeg taper derfor SINNSVAKT mange hodedueller på cornere når jeg forsvarer meg.

En kompis har samme problemet med Real Madrid. Pepe stiller seg utenfor boksen. Idiotisk.

Hvordan kan jeg fikse det?

 

Kanskje det er pga at du bruker en custom formasjon hvor man har flyttet spillerne vekk fra deres vanlige posisjoner. Skjer det samme hvis du bruker en av de vanlige formasjonene?

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der sier du noe. Jeg har brukt en custom formasjon. Men skjønner ikke helt hvorfor det skulle fucke opp midtstoppernes posisjoner. Orginal formasjon er 4-4-1-1, mens jeg har til tider brukt 4-1-2-1-2/4-1-3-2. Er jo 4 forsvarsspillere i begge.

Lenke til kommentar

Er det noen her som spiller FIFA 12 på Xbox360? :)

 

Prøvde nettop en ny "custom game" funksjon i online delen, der man kan blant annet velge å spille 2mot2.

 

Det er akkurat derfor jeg spør om noen har lyst til å prøve ut en runde online, og se om det er gøy.

Liker ikke spille med randoms som bare prøver å gå ego og score selvmål hele tiden..

 

Gamertag: LazyPenguinHD

 

- Marius

Lenke til kommentar

Noen som spiller med Man Utd forresten? I H2H. Jeg mener at laget er blitt ubrukelig. Spilte alltid med det før, men måtte slutte når de nerfet De Gea og forsvaret. Evra har under 80 på både akselerasjon og fart noe som er helt idiotisk. Rafael ble like dårlig som Fabio. Både Ferdinand og Vidic, som ikke var veldig raske fra før ble enda tregere. Og selv om De Gea bare gikk ned 2 i overall, har han blitt veldig dårlig, og slipper inn dumme mål i hytt å pine. Han er jo egentlig en god skudd stopper i virkeligheten, og det var han før på Fifa også, men nå slipper han inn det meste.

 

Selv pleier jeg å spille med 4 stjerners eller 4,5 stjerners lag, da jeg er lei av å møte Real Madrid :) Får det bra til med lag som Dortmund, CSKA Moskva, Spartak Moskva, Ivory Coast... Men med United fungerer ingenting, og jeg blir alltid kontret i senk.

 

Jeg bruker United omtrent hele tiden, sliter selv litt etter rate-endringene.

Men har prøvd meg rundt med 4-1-3-2 formasjon og da går det igrunn mye bedre..

 

De Gea

Rafael - Ferdinand - Vidic - Evra

 

Fletch/Carrick

 

Valencia/Nani - Scholes - Young/Nani

 

Chicharito - Rooney

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er EA serverne helt ødelagte idag??? Fint å få null poeng ut av ingenting. Takk EA.

Latterligste jeg har vært borti

 

Hmm, det skjer med meg også.. Spiller du Ultimate Team eller Head-to-head season?

 

Spiller faktisk treningskamper på nett mot en kompis. Men skjer ofte Head-To-Head sesong også

Endret av Tarmsprekkar Elof
Lenke til kommentar

Fra 5 - 7 div og fortsetter og dale ned :p

7 tap på rad :roll: Har vist mista ALT av skills :rofl:

 

Sitter bare i hodet, har man først mistet troen så går alt i dass. Hvis du spiller med RM, Barca osv ville jeg testet CSKA.

 

Går tregt her. Spiller "aldri" H2H, men gjorde et unntak i går og vant. 1-1-0 i 4. div. Mulig jeg har spilt alle ti kampene før sommerferien :p

Lenke til kommentar

På de aller fleste fotballkamper så blir det gjort et langt utspill fra mål når keeper skal skyte (etter ballen har gått ut).

 

Hvorfor gjør de det? Skjønner at det får ballen bort fra eget mål, men det fører jo til en 50/50 om hvem som får ballen når den lander. Som kan lett føre til et nytt angrep fra motstanderne. Hvis man sentrer fra starten av, så har man mye større kontroll.

 

Nå er jeg verken en stor fotballentusiast eller en god Fifa-spiller, så vil gjerne høre deres mening om dette.

Lenke til kommentar

Ikke noe sjakktrekk å sentre ut med keeper synes nå eg, den Fifa spilleren som er litt oppegående ligger gjerne der opp og venter på en evt sentring fra keeper til nærmeste back/stopper.

 

Har brent meg mange ganger på det i jevne kamper og har helt sluttet med det. Men fortsatt mange som gjør det og er ingenting som er deiligere enn å late som en løper vekk fra backen for så bråsnu akuratt i det øyeblikket keeperen sentrer ut, eg snapper ballen og scorer.

Lenke til kommentar

Jeg har nå tatt opp Fifa 12 igjen. Denne gangen skal jeg spille på en vanskelighetsgrad høyere enn jeg har pleid (Fra Semipro til Pro). Semipro vant jeg alle kamper ganske komfortabelt. Pro så er det en kjempeseier om jeg får uavgjort :p

 

Kjører en karriere med Tottenham hvor jeg spiller videre uansett hva som skjer (tape kamper, skadde spillere, dårlig transfer). Så kan konkludere med at de 4 første kampene ente i tap, bortsett fra en som ble uavgjort. Riktignok spilte jeg mot topplagene i PL. Men sliter veldig.

 

Føler mine spillere har blitt dummere, og motstandernes raskere og synsk :p Veldig få ganger hvor jeg er innenfor 16-meteren.

 

Har dere noen tips angående dette? :

Motstanderlaget kommer løpende på siden, jeg prøver å løpe etter og ta ballen. Jeg ser ved min 16-meter at han får plassert sine spillere ganske bra, mens mine spillere ikke bryr seg om deres plassering. Hvordan får jeg mine forsvarsspillere til å være på angriperne?

Lenke til kommentar

Prøv tettere markering eventuelt mannsmarkering. Dersom jeg spiller mot et lag med en sterk spiller (Van Persie på Arsenal, Messi på Barca, osv.) bruker jeg å sette min defensive midtbanespiller til å mannsmarkere han. Det sørger for at jeg har noen i nærheten av han samt at stopperne mine er relativt fri.

Endret av Patrick123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...