Gå til innhold

FIFA 12: Den Gigantiske Tråden

358 stemmer

1. 1. Kommer Fifa 12 i spillsamlingen din?

• Ja
      280
    • Nei
      37
    • Trenger mer info når den tid kommer
      25
    • Det er PES som gjelder
      7
    • Går for begge
      6
    • Ja, det gjorde det. Men fy FAEN som eg angrer!!!
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, må lære meg til å spille flere kamper på en vanskeligere vanskelighetsgrad enn det jeg er vant med.

Spiller bare på Semi-Pro. Går veldig greit på den graden. Vinner som regel alltid. Ikke så ofte veldig usaklig, men med god nok margin til at jeg er komfortabel :p

Så har prøvd et par kamper med Proff-nivå. Første kampen ble det bare 0-0. Andre kampen spilte jeg som Arsenal, mot Stabæk. Endte 1-1 -.-

Samt blir irritert for at jeg ikke klarer noen ting :p

Lenke til kommentar

Var inne på en side og fant en ønskeliste for FIFA13. Når man leser noen av forslagene skjønner man hvorfor EA ikke bryr seg så veeeldig om disse "listene"... :!:

Noen av ønskene:

- Kvinnelag(!)

- Heskey på coveret

- Ranger spillere korrekt :roll:

- Blue Square Premier (5. divisjon i England)

- 5'er og 7'er

- Dersom spille brekker ben burde du høre "knekket"!

- Se scener hvor spillere snakker med fansene etter kampen

- Tjene "poeng" som du kan bruke på spillerne dine

- Be the Ref

- Filming

- Kunne kjøpe hus, biler o.l. i Manager-Modus

- Nye ligaer: Colomubia, Luxemburg

- Uendelig med spillere på et lag (Ja, genial ide! *sarkasme*)

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Uff, må lære meg til å spille flere kamper på en vanskeligere vanskelighetsgrad enn det jeg er vant med.

Spiller bare på Semi-Pro. Går veldig greit på den graden. Vinner som regel alltid. Ikke så ofte veldig usaklig, men med god nok margin til at jeg er komfortabel :p

Så har prøvd et par kamper med Proff-nivå. Første kampen ble det bare 0-0. Andre kampen spilte jeg som Arsenal, mot Stabæk. Endte 1-1 -.-

Samt blir irritert for at jeg ikke klarer noen ting :p

Mitt tips er å spille på en vanskligere vansklighetsgrad enn du egentlig klarer. Så når du nå spiller uavgjort på proff, prøv å spill 10 kamper på neste vansklighetsgrad. Da blir du vant til det fortere enn du tror. Kan være lurt at du spiller noen kamper till siden du akkurat har gått opp, men mitt tips er at du ikke blir for lenge på en nivå.

Lenke til kommentar

Når jeg spiller så er motstanderen opp i ryggen og presser med en gang, men jeg har lagt merke til at når motstanderen angriper, så er mine spillere gjerne 5 meter unna, minst. Tips?

Også irriterer det meg at når jeg velger en spiller så stopper han opp.

Lenke til kommentar

jeg spiller med høyt press og noen ganger ultraoffansivt, da springer spillerene opp i press med engang.

Dette kan du fikse når du er i kamp ved å trykke på kontrollen helt til venstre 2 klikk til høyre f.eks kontrollen til venstre ikke styrekontrollen til spilleren :)

trykker du opp på den eller ned får du opp nye valgmuligheter.... var det dette du lette etter??

Lenke til kommentar

Når jeg spiller så er motstanderen opp i ryggen og presser med en gang, men jeg har lagt merke til at når motstanderen angriper, så er mine spillere gjerne 5 meter unna, minst. Tips?

Også irriterer det meg at når jeg velger en spiller så stopper han opp.

Du kan stille inn hvor høyt spillerne dine presser (pressure) og hvor kjapt de kommer opp i motstanderen (aggression) i custom tactics. Hvis dette gjelder offline mot AI så kan du endre på sliderene i spillets innstillinger. Når det er sagt tipper jeg det har mer med hvordan du forsvarer deg å gjøre, kanskje du ikke har blitt vant med den nye forsvarsmekanikken ennå? Prøv å lære deg å være tålmodig og bruk heller tid på å plassere deg riktig i forsvar ved å stenge av rom og passningsalternativer i stedet for å presse den som har ballen. Når du føler at du har stengt av alle alternativer bruker du andrepress (R1 på PS3), da vil du oppleve noe av det samme, dvs du har stengt av alle alternativer og skulle motstanderen mot formodning lykkes med en pasning så har du en spiller oppi han umiddelbart. Klarer du ikke ta ballen da så begynner du på nytt med å stenge av rom og repeat.

At en spiller stopper når du velger ham kan du også endre på i innstillingene, dette gjør du på samme side som du velger oppsett for kontrolleren.

Lenke til kommentar

Fikk meg Pc versjonen i dag, likte det veldig godt, spiller med Xbox kontroll. Meget pen grafikk, bedre enn konsoll versjonen. Men allerede tapt 2 kamper, som er mine eneste tap på at eg mister connection, noen som har spilt Pc versjonen som har klart å fikse det? Spiller, plutselig legges spillet ned (Spillet lukkes ikke) når eg tar opp spillet har eg mistet connection, får selvsagt tap på dette. Kan det ha noe med at eg har Moderate på Pcen? Trodde man skulle falle ut før eg har spilt 60-70 min

Lenke til kommentar

Ha funnet ut en del om problemet men ikke hva som foresaker det, det eg har fått vite er at når spillet legges ned blir dette regnet som juks og man taper automatisk kampen, det vil si at det er et program på maskinen min som gjør at spillet legges ned. Noen som har en ide om hvilken program som kan foresake det? Eneste eg har gående er Origin og Anti-Virus,

Lenke til kommentar

Hvis man har på innstillinger om at anti-virus skal varsle om ditt og datt så kan det forårsake at spillet lukker seg.

Eg har AVG gratis versjon, standard innstillinger, og ingen andre spill enn Fifa 12 som legge seg ned på denne måten, men er jo bare typisk at et spill der man tape om det blir lagt ned da legges det ned.

Lenke til kommentar

Trenger hjelp til tre ting her:-)

1)

Når jeg skal kontre og min angriper møter siste forsvarer ved midtsirkelen så trenger jeg en grei finte så gjør at jeg kommer meg forbi og har klar bane mot mål. Noen som vil anbefale en som er enkel og effektiv?

2)

Når jeg står langs sidelinjen nede med hjørneflagget og vil legge inn så står forsvarer alltid som en vegg foran. Trenger også her en finte som får forsvareren til å henge igjen det nødvendige sekundet jeg trenger for å få slått inn.

3)

Samme som over, bare at jeg nå står utenfor 16 retning mål. Vil her kunne få fintet bort forsvarer og enten få ett skudd eller klar bane mot mål.

Når jeg spiller mot maskinen så får jeg slike finter mot meg ganske ofte, så hadde vært greit å lære seg noe lignende, så om dere har noen dere vet fungerer bra så kom med de:-)

Hva som gjør at så mange foretrekker 4-1-2-1-2 formasjonen? Alle spillere, formasjonsendringer osv på den formasjonen er jo en del dyrere enn på andre formasjoner, så lurer på hva som gjør at folk betaler ekstra for den og forestrekker den.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Virtual Pro kan de bare fjerne fra FIFA 13, så mange egotripper og drittunger samlet på ett sted har jeg aldri sett.

Keepere på raid, unger som stjeler ballen fra medspillere og aldri i verden om noen gidder å spille ballen til noen som ville vært alene med keeper eller hatt åpent mål.

Beste av alt er de som nekter å spille forsvar, når de er satt opp som forsvarere. Plutselig bare én som gadd.

Lenke til kommentar

Helt enig, men å fjerne det kommer de ikke til å gjøre.

Det som også er fantastisk er når enten noen ikke rekker å velge spiss eller ving(er) og den klokka som skal telle ned på valgmenyen ikke er der så blir noen stående og ikke velger noenting, det ender somregel med at alle ikke gidder å vente og trekker seg en etter en.

ELLER når noen blir "tvunget" til å spille som stopper og de da enten velger det eller "any" og går inn for å ødelegge for alle andre, dvs de sentrer kun til sine egne "any" spillere, de scorer selvmål og/eller lager cornere konstant.

Helt fantastisk hvor jævla idiot det går ann å bli. Og om du selv er spiss eller whatever og du er i god posisjon og du vifter så voldsomt etter ballen at armen nesten faller av og ballfører SKAL drible av hele motstanderlaget og skyte selv uansett om han er keeper eller midtstopper.

Faen, kjenner eg blir sur bare av å skrive om det nå.

Lenke til kommentar

Spilte en kamp mot en i går som hadde spillere som stormet bakover på banen. Når han kontret mot meg, så sår jeg at flere ganger kunne spesielt backene vunnet ballen om de hadde hatt samme intensitet hjemover.

Usikker på om han spilte med en venn, i så fall forklarer det "bragden". Noen som ellers vet hvordan man kan få laget til å storme hjemover når man mister ballen?

Lenke til kommentar

Trenger hjelp til tre ting her:-)

1)

Når jeg skal kontre og min angriper møter siste forsvarer ved midtsirkelen så trenger jeg en grei finte så gjør at jeg kommer meg forbi og har klar bane mot mål. Noen som vil anbefale en som er enkel og effektiv?

2)

Når jeg står langs sidelinjen nede med hjørneflagget og vil legge inn så står forsvarer alltid som en vegg foran. Trenger også her en finte som får forsvareren til å henge igjen det nødvendige sekundet jeg trenger for å få slått inn.

3)

Samme som over, bare at jeg nå står utenfor 16 retning mål. Vil her kunne få fintet bort forsvarer og enten få ett skudd eller klar bane mot mål.

Når jeg spiller mot maskinen så får jeg slike finter mot meg ganske ofte, så hadde vært greit å lære seg noe lignende, så om dere har noen dere vet fungerer bra så kom med de:-)

Hva som gjør at så mange foretrekker 4-1-2-1-2 formasjonen? Alle spillere, formasjonsendringer osv på den formasjonen er jo en del dyrere enn på andre formasjoner, så lurer på hva som gjør at folk betaler ekstra for den og forestrekker den.

1. Varier farten ved å vekselvis bruke L2, R2 og å slå ballen videre med høyre analog stikke, bruk gjerne L2+R2 sammen og slipp L2 samtidig som du slår ballen forbi forsvarsspilleren. Utnytt momentet i overgangen. Alternativt kan du bruke roulett eller en enkel kroppsfinte.

2. Her og gjelder det samme. I stedet for å bruke én finte er det nok lurere å tenke på å bevege deg. Gå ned mot kortlinja, stopp, beveg deg tilbake, stopp, løp nedover igjen osv. Evt kan du jo prøve deg på en av rainbowflick (L2 + R3ned,opp,opp), roulette, ballroll (L2+holdeinneR3 i den retningen du vil rulle ballen). Allikevel må jeg bare presisere at mot AI så er det som regel best å bare skifte tempo fordi den har en lei tendens til å «lese» valgene dine når du prøver å finte, spesielt på World Class eller vanskeligere.

3. Løp, stopp, overstegsfinte, knock ballen andre retningen, skyt.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å vente på en medspiller i en kontring, og hvis jeg har en hel banehalvdel på meg, så bare rykker jeg i fra i en eller annen retning. Det avhenger også av spilleren du har. Bruker jeg Bale så er mål garantert, men er bruker jeg Chelsea og det er Mikel som er der oppe, så bruker jeg å vente på medspiller.

4-Diamant-2-formasjon? Hva tenker du på? Uten offansive backer, uten en SOM med Lampard, Xavi, Modric-klasse og vinger som jobber hjemover og oppover mer enn det Sturridge og Messi gjør, så sliter du.

Foretrekker 4-3-1-2 med Chelsea og Tottenham, er uslåelig til nå i den formasjonen.

Har vunnet ligaen 4 ganger, 10 opprykk, 2 nedrykk, er i 2.-div nå, har også 7 Premier Cup-trofeer.

Slik bruker jeg Chelsea:

Cech

David Luiz - Terry - Ivanovic - A. Cole

Ramires - Essien - Mata

Lampard

Drogba - Torres

Tottenham:

Gomes

Walker - King - Dawson - Assou-Ekotto

Bale - Modric - Lennon

van der Vaart

Adebayor - Defoe

Hvis en kamp i Cupen ender i Extras, så elsker jeg å bytte innpå offansivt hos Chelsea, med tanke på straffekonk.

Da bytter jeg ofte Malouda med Ramires (bedre straffeskyter)

Kalou med Ivanovic (bedre straffeskyter, setter Luiz, som også er god på straffe, på MS, Kalou på HVB/HB.

Essien ned i forsvar, Terry på midtbanen, bytter plass på Terry og Mata, og Mata og Lampard, og setter inn Sturridge med Torres på topp, mens Drogba blir liggende lavt. Litt enklere:

Cech

Kalou - Essien - David Luiz - A. Cole

Malouda - Lampard - Mata

Drogba

Sturridge - Torres

Det laget har gode nok straffeskytere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...