Gå til innhold

FIFA 12: Den Gigantiske Tråden

358 stemmer

1. 1. Kommer Fifa 12 i spillsamlingen din?

• Ja
      280
    • Nei
      37
    • Trenger mer info når den tid kommer
      25
    • Det er PES som gjelder
      7
    • Går for begge
      6
    • Ja, det gjorde det. Men fy FAEN som eg angrer!!!
      3

Anbefalte innlegg

Mitt 1. innlegg.

Mitt liv i FIFA 12 H2H-season:

Sesong 1: 10. Divisjon

Sesong 2: 9. Divisjon

Sesong 3: 8. Divisjon

Sesong 4: 7. Divisjon

Sesong 5: 6. Divisjon

Sesong 6: 5. Divisjon

Sesong 7: 4. Divisjon

Sesong 8: 3. Divisjon

Sesong 9: 2. Divisjon

Sesong 10: 1. Divisjon

Sesong 11: Ligagull

Der trodde jeg at jeg var trygg, og en av de beste i verden. Men så...

Sesong 12: Nedrykk til 2. Divisjon

Sesong 13: Såvidt overlevelse i 2. Divisjon

Jeg aner ikke hva som skjer... Noen råd?

Jeg spiller med Tottenham slik:

Gomes

Walker - Dawson - King - Assou-Ekotto

Parker

Van der Vaart - Modric

Bale - Adebayor - Lennon

Spillestilen går mest på å sende ballen til vingene så raskt som mulig, for så at de løper forbi alt og alle, legger inn, eller går skrått inn og skyter selv. Jeg spiller noen ganger sykt bra pasningspill og ender ofte alltid på over 70% possesion.

Men siden det nå går nedover, så lurte jeg på hva som er galt?

Spiller jeg med Chelsea, så møter jeg R. Madrid, Barca, Spania, Milan, Man C. Man U., og andre ''bedre'' lag. +, at bruker jeg et av de øvrige bedre lagene, så vil jeg nesten alltid møte bedre, eller minst like gode lag.

Derfor bruker jeg Tottenham, som er det raskeste og mest kreative laget i 4,5-stjernersgruppa.

Jeg har hørt at Ecuador har 2 raske vinger og 2 raske vingbacker, men resten av laget er crap.

Jeg ønsker å fortsette med Tottenham, slik jeg bruker det nå. Men jeg er Chelsea-fan, og ønsker derfor en fulleffektiv formasjon og egendefinert taktikk med Chelsea, det er noe jeg også trenger hjelp med.

Bruker Chelsea slik:

Cech

Bosingwa - Terry - David Luiz - A. Cole

Ramires - Essien - Lampard

Sturridge - Torres - Mata

Jeg pleier å spille med høyt press, høy aggresivitet, offsidefelle, høyt tempo og risikabelt pasningspill, mixed.

Det gjelder alle lag jeg bruker.

Men slik jeg ønsker å spille er at vingene alltid går på løp, midtbanen alltid stiller seg i god skuddposisjon, og at spissen alltid søker bakrom osv. Jeg ønsker den komplette formasjonen, så jeg ikke går samme vei i divisjonene, bare nedover. Det hadde vært skikkelig nedtur. PS. Jeg har 4 Premier Cup, og vil ikke synke lavt ved å kjempe om EA Shield.

Endret av KTBFFH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strålende, EA. To helt hvite lag mot hverandre i "en mot en sesonger", klin umulig å se hvem som er medspillere og hvem som er motspillere. Dro bare kjensel på en svær hvit spiss hos han og en mørk spiss hos meg.

Trodde jeg hadde et pasningsalternativ ute på kanten som jeg kunne bruke, så viste det seg at det var backen hans eller noe.

Lenke til kommentar

Orker ikkje leite langt bak i sidene for å finne ut om dette spørsmålet er blitt besvart på.

Kva må man holde/trykke på for å få kvikke vendinger? Spiller mot en kompis som er flink til dette, men ikkje intressert i å lære vekk. Så da blir litt av morroa vekke.

Lenke til kommentar

Jeg spiller med Tottenham slik:

Gomes

Walker - Dawson - King - Assou-Ekotto

Parker

Van der Vaart - Modric

Bale - Adebayor - Lennon

Jeg er vel ikke i noen posisjon til å gi tips ang. spillestil, men jeg ville heller satt Defoe inn på topp sammen med Bale og Adebayor om du absolutt satser på kjappe vinger, og sette Lennon ned på midten slik at du har raske spillere i alle ledd (Walker - Lennon - Bale/Defoe).

(Edit: Samt at Defoe har mye bedre målteft enn Lennon).

Walker har blitt mer og mer viktig for min spillestil med Tottenham, da han er en av få forsvarere som klarer å ta opp kampen med kjappe spisser om det skulle skje at de får et bitte lite forsprang, King og Dawson/Gallas/Kaboul er store nok til å sikre midten alene hvis du bruker de til å skjerme/blokkere på midten.

Adebayor er også en viktig spiller, da han er en ganske sterk spiss som vinner det meste av dueller, selv mot keeper, kjappe vinger med kombinasjon Adebayor er nok ikke dumt, men jeg ville variert litt siden det er ganske mye lettere å forsvare seg mot personer som holder seg til samme fremgangsmetode gang etter gang.

Selv eksperimenterer jeg i øyeblikket med en 4-2-2-2 formasjon, med:

Walker - King - Kaboul - Ekotto

Lennon Parker

Van Der Vaart Bale

Adebayor Defoe

Noe som har fungert helt greit så langt, skulle det dog gå nedover ganske kjapt igjen, ville jeg nok heller satset på en god gammeldags 4-4-2 formasjon, noe ala:

Walker - King - Kaboul - Ekotto

Lennon - Parker - Modric - Bale

Adebayor - Defoe

Med VdV som innbytter for en av spissene, eller som offensiv midtbane.

I det siste hvor jeg har møtt Tottenham utrolig mange ganger, passer jeg på at Walker alltid er på Bale sin side, da han kan utfordre Bale på hurtighet, Ekotto pluss Kaboul pleier som regel å ta ut Lennon/Defoe ganske greit med tett markering ved hjelp av CPUen, da Lennon og Defoe er ganske små og svake.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Strålende, EA. To helt hvite lag mot hverandre i "en mot en sesonger", klin umulig å se hvem som er medspillere og hvem som er motspillere. Dro bare kjensel på en svær hvit spiss hos han og en mørk spiss hos meg.

Trodde jeg hadde et pasningsalternativ ute på kanten som jeg kunne bruke, så viste det seg at det var backen hans eller noe.

Bare å quitte før det har gått 5 min av kampen, så slipper du tap.

Lenke til kommentar

Bare å quitte før det har gått 5 min av kampen, så slipper du tap.

Aha, takker.

Lenke til kommentar

Nettopp startet, har så langt karret meg opp til 8. divisjon med Rosenborg. Merker at noen liker å slå langt på raske spisser. Merker også at de jeg har møtt så langt har vært bedre i angrep enn i forsvar. Står med T U S i 8. divisjon. Prica er ikke den kjappeste spissen i verden, det har jeg erfart nå. :D

Lenke til kommentar

Gikk over til standard 4-3-3. Ikke egendefinert, med Tottenham. Og brukte min egendefinerte taktikk.

Seire hele veien i 2. div, etter 3 sesonger med såvidt overlevelse der.

Også cruiset jeg fra 1. div til seriegull på ett forsøk, med bare ètt tap.

Skipt at motstandern Quitter så jeg ikke får høre oppsummering av sesongen, av kommentatorene.

Men Tottenham 4-3-3 standard og egendefinert formasjon, funker fett.

Brukte rådet ditt med Lennon på midten, og han kan være viktig defansiv, så Bale ikke blir overarbeidet. Takk!

Defoe på vingen gjorde ikke mye suksess. Noen som har erfaringer med Krancjar, Pienaar eller G. Dos Santos? På ving..?

Lenke til kommentar

Gikk over til standard 4-3-3. Ikke egendefinert, med Tottenham. Og brukte min egendefinerte taktikk.

Seire hele veien i 2. div, etter 3 sesonger med såvidt overlevelse der.

Også cruiset jeg fra 1. div til seriegull på ett forsøk, med bare ètt tap.

Skipt at motstandern Quitter så jeg ikke får høre oppsummering av sesongen, av kommentatorene.

Men Tottenham 4-3-3 standard og egendefinert formasjon, funker fett.

Brukte rådet ditt med Lennon på midten, og han kan være viktig defansiv, så Bale ikke blir overarbeidet. Takk!

Defoe på vingen gjorde ikke mye suksess. Noen som har erfaringer med Krancjar, Pienaar eller G. Dos Santos? På ving..?

Defoe er for meg den nest viktigste spissen jeg har, ved siden etter Adebayor(!), men da kunne jeg heller tenkt meg å prøve med Santos, da han sikkert vil passe din spillestil bedre (hurtighet).

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Innlegg til bakerste eller fremste stolpe styres med innstillingene på kontrolleren, les det som står når du går inn der - det er rimelig selvforklarende. Eksempelvis hvis du velger semi så avgjøres lengden på innlegget av hvor lenge du holder inne knappen.

Hvis du i tillegg dobbeltapper firkant (PS3) blir innlegget i hoftehøyde, trippeltapper du blir det langs bakken.

R1+firkant er hard og forholdsvis lav langpassning, dette gjelder over hele spillefeltet og ikke bare når du skal legge inn, dette synes jeg er mest effektivt når jeg skal snu spillet raskt, har sjelden suksess med det på innlegg.

Lenke til kommentar

Usikker om det er det samme mellom 11 og 12 når det gjelder utvikling av spillere. Spillere karriere på 11, men synest unge spillere utvikler seg ufattelig seint. Noe eg kan gjøre for å forbredre utviklingen?

Selv om dette er posten for 12, så spørr eg uansett

Lenke til kommentar

Hehe, ikke dumt.

Nå unskyllder jeg ikke tapet. Men i situasjoner der jeg helt klart pleier å score endte skuddene til kast eller nærmere hjrøneflagget enn mål, tross for at jeg gjerne stod på 7-8 meters hold og skulle skyte skrått i lengste.

Men med litt øving tror jeg det kan gå bra:-) merker jo at passninger til tider går mye mer i den retningen jeg ønsker og ikke inn i mellom fire motspillere der en av mine står helt uten sjanse til å motta ballen.

Lenke til kommentar

Jeg spilte med pasninger, innlegg og skudd på semiassisted tidligere. I årets versjon får jeg ingenting til å stemme, så jeg har gått over til assisted på alt. Da vet jeg at jeg har samme innstillinger som venner - likevel blir jeg overkjørt i håp om å hente inn tapt terreng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...