Gå til innhold

FIFA 12: Den Gigantiske Tråden


  

358 stemmer

  1. 1. Kommer Fifa 12 i spillsamlingen din?

    • Ja
      280
    • Nei
      37
    • Trenger mer info når den tid kommer
      25
    • Det er PES som gjelder
      7
    • Går for begge
      6
    • Ja, det gjorde det. Men fy FAEN som eg angrer!!!
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg tar en spansk en og går for PES 11 i år. Men vil nok vente til jeg har prøvd demoer og lest anmeldelser for begge spill.

 

SNIP*

 

Nesten som eg skulle fått den videoen fjernet. PES i min Fifa tråd. Urk.....Men vil du altså gå for PES 11, og ikke 12?

Endret av LunaticFanaticHD
Lenke til kommentar

Uansett hvor dårlig FIFA blir klarer PES på en måte å ikke gjøre noe bedre. Synes PES er kjett i gameplayet selv om det er mer realistisk.

 

PES mangler pro club og den atmosføren FIFA har før de kan slå igjennom, og i tillegg har FIFA UT som gjør at de ikke vil klare det uansett. Mange som kjøper FIFA nettopp pga av club og UT, og ikke det PES satser på.

Lenke til kommentar

Tror jeg tar en spansk en og går for PES 11 i år. Men vil nok vente til jeg har prøvd demoer og lest anmeldelser for begge spill.

 

SNIP*

 

Nesten som eg skulle fått den videoen fjernet. PES i min Fifa tråd. Urk.....Men vil du altså gå for PES 11, og ikke 12?

 

PES 12 så klart. Greit å foretrekke Fifa, men synes det blir for dumt å ignorere konkurrenten fullstendig, særlig når produktet deres ser lovende ut.

Lenke til kommentar

Bare slenger inn en video her fra noen som kan spille litt bedre enn de fleste andre videoene jeg har sett. Ballen virker løsere: altså ikke så limt innpå spillerne som før og fysikken virker annerledes, ikke minst på noen av skuddene (3:32)

 

Verdt å merke seg raskere innkast (3:14-3:21 - legg merke til at han første stjeler noen meter = dritbra!!) og raskere frispark (1:30) - mye bedre enn 11'ern :thumbup: :thumbup:

Irriterende at nettene fortsatt oppfører seg som om de er lagd av tjukke tau og virker så tunge, men alt i alt bare deilig å se på.

 

Håper at de har fiksa en del av det som gjorde Fifa 11 bra, men jævlig irriterende til tider.

Hjerpseth har nettopp skrytt av potensialet til "Acrobatic Volley" som gjør at man ihvertfall kan ta volley fra 20-25 meter istedenfor at spillet insisterer på at du skal heade ballen. Fremskritt!!

 

 

 

PS. Legger også ved en liten liste på ting de har konsentrert seg om i utviklinga av Fifa 12 nappa rett fra EA-forumet. Lovende!

 

 

Hi all,

 

We've done a lot of work to change things up and improve the overall experience, and we're pretty excited about what you'll make of it. However, we're also keenly aware that the experience you had with FIFA 11 wasn't the best in a few areas.

 

So we thought it would be a good idea to post here and give you a deeper view on the issues we've looked to address and the things we're doing to try to make FIFA 12 online the best experience possible. Needless to say a lot of what we've been focussing our attention on for FIFA 12 is based on the continuous flow of feedback from our fans. And for that, thank you. Keep it coming!

 

Servers

 

Probably the most common comment we receive concerns servers. Whenever any kind of connection issue occurs, for anyone, the natural response is to point at the 'servers' and ask for them to be 'fixed'. Of course, it's never quite as simple as that and there are a number of causes for connection problems. Sometimes that's to do with our own servers, sometimes it's down to external factors we can't control.

 

If you're playing online head-to-head matches, they are peer to peer. That means we determine your location and match you up with another user based on a variety of factors. Once connected everything is direct between both players. If disconnections occur during a head-to-head game, this is probably due to a connection problem for one of the two players outside of our control, or because one of the players has disconnected or interrupted their connection deliberately.

 

However, Online Team Play (OTP) and Clubs are a different story. It's fair to say we didn't have the best year in terms of stability for OTP and Clubs and we've worked hard on making that better for FIFA 12.

 

For this type of gameplay, in order to keep you and everyone synced up and connected, everyone connects to a central server – just like in 1st person shooters. As you play, you send information up and down from the server. What makes this system great is the slowest person doesn't add lag for everyone else, as it would in peer-to-peer games. However, on the flip side, if your connection can't 'keep up' with everyone else, there is a threshold where you may be disconnected. This may be due to your ISP, router, or connection, but in many cases it can also be due to someone simply being further away from the server than everyone else. For example, if I have British mates and join their club, our game will likely connect to a European server. In this case, all of my actions need to travel from Vancouver to Europe and back throughout the game. You'll have better Pro Clubs experiences by joining clubs in your relative regions.

 

That's one side of it. The other side is on us. For FIFA 12 we have spent a lot of time looking at our code for OTP and Clubs in order to improve the reliability of your connections to the game. We decided that was probably more important to you than anything else we could do.

 

So here's a few bullet points to explain what we've been working on:

 

  • Testing, testing, and more testing. We've done much more testing in other regions of the world, using differing connection strengths. In particular, we've had groups continuously working on that in Argentina, the UK, and obviously here in Vancouver. We've also done a lot more wireless specific testing, brought in better load testing for our servers and kicked off early pre-launch testing on our final, live servers.
  • Better tools: We've now got much better tools to help us debug issues in both gameplay and online code. One problem that can occur with gameplay (rather than online code) is the dreaded desync. This is where a very specific event in an online match somehow becomes interpreted differently by different people's local games. When this happens, a disconnection will occur. It's a complicated thing and affects any game with online modes, but when it happens in Clubs we know it can be very frustrating. We've spent a lot of time using our new, improved tools to unearth these gremlins and sort as many of them out as we possibly can for FIFA 12.
  • Better matchmaking: A lot of the problems people have experienced with FIFA 11 comes down to people being inappropriately matched for games. FIFA 12 will include improved matchmaking to prevent less than ideal matchups. Additionally, we have moved authentication and matchmaking servers (what we call 'central' servers) to Europe now, which will mean logging in and navigating online screens should be much snappier for most people.

 

Cheating and Glitchers

 

FIFA 11 was also a bad year for people finding loopholes, exploiting them, and causing problems for others. They included:

 

  • People using the 'Flag Glitch' to cheat their way up leaderboards.
  • Using 'super teams' in ranked play.
  • Working around base console security to access and change their Virtual Pro data.
  • Intentionally causing disconnects in Clubs with the 'Trigger Glich'.

 

The good news is we have put in place fixes for all these issues for FIFA 12.

 

The caveat, of course, is that whenever millions of people compete at something like FIFA, there will always be those people out there who think it's worthwhile trying to cheat. They'll work hard to figure out what exploits may exist, and doing so spoil the experience for everyone else. It's the nature of the beast, every modern game has to deal with the same thing, and deal with it we will.

 

We will be closely monitoring the community once FIFA 12 launches and throughout its lifetime, but more than that – we have also built better tools for reviewing and punishing known cheaters.

 

Endret av Mister Gnu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut det de sier de jobber med, først og fremst serverne og stabiliteten til disse. Men eg kjenner at eg har hørt slike lovord før og klarer ikke glede meg skikkelig over hva de skriver de jobber med før eg har "done some testing testing and more testing" selv.

 

Men flott at de har endelig innført kjappe innkast, det er jo en ganske simpel ting som burde vært innført for lenge siden.

 

Men gleder meg voldsomt uansett til demoen kommer 13Sept og til å få pløyd over sluttproduktet.

Lenke til kommentar

Ah endelig. Se etter 6:28, Zlatan beveger seg INN i boksen på innlegg, og springer ikke rett frem eller MOT han som slår legget. Det var på tide!

 

Konge at man kan stoppe opp å drible på små flater 6:22

 

Ser mye bra der, gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar

Det EA viser, og skriver, virker veldig bra! Men som jeg har lært skal jeg faktisk prøve spillet før jeg håper på noe. EA er meget flinke på å skryte av et spill, men det vi ikke ser og som jeg bryr meg mye om, er nettopp EA serverne. De sier at de blir bedre, men når flere millioner kobler seg opp får vi svaret vil jeg tro!

 

Uansett, FIFA 12 ser lovende ut, og gjør EA det de lover kan de banne på at FIFA 12 blir en suksess!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser på videoen over at man kan forsette å spille som en noob på FIfa 12 også. Folk som bare legger høye gjennombruddsballer er muligens de dårligeste spillerne eg vet om. Sånne som ikke klarer noe annet burde ikke spille spillet eventuelt egen lobby for noobs. HATER de høye ballene fordi folk misbruke de pga det er altfor enkelt å sentre på den måten. Eg skal iallefall ikke synke så lavt slutter heller å spille Fifa

Lenke til kommentar

Han spiller på amatør, da går alt ann. Tipper det er bedre til fifa12, men det kommer garantert ann å spille sånne baller, som det går i virkligheten.

 

Det jeg håper er at man slipper sånnt tull som at forsvarspillerne demper ballen for spissene, eller bommer på 50% av heade-forsøkene på de langspasningene. Ellers synes jeg det ikke er et så stort problem.

Lenke til kommentar

Ser på videoen over at man kan forsette å spille som en noob på FIfa 12 også. Folk som bare legger høye gjennombruddsballer er muligens de dårligeste spillerne eg vet om. Sånne som ikke klarer noe annet burde ikke spille spillet eventuelt egen lobby for noobs. HATER de høye ballene fordi folk misbruke de pga det er altfor enkelt å sentre på den måten. Eg skal iallefall ikke synke så lavt slutter heller å spille Fifa

 

Enig i det du sier, men som nevnt under så har AI'en lavt vanselighetsnivå. EA har sagt at de har redusert fartsforskjellene litt på de raskeste spissene så det blir vanskeligere å sette "raketter" som spiss og lobbe ballen bak forsvaret, noe som jeg forøvrig også irriterer meg grønn over online..

Lenke til kommentar

Han spiller på amatør, da går alt ann. Tipper det er bedre til fifa12, men det kommer garantert ann å spille sånne baller, som det går i virkligheten.

 

Det jeg håper er at man slipper sånnt tull som at forsvarspillerne demper ballen for spissene, eller bommer på 50% av heade-forsøkene på de langspasningene. Ellers synes jeg det ikke er et så stort problem.

 

Nei men når det skjer er det vel et problem? Langpasningene er greie nok de, det er bare det at det er tabber hele tiden bak der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...