Gå til innhold

[Løst] 120hz på LG W2363D uskarpt?

Eboh

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å kjøre 120hz(og for den saks skyld, noe annet enn 60 hz :( ), på min nye monitor LG W2363D. Derimot virker det som at når jeg tar Print Screen av det, ser det helt fint ut :S (http://www.dustinhome.no/pd_5010445640.aspx). Alt blir veldig uskarpt, og tekst blir nesten helt umulig å lese. Virker ikke som om det har noen forskjell på hvilken oppløsning jeg kjører heller. Noen som har noen aning på hva dette kan skyldes/hvordan det kan løses?

På forhånd, takk :)

Spesifikasjoner:

Intel Core i5-2500k

Sapphire Radeon HD 6950

Cooler Master GX 750 watt

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

ASUS P8P67, Socket-1155

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del som kan ha gått galt :)

Kan det være oppløsningen blir redusert til non-native (1280x720 f.eks.) hvis du tilfeldigvis bruker HDMI? Leste akkurat en test hvor det blir nevnt at man må bruke DVI.

http://3dvision-blog.com/review-of-the-23-lg-w2363d-120hz-full-hd-3d-gaming-monitor/

Blir også nevnt at man ikke kan skru av overdrive-biten, som påvirker bildet.

Når det er sagt - har en Samsung 22" 120Hz. Det skal absolutt være mulig å kjøre 120Hz på skrivebordet, uten alskens tegnefeil. Det er faktisk en sann nytelse å jobbe slik, man merker det med èn eneste gang :) Musepilen, vinduer, flytting, markering...man merker virkelig forskjellen på 60 vs 120Hz. Og for en CRT eier får de en til å tenke litt ("dette virker kjennt...hm....!").

Endret av Boye
Lenke til kommentar

takker for svar :)

Jeg fant akkurat ut løsningen! :) Som du var inne på, hadde oppløsningen stillt seg selv. Når jeg lette litt rundt i menyen, fant jeg ut at der sto det at oppløsningen var 960 x 1080, når jeg stillte inn på 120hz. Selv om det i både windows og catalyst center sa at oppløsningen var 1920 x 1080 @ 120hz.

Som du også sa, var det noe med kabelen som var feil. Kabelen jeg brukte, var nemlig fra den gamle monitoren min, og jeg fant ut at den var mye tynnere. Med en gang jeg byttet kabel, funket alt glimrende... En litt tåpelig feil om jeg må si det selv, som jeg har slitt med i de siste 2 uker... :)

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...