Gå til innhold

Det beste programmet for oppdatering av drivere

wacz

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på utkikk etter det beste programmet (som er gratis) for oppdatering av drivere. Jeg har for lengst skjønt at mange slike programmer bare er virus-tull skjult bak tilsynelatende uskyldighet. Noen som har noen gode anbefalinger på ekte programmer som fungerer som de skal? Forresten fint om programmet i utgangspunktet er laget for Windows 7 eller noe (trenger programmet på XP)

-Takk!

Endret av wacz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdateringer av driver til skjermkort, gjøres best manuelt. Ellers har f.eks. Nvidia sitt System Tools, som kan søke etter oppdaterte drivere - jeg vet ikke om AMD (ATI) har noe lignende.

For resten, dvs. oppdatering av all slags programvare man måtte ha, kan Secunia PSI brukes. Den har database for nesten all tenkelig software, og kan kjøres manuelt eller settes til å kontinuerlig overvåke PC'en.

Lenke til kommentar

Dette ser lovende ut. Installerte, og fant ut at det bare var VLC som ikke var up-to-date. Men dette er ikke det jeg er på utkikk etter. Jeg tenker for eksempel på systemdrivere, CD og DVD-drivere, lydkort, harddisk osv, og drivere for andre komponenter, printere, trådløse enheter, mp3-spillere, tastatur, mus etc.

Jeg vet at en hovedårsak til systemkrasj er utdaterte drivere. Det finnes mange slike programmer, og jeg lurer fremdeles på om noen har noen gode anbefalinger.

Endret av wacz
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hmm. Har sett litt rundt på andre forumer, og funnet ut at det kun finnes ekstremt få gratis programmer. Jeg lurer meg på om jeg bare skal ta med PC-en til en dude som kan fikse alt for meg...

Endret av wacz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...