Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ødelagt kjøleskap? Eller bare fryserdelen?

Gjest Harley Quinn

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Vel, dumme utolmodige meg orket ikke vente på at fryserbiten skulle av-ise seg tok litt tiltakt med diverse verktøy. Og stakk da hull på den lille kjølehylla øverst. Gass lakk ut og jeg skrudde av hele skiten.

Det er dessverre veldig, veldig, veldig gammelt så det står ikke hva slags type kjøleskap det er eller noe som kan hinte om det. Jeg har lufta godt og lufter enda og har ikke all verdens frykt for evt gasser o.l. Men det jeg da lurer på, jeg vet ikke om kjøleskapet og fryser er hver for seg når det gjelder kjøling eller om det var den lille frysertingen som bestemte tempraturen i hele kjøleskapet. Går det greit å nå evt skru på kjøleskapet igjen for å se om det kjøles ned, eller vil det være farlig mtp at fryserplata har hull i seg (vet ikke hvordan dette med gass funker for å være ærlig). Hva er evt det verste som kan skje? Forferdelig kjedelig uten kjøleskap nå i helga :(

Grunnen til at den måtte avises er fordi døra til fryserdelen mangler så det er åpent mellom kjøleskap og fryser og isen hadde blitt ca 5 cm tykk på hver side siden jeg flyttet inn i fjor sommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår det som at det er snakk om et kjøleskap med innvendig fryseboks. I såfall er det felles kjøling og det er bare å skaffe seg nytt. De eneste skapene med separat kjøling på kjøl og frys er større kombiskap med to kompressorer (se nede på baksiden av skapet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...