Nani95 Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Hva er best hvis man vil øke litt i muskelmasse OG bli mer markert? Eller funker ikke det på en gang? Lenke til kommentar
War Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Siden opp i masse krever kcaloverskudd og ned i fett% krever kcalunderskudd så sier vel resten seg selv. Begge på en gang fungerer bare om fettprosenten allerede er lav, dvs bygging uten å lagre fett. Er du litt lubben nå, vil ha bort fettet , men også bygge så vil jeg anbefale 6 ukers trening med for eks RYP eller lignende helkroppsprogram med kcal-overskudd da nybegynnere reduserer fettprosenten mens de bygger pga forandringen den nye treningen er for kroppen. Dette fungerer bare første gangene. Da kan du bygge litt masse i 6 uker for å så kjøre en ren deff hvor du holder på massen. Hvor gammel er du? Hva trur du fettprosenten er? Vekten vil da øke lite i begynnelsen siden du kvitter deg med litt fett, selv på kcal-overskudd. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Siden opp i masse krever kcaloverskudd og ned i fett% krever kcalunderskudd så sier vel resten seg selv. Begge på en gang fungerer bare om fettprosenten allerede er lav, dvs bygging uten å lagre fett. Er du litt lubben nå, vil ha bort fettet , men også bygge så vil jeg anbefale 6 ukers trening med for eks RYP eller lignende helkroppsprogram med kcal-overskudd da nybegynnere reduserer fettprosenten mens de bygger pga forandringen den nye treningen er for kroppen. Dette fungerer bare første gangene. Da kan du bygge litt masse i 6 uker for å så kjøre en ren deff hvor du holder på massen. Hvor gammel er du? Hva trur du fettprosenten er? Vekten vil da øke lite i begynnelsen siden du kvitter deg med litt fett, selv på kcal-overskudd. Jeg kjører stronglifts, starter på sjette uke på onsdag! BMI'en min er på 21,1. Dette med deffing høres bra ut. Tenkte å kjøre ferdig SL også deffe til sommern! Men hvordan holder jeg på massen mens jeg deffer? Lenke til kommentar
War Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Såppas ja, da kan du nesten glemme kcaloverskudd sammen med reduksjon av fettprosenten. Du må nok over på noe 5x5 eller lettere for en deff, gjerne hvor du kutter 1-2 av settene og erstatter dem med droppsett for å tømme glykogenlagrene. Hvordan du holder massen er enkelt, 3g protein x kroppsvekten pr dag og kun 500kcal i underskudd fra kosten ( sammen med 500kcal i underskudd fra treningen blir det 1kg ned i uka) BMI kan man ikke bruke etter man har løftet en vekt, fungerer bare for utrente. http://myrevolution.no/nettbutikk/slim-guide er tingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå