Gå til innhold

Hjelp, jeg greier ikke å fjerne "Security Shield" malware

Anbefalte innlegg

Hei,

På min bærbare la det seg inn noen dritt popup som kaller seg "Security Shield" (SS).

SS mener å ha funnet noen hundre infiseringer på maskinen og ber meg registrere og kjøpe et program som skal renske maskinen.

- Jeg har prøvd prosedyren for å fjerne malware:

- "Malwarebytes Anti-Malware" (MBAM) greier ikke å fjerne SS.

- Jeg greier heller ikke å kjære noen program for å lage en "Logg" (McAfee sanntidsskann er slått av).

- Hvorledes dette kom inn er en gåte med mener jeg var inne på "htcapps.com" og leste om hvorledes jeg kunne installere en “Barcode Scanner” fra "ZXing Team" for lettere nedlasting av apps til min HTC telefon.

Formatere HD? eller finnes det en kjapp fix?

SAS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MBAM skal kunne fjerne dette. Har du oppdatert MBAM? Hvis det ikke fungerer, start pc'n i sikker modus m/nettverk og oppdatert MBAM. Mulig du må fjerne noen proxy-innstillinger som malwaren har laget: Kontrollpanel->Alternativer for internett->Tilkoblinger->LAN-innstillinger. Fjern evt. avmerkinger under Proxy-Server.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Du vil se at MBAM oppdaterer ved at den laster oppdateringen ned. Du vil også få en bekreftelse på at MBAM er oppdatert. Hvis dette ikke skjer, blir ikke MBAM oppdatert. Dette kan skyldes proxy-innstillingene (se innlegget over).

2xMBAM i sikker modus har nå kanskje fjerner SS. (håper det ikke bare SS tar en pause)

McAfee liker ikke Combofix selv når sanntidsskann er slått av men det ser ut som hijackthis greide å lage en logfil.

Kan noen sjekke logfilen for å se om problemet er permanent borte?

Takker

SAS

hijackthis.txt

Lenke til kommentar

Ser greit ut dette.

Hvis combofix ligger på skrivebordet, kan du fjerne det ved å skrive combofix /uninstall i søk/kjør-feltet (start->søk/kjør) - evt. bare slett ikonet.

Behold gjerne MBAM og sørg for at programvaren din er oppdatert (windows, java, adobe reader etc)

Surf trygt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...