Eriksendrul Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Hallo , Jeg har et spørmål når det gjelder og kjøre 2 grafikk kort (identiske såklart) Crossfire eller hva det enn kalles . Jeg har nå et grafikk kort som ikke er all verden Men jeg vet ikke hvor mye bedre det blir om jeg skaffer meg et likt kort till . Jeg har ATI Radeon HD 4770 . Jeg har lyst på ett til fordi da vill den bli bedre og det vill se mye kulere ut , men ser ut som om det kortet er vanskelig og få tak i , sikkert gammelt , Men Er det noen av dere som vet om noen Skjermkort som er ganske bra Men ikke Overkill som det går ann og kjøpe 2 stykker av uten og tømme kontoen helt ? Jeg foretrekker Nvidia men ATI funker også , Det jeg vil er og ha 2 kort som er gode og ikke ett kort som er dritbra , Så noen tips ? Hvor mye bedre er det med 2 kort ? Og gjør foreksempel 2 kort til ca 1000-1400 kr en like bra jobb som ett kort til ca 1700-2000 kr ? Uansett jeg har lyst til og kjøre dette spillet uten problemer www.Riftgame.com EDIT : Noe jeg glemte , Når jeg kjører to grafikk kort , åssen funker det egentlig ? jeg kan jo bare ha en skjermKabel , Men begge jobber fordet ? og bare ett jeg får bilde fra ? Funker alle skjerkort i corssfire ? EDIT 2 : XFX Radeon HD 5670 1GB 2 av det kortet ? Dette er det jeg har så langt . Mainboard : Asus P7P55D-E Chipset : Intel P55 Processor : Intel Core i5 650 @ 3200MHz Physical Memory : 4096MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM ) Video Card : ATI Radeon HD 4770 Operating System : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7600 (64-bit) Og et lite sidespørmål , Har RAM Noe med hvor fort du laster nettsider ogsånn og gjøre ? hørte noen snakke om det . Endret 5. februar 2011 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Det var masse spørsmål dette da. Altså Crossfire er noe alle ATI/AMD skjermkort kan kjøres sammen i, dog med noen begrensninger. Kortene må være av samme serie, f. eks. 2 x 56xx serien, 2 x 58xx serien, osv. Forresten det siste er ikke helt sant da du kan kjøre 1 HD 5870 sammen med et 5970 kort fordi 5970 har egentlig 2 x 5870 GPU (brikkesett) på samme kort. Når det gjelder Nvidia så kalles deres måte å kjøre 2 kort sammen SLI. Jeg har 2 stk Gigabyte GTX 460 OC 1 GB, og de drar alle spill jeg har prøvd uten altfor store problemer, Crysis og Metro 2033 er vel de eneste spillene jeg ikke kan kjøre på maks. HD 5670 er ikke verdens beste skjermkort, men de er jo billige. Når det gjelder spørsmål om 2 kort til 1400 kr gjør en like bra jobb som et kort til 2000 kr, så er svaret dessverre nei. F. eks et stk Geforce GTX 460 til ca 1600 kr har høyere fps enn 2 x HD 5670 i CF vil ha. Skjermkort i Crossfire eller SLI kobles sammen intern med en bro så du trenger ikke mer enn en kabel til skjermen din. Kabelen kobles til DVI utgang på primærkortet. RAM har ikke så mye å gjøre med hvor fort du laster nettsider da det er avhengig av ISP din og båndbredde. 4GB RAM er normalt nok til det meste, men har du mange programmer oppe samtidig så vil mere minne hjelpe en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå