Gå til innhold

3 år på å bygge en skole?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du en løsning, janern21?

Eller er det enda en "somebody should do something, but not me"?

Nå er ikke jeg verken utdannet samfunnsanalytiker eller politiker..vis du spørr meg hvordan man opprettet en database så kan jeg nok komme meg noen gode tips om det til deg. Men hvordan man på et politisk plan finansierer en skole, ja der er jeg litt blank. Tenkte det kanskje var noen der ute med gode svar. har du?

Endret av janern21
Lenke til kommentar

Regner med at grunnen til dette er:

* Vi har strenge lover om hvor lenge en kan jobbe.

* Mye høyere sikkerhet

* Bygging av skolebygg o.l krever lokal/evt. sentral godkjenning, som må skaffes.

** Deretter må du søke om å bygge dette.

* Vi har mye mer fokus på HMS(Helse Miljø og Sikkerhet) enn Kinda, og har derfor mye strengere prosedyrer som må følges.

sikkert mye mer også.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Regner med at grunnen til dette er:

* Vi har strenge lover om hvor lenge en kan jobbe.

* Mye høyere sikkerhet

* Bygging av skolebygg o.l krever lokal/evt. sentral godkjenning, som må skaffes.

** Deretter må du søke om å bygge dette.

* Vi har mye mer fokus på HMS(Helse Miljø og Sikkerhet) enn Kinda, og har derfor mye strengere prosedyrer som må følges.

sikkert mye mer også.

tydligvis ikke så mye fokus på alt det greiene du sier i og med at staten ikke nøler ett sekund med å bruker billig vesturopeiske, underbetalte håndverkere med manglende eller urimlige arbeidsavtaler

Lenke til kommentar

Det skal bygges en ny barneskole i Bærum. Det er flott det, men den står ikke klar før om 3 år?!

I kina ville det tatt 3 mnd, til en brøkdel av prisen, om ikke finere, ihvertfall like fin.

Hva er galt med norge?

3 måneder på å prosjektere og bygge en skole er latterlig. Har du noen som helst peiling på hvordan slikt foregår? Det er ren idioti å haste så mye i feks en prosjekteringsfase.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det skal bygges en ny barneskole i Bærum. Det er flott det, men den står ikke klar før om 3 år?!

I kina ville det tatt 3 mnd, til en brøkdel av prisen, om ikke finere, ihvertfall like fin.

Hva er galt med norge?

3 måneder på å prosjektere og bygge en skole er latterlig. Har du noen som helst peiling på hvordan slikt foregår? Det er ren idioti å haste så mye i feks en prosjekteringsfase.

AtW

Ok, så du mener at 3 år er akkurat passe? Jøss jobber du i kommunen eller laugh.gif .1 uke brukte kommunen å plante noen jævla busker i midtrabatt nede ved gata der jeg bor. Da tar vi selfølgelig med at det var 15 min kaffepauser i hver time, samt røykepauser ETTER kaffepausen og turer i kiosken, og en DEL skravling, tatt med...og 2 dagers sykefravær selvfølgelig.. haha for noen idioter. yess!!! lenge leve effektivitet :w00t:

Lenke til kommentar

Hva er galt med norge?

AtW

Ok, så du mener at 3 år er akkurat passe? Jøss jobber du i kommunen eller laugh.gif .1 uke brukte kommunen å plante noen jævla busker i midtrabatt nede ved gata der jeg bor. Da tar vi selfølgelig med at det var 15 min kaffepauser i hver time, samt røykepauser ETTER kaffepausen og turer i kiosken, og en DEL skravling, tatt med...og 2 dagers sykefravær selvfølgelig.. haha for noen idioter. yess!!! lenge leve effektivitet :w00t:

Tror du det er kommunen som bygger og prosjekterer skolen? Det er det neppe. Nå er riktignok 3 år en stund, men det er mye nærmere en fornuftig tidsbruk en 3 måneder på prsjektering og bygging. Det framgår jo ganske tydlig at du ikke har peiling på hvordan slikt foregår.

AtW

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er vel nærmest en kjensgjerning at firmaer som blir prosjektert av det offentlige bruker minst dobbelt så lang tid som de vanligvis gjør og dermed tjener minst dobbelt så mye på jobben også. Det offentlige er ofte en svært grei samarbeidspartner fordi de har dype lommer og som oftest er det ingen som bryr seg nevneverdig.

Lenke til kommentar

Er vel nærmest en kjensgjerning at firmaer som blir prosjektert av det offentlige bruker minst dobbelt så lang tid som de vanligvis gjør og dermed tjener minst dobbelt så mye på jobben også. Det offentlige er ofte en svært grei samarbeidspartner fordi de har dype lommer og som oftest er det ingen som bryr seg nevneverdig.

Firmaer som blir prosjektert av det offentlig? Mener du her prosjekter der det offentlige er byggherre, og leier inn et annet firma til å prosjektere? Slik man vanligvis gjør på skoler? Og hva slags kjennsgjerning er det at prosjektering av offentlige bygg tar dobbelt så lang tid og er feite jobber? En kjennsgjerning blant hvem? Hvor godt kjenner du egentlig denne bransjen?

AtW

• Liker 9
Lenke til kommentar

Firmaer som blir prosjektert av det offentlig? Mener du her prosjekter der det offentlige er byggherre, og leier inn et annet firma til å prosjektere? Slik man vanligvis gjør på skoler? Og hva slags kjennsgjerning er det at prosjektering av offentlige bygg tar dobbelt så lang tid og er feite jobber? En kjennsgjerning blant hvem? Hvor godt kjenner du egentlig denne bransjen?

AtW

Vi har jo hatt flere saker der hvor private aktører har utnyttet seg av den dumsnille staten, siste episode var jo denne saken i midt norge. Skal ikke se bort i fra at det bare er toppen av isfjellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...