Gå til innhold

BK: Helt flatt


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Var ute i stormen her i dag. Og når man ser på bildet skulle en ikke tro at det er uvær ute altså. Fikk plutselig litt sol gitt. :) Fikk en følelse av Windows XP look på denne her.. ;)

 

 

Nikon D700

Nikkor 16-35@16mm

f/9

ISO 200

1/320sek

 

 

post-44035-0-42521800-1296915685_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehm storm?

Her har det blåst 150km\t utafor døra i over en uke nå, og ser ikke sånn ut når vi har storm her i nord i så fall :hrm:

 

Bilder var i xp stil ja, noe lyst i venstresiden, antagelig fra noe jeg husker som sol, har ikke sett den på noen måneder så...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I dette bildet er tematikken "tomt landskap". Her er det ingen fremtredende elementer i bildeflaten som påkaller oppmerksomheten. Bildet består av en forgrunn med gjerdestolper som bærer preg av manglende ettersyn/vedlikehold. Videre har vi et åkerlandskap, samt en sjø/strandlinje som strekker seg innover mot en horisont.

 

Jeg liker at gjerdet/gjerdestolpene er halvveis nedfalt. Dette gir et forfallent preg som passer tematikken godt. Videre har to av gjerdestolpene falt ned i en vinkel som danner linjer innover i bildet. Disse linjene understrekes videre av sporene i åkeren og strandlinja. Disse strekker seg innover mot et forsvinningspunkt og skaper dybde i bildet.

 

Fotografen har valgt å plassere horisonten lavt i bildeflaten. Dette er et komposisjonsmessig grep som jeg synes understreker tematikken på en meget god måte.

 

Når det gjelder det tekniske så står himmelen i fare for å være utbrent i venstre bildekant. Det er fremdeles detaljer synlig her så det er vel mulig at det hadde gått an å få ut enda mere informasjon herfra? Ellers når det gjelder det tekniske så har jeg ingenting å utsette.

 

Oppsummet vil jeg si at det er tydelig at fotografen har hatt en tydelig visjon, et ønske om å formidle noe, med dette bildet. Det understrekes av de valg som er tatt når det gjelder komposisjon. Slike bilder kan aldri bli dårlige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...