Gjest Slettet+3124 Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Var ute i stormen her i dag. Og når man ser på bildet skulle en ikke tro at det er uvær ute altså. Fikk plutselig litt sol gitt. Fikk en følelse av Windows XP look på denne her.. Nikon D700 Nikkor 16-35@16mm f/9 ISO 200 1/320sek Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Ja det var slettes ikke så ulikt Windows xp:D. Fint bilde. Men hvor i fedrelandet er det så grønt på slettene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Dette er det som kalles for flat Jæren! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Ehm storm? Her har det blåst 150km\t utafor døra i over en uke nå, og ser ikke sånn ut når vi har storm her i nord i så fall Bilder var i xp stil ja, noe lyst i venstresiden, antagelig fra noe jeg husker som sol, har ikke sett den på noen måneder så... Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hva med å croppe slik at du slipper den gjerde stolpen til venstre der, og se om du kan filtrer og ta ned eksponeringen litt på venstre side? Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 I dette bildet er tematikken "tomt landskap". Her er det ingen fremtredende elementer i bildeflaten som påkaller oppmerksomheten. Bildet består av en forgrunn med gjerdestolper som bærer preg av manglende ettersyn/vedlikehold. Videre har vi et åkerlandskap, samt en sjø/strandlinje som strekker seg innover mot en horisont. Jeg liker at gjerdet/gjerdestolpene er halvveis nedfalt. Dette gir et forfallent preg som passer tematikken godt. Videre har to av gjerdestolpene falt ned i en vinkel som danner linjer innover i bildet. Disse linjene understrekes videre av sporene i åkeren og strandlinja. Disse strekker seg innover mot et forsvinningspunkt og skaper dybde i bildet. Fotografen har valgt å plassere horisonten lavt i bildeflaten. Dette er et komposisjonsmessig grep som jeg synes understreker tematikken på en meget god måte. Når det gjelder det tekniske så står himmelen i fare for å være utbrent i venstre bildekant. Det er fremdeles detaljer synlig her så det er vel mulig at det hadde gått an å få ut enda mere informasjon herfra? Ellers når det gjelder det tekniske så har jeg ingenting å utsette. Oppsummet vil jeg si at det er tydelig at fotografen har hatt en tydelig visjon, et ønske om å formidle noe, med dette bildet. Det understrekes av de valg som er tatt når det gjelder komposisjon. Slike bilder kan aldri bli dårlige. 3 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Kort oppsummert; fint bilde, gode farger og skarphet, teknisk bra mao., kanskje bare ørlite lyst til venstre. Kunne kanskje hatt litt mer med i bildeflaten nede, synes stolpen til venster "vokser" litt ut av kanten der - men mulig du har en vei som ødelegger litt der? Ellers er det jo merkelig å se grønne jorder i Norge nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå