Gå til innhold

Hvordan måle standby power fra PSU?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hovedmaskinen min har plutselig ikke lenger standby power og starter ikke. Jeg mistenker selvfølgleig at PSUen kan være årsaken, men for å begynne å feilsøke meg frem til om det har med PSUen å gjøre eller hovedkortet så tenkte jeg at jeg kunne begynne med å teste om jeg kunne måle noen standby-power fra PSU.

 

Hvilke pin'er på ATX kontakten er det som leverer standby-power som kan kan måle på selv om PSUen ikke er i fullt "på" modus?

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ja og den er helt død...

 

Manuell start ved å kortslutte grønn til jord(svart) fungerer heller ikke.

 

Jeg anntar at det betyr PSUen er dau da.

 

EDIT: Testet også med en annen PSU kjapt bare for å se at jeg for standby og startup på hovedkortet - og det fungerte fint.

 

Er det noen andre tester eller andre ting noen kan foreslå å rimelig teste før jeg kjører den på reklamasjon? Jeg vet jeg ikke har testet PSUen i et annet kjennt fungernde system enda ,og det kan være jeg gjør det litt senere (blir litt mye stress), men jeg tar gjerne imot andre forslag til troubleshooting/bekreftelse av defekt hvis noen har flere forslag.

 

Det er ikke særlig akseptabelt at hovedmaskinen min står uten strøm, så jeg må være klar med all info. til evt. reklamasjon på slutten av Søndagen tenker jeg :)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...