Gå til innhold

Tre grønne lys & vifteplugger på Hovedkort

Haygon

Anbefalte innlegg

Heisann! :!: Lurte på hvorfor det er tre grønne lys på hovedkorte som lyser konstant uten stopp idet jeg skrur på PCen. Er det slik det skal være? ( HK: Crosshair iv ) Også, har det noe å si hva slags "vifteslots" jeg plugger viftene mine i, sett bortifra CPU viften? Og sist men ikke minst, hva er det værste som kan skje hvis jeg feilkabler inn i PCen? Kan komponenter bli ødelagt eller skadet eller risikerer jeg bare at den ikke funker som den skal?

Takker :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det pleier nesten alltid å være lys på HK. Hvor mange det er varierer. Det bør stå i manualen hva de er til.

Viftene kan du plugge inn der det passer deg.

Tror ikke det er lett å koble så feil at noe blir ødelagt, men det er alltids mulig. Man bør jo vite hva man gjør, eller ta kostnadene det medfører å lære underveis.

Lenke til kommentar

Eneste betydningen hvilke vifte slots du bruker kommer an på hva du vil ha viftene rapportert som i enkelte programmer.

For eksempel PWR-Fan, om du har en vifte nær PSU kan det hende du vil bruke denne, da det å lese av RPMen gjør det lettere å vite hvilken vifte det er snakk om (NB! Dette ser du ikke i SpeedFan eller andre programmer, men KUN i det programmet som kommer med HKet som oftest, så det er her du ser det.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...