Gå til innhold

Erfaringer fra silkeveien ?

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Er det noen her inne som har erfaringer med Silkeveien ? Selv kunne jeg tenke meg å reise en nordlig rute, helst så avsides som mulig og gjerne mye natur. Hva er eksempelvis beste fremkomstmåte ? (Mulig å f.eks leie egen bil eller motorsykkel på enkelte strekker ?). Kunne tenke meg å ta turen fra Vest, gjerne gjennom Kazakhstan og Kyrgyzstan og inn i Kina.

Som de fleste andre arbeidstakere her i norge, har jeg maks 2mnd. å gjøre det på..

Noen som har reist i disse traktene og kan ha noen erfaringer å dele ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg reiste silkevien fra tajikistan, nord afghanitan, kyrgysztan og gjennom hele kina paa sykkel i fjor.

i tajikistan, nord afghnistan, kyrgysztan motte jeg rundt 50 60 andre turister. ca 90% av de kom paa sykkel som meg, et par var paa motorsykkel og 1 eller 2 kom med egen bil.

naturen i landene er helt fantastisk, beste naturen jeg har sett noen gang. naturen i norge er soppel i forhold

ikke sa veldig vanskelig og reise i landene men anbefaller deg og lare deg litt russisk.

er og jobber i Timor leste naa, saa tastaturet er litt vrient

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

jeg reiste silkevien fra tajikistan, nord afghanitan, kyrgysztan og gjennom hele kina paa sykkel i fjor.

i tajikistan, nord afghnistan, kyrgysztan motte jeg rundt 50 60 andre turister. ca 90% av de kom paa sykkel som meg, et par var paa motorsykkel og 1 eller 2 kom med egen bil.

naturen i landene er helt fantastisk, beste naturen jeg har sett noen gang. naturen i norge er soppel i forhold

ikke sa veldig vanskelig og reise i landene men anbefaller deg og lare deg litt russisk.

...

Høres ut som en virkelig spennende tur! Hvor lang tid brukte du på turen ?

Selv om jeg må si at personlig er jeg litt for skeptisk til å bevege meg i afghanistan, så jeg må nok ta det litt mer nordlig, kanskje Uzbekistan -> Kazakhstan -> Kyrgyzstan -> Kina.

Er relativt foto og naturinteressert, så håper å unngå "byferie" :)

Russisken er jeg igang med allerede, så regner med å være kapabel til å kunne kommunisere det mest prekære til sommeren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...