Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Er det noen her inne som har erfaringer med Silkeveien ? Selv kunne jeg tenke meg å reise en nordlig rute, helst så avsides som mulig og gjerne mye natur. Hva er eksempelvis beste fremkomstmåte ? (Mulig å f.eks leie egen bil eller motorsykkel på enkelte strekker ?). Kunne tenke meg å ta turen fra Vest, gjerne gjennom Kazakhstan og Kyrgyzstan og inn i Kina. Som de fleste andre arbeidstakere her i norge, har jeg maks 2mnd. å gjøre det på.. Noen som har reist i disse traktene og kan ha noen erfaringer å dele ? Lenke til kommentar
wailer Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 jeg reiste silkevien fra tajikistan, nord afghanitan, kyrgysztan og gjennom hele kina paa sykkel i fjor. i tajikistan, nord afghnistan, kyrgysztan motte jeg rundt 50 60 andre turister. ca 90% av de kom paa sykkel som meg, et par var paa motorsykkel og 1 eller 2 kom med egen bil. naturen i landene er helt fantastisk, beste naturen jeg har sett noen gang. naturen i norge er soppel i forhold ikke sa veldig vanskelig og reise i landene men anbefaller deg og lare deg litt russisk. er og jobber i Timor leste naa, saa tastaturet er litt vrient Lenke til kommentar
wailer Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 eller gjennom hele kina ble litt og overdrive, fikk et synsyk sno strom rett etter Jiayuguan saa kvitta meg med sykklen og tok buss resten Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 jeg reiste silkevien fra tajikistan, nord afghanitan, kyrgysztan og gjennom hele kina paa sykkel i fjor. i tajikistan, nord afghnistan, kyrgysztan motte jeg rundt 50 60 andre turister. ca 90% av de kom paa sykkel som meg, et par var paa motorsykkel og 1 eller 2 kom med egen bil. naturen i landene er helt fantastisk, beste naturen jeg har sett noen gang. naturen i norge er soppel i forhold ikke sa veldig vanskelig og reise i landene men anbefaller deg og lare deg litt russisk. ... Høres ut som en virkelig spennende tur! Hvor lang tid brukte du på turen ? Selv om jeg må si at personlig er jeg litt for skeptisk til å bevege meg i afghanistan, så jeg må nok ta det litt mer nordlig, kanskje Uzbekistan -> Kazakhstan -> Kyrgyzstan -> Kina. Er relativt foto og naturinteressert, så håper å unngå "byferie" Russisken er jeg igang med allerede, så regner med å være kapabel til å kunne kommunisere det mest prekære til sommeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå