AnaXyd Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Heisann! Må oppgradere min maskin litt, da enkelte komponenter har blitt litt ustabile. (random restarts, bsod osv) Velger da å oppgradere: - Hovedkort - Cpu - Ram - HDD Resten beholder jeg (GPU, PSU, kabinett osv) Så lista ser nå slik ut: ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Intel® X25-M SSD 80GB 2,5" Western Digital Caviar® Green™ 2TB Er dette komponenter som ser bra ut? Litt skeptisk til SSD disken, men har alltid fått høre at Intel sine er "teh shit". Håper på svar! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Ser veldig bra ut, vil heller anbefale denne SSD viss du bare skal ha OS å andre små ting innpå http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601876 Som du ser, mye raskere lesehastighet Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Treeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg ssd disk. TREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG (skriving). Intel sine SSD disker har en IOPS som ikke er slått enda. Håndterer du mange småfiler (som feks en minecraft server) så blir en SSD disk treeeeeeeEEeeeg (sikkert). OCZSSD2-2VTXE120G http://www.dustinhome.no/pd_5010462739.aspx Kunne jeg heller anbefale. Men dog nei grunnet store problemer.GOOGLE/SESAM/BLINGBLING/YAHOO IT så kommer du hit Så hva da? Nei da må man lete videre. Hva med OCZ Vertex 2 120 GB 3.5-tommer? http://lanseringsguide.hardware.no/product.php?productId=144108 Er jo en 3.5" så blir da ikke til og passe i en bærbar maskin. Og jeg leser at folk sier at OCZ ikke har noe særlig av problemene som OCZ, hmm. Kanskje de er greie alikevell? Rask skriveytelse, men ikke så pålitelig. Men den skal jo brukes som systemdisk og da er det jo ikke så farlig, for jeg ANTAR jo at alle bruker en spinnende harddisk som lagringsplass for dokumenter + tar backup. + At du må huske på riktige innstillinger i BIOS/UEFI. Ja de er ikke SATA6 SSD disker. Vente på Sata6 SSD disker? Hmm... Endret 5. februar 2011 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 SSD disken jeg linket til er veldig god viss du bare skal ha OS på osv å kanskje spillet du spiller mest. Resten hiver du på en tradisjonell HDD Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Nå ble jeg bare forvirret. Er ikke RealSSD C300 64GB bra? Ser jo at den danker det meste som er der ute til samme pris. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Jo, C300 går for å være beste "main-stream" SSD på markedet nå. Den ser ut til å danke ut Corsair sin nye Preformance 3 som er svært mye dyrere. Mulig dette er pga. umoden firmware, men det sier allikevel sitt om at C300 er et godt kjøp. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Da ble det følgende: ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366 Intel Core? i7 Quad Processor i7-950 Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9 Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB Western Digital Caviar® Green? 2TB Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler Tror dette blir bra ja! Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Hvorfor har du bestilt 8 gb med ram når første oppsettet var 6 gb med ram? Du skal kjøre 2 minnebrikker på et system med 3 kanals minnekontroll? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Har det noe å si da? Går det ikke an å kjøre 2x moduler der også? Byttet også til Vengeance siden det var et sett som var ganske kritikerrost og 2GB med ram til. Tenkte ikke over at det bare var to brikker, men er veldig nysgjerrig på om dette har noe å si eller ei. Endret 5. februar 2011 av AnaXyd Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Er jo en av de store fordelene med i7-1366 at du har 3 minnekanaler tilgjengelige for raskere samarbeid mellom ram, cpu og hdd. Med 2 kanals minne kan du like godt kjøpe 1156 eller amd. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Ah, da har jeg ikke fått med meg det! Ville bare forsikre meg om at jeg fikk det "nyeste", og glemte det i farta. Da kan jeg like så godt slenge på en minnemodul til da: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618012 Det skal vel gå? Ser ut som den er kliss lik det settet jeg bestilte. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Hva er grunnen til at du ikke vurderer Sandy Bridge? Hvis du får tak i hovedkort, ville jeg vurdert det sterkt. Francis Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Vel, er jo mye rykter om problemer med SB for tida, så tok heller å satset på noe som jeg kan kjøpe idag uten problemer. Men hvor mye bedre kan SB være? Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Mye bedre. Dessuten vil SB kunne oppgraderes med kommende prosessorer fordi den er helt ny, mens 1366 er en utgående plattform. Core i5 2500K knuser alt av prosessorer på 1366, kun sekskjernene til extremeserien (til 7-8000 kr) er bedre i enkelte multitaskinsituasjoner. Probelmene med sataportene på SB-hovedkortene er ikke noe å bry seg om. Alle kortene vil bli byttet uten kostnader når det kommer nye. Vet ikke om du får tak i noen akkurat nå, men hvis du kan vente 1-2 måneder så er et SB-system absolutt å anbefale. Endret 6. februar 2011 av Kaaz Lenke til kommentar
ik2500k Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Frykter vel en liten pris-stigning på SB da etter all tilbakekalling og kostnader dette har ført til for produsenter. Sikkert noen Miller i tap her for produsenter som de vil prøve å få dekket litt av. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 AMD er vel også et alternativ? Det når ikke helt opp til Intel ift. ytelsei high-end segmentet, men prismessig er det gunstig, samt at neste generasjons CPUer fra AMD (Bulldozer) skal være bakoverkompatibelt med AM3-sokkelen. Sitter selv og setter opp en oppgraderingspakke nå, og det blir AMD på meg denne runden, nettopp pga. deres historie med god kompabilitet soklene i mellom Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 samt at neste generasjons CPUer fra AMD (Bulldozer) skal være bakoverkompatibelt med AM3-sokkelen. Det er nettopp dette de ikke er. AM3+ prosessore er ikke bakoverkompatible med AM3 hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå