Gå til innhold

Sabertooth oppsett, ser det bra ut?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Må oppgradere min maskin litt, da enkelte komponenter har blitt litt ustabile. (random restarts, bsod osv)

Velger da å oppgradere:

- Hovedkort

- Cpu

- Ram

- HDD

Resten beholder jeg (GPU, PSU, kabinett osv)

Så lista ser nå slik ut:

• ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366
  • Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950
  • Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9
  • Intel® X25-M SSD 80GB 2,5"
  • Western Digital Caviar® Green™ 2TB

Er dette komponenter som ser bra ut? Litt skeptisk til SSD disken, men har alltid fått høre at Intel sine er "teh shit".

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg ssd disk. TREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG (skriving).

Intel sine SSD disker har en IOPS som ikke er slått enda.

Håndterer du mange småfiler (som feks en minecraft server) så blir en SSD disk treeeeeeeEEeeeg (sikkert).

OCZSSD2-2VTXE120G

http://www.dustinhome.no/pd_5010462739.aspx

Kunne jeg heller anbefale. Men dog nei grunnet store problemer.GOOGLE/SESAM/BLINGBLING/YAHOO IT så kommer du hit

Så hva da? Nei da må man lete videre.

Hva med OCZ Vertex 2 120 GB 3.5-tommer?

http://lanseringsguide.hardware.no/product.php?productId=144108

Er jo en 3.5" så blir da ikke til og passe i en bærbar maskin. Og jeg leser at folk sier at OCZ ikke har noe særlig av problemene som

OCZ, hmm. Kanskje de er greie alikevell?

Rask skriveytelse, men ikke så pålitelig. Men den skal jo brukes som systemdisk og da er det jo ikke så farlig, for jeg ANTAR jo at alle bruker en spinnende harddisk som lagringsplass for dokumenter + tar backup.

+ At du må huske på riktige innstillinger i BIOS/UEFI.

Ja de er ikke SATA6 SSD disker. Vente på Sata6 SSD disker? Hmm...

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Da ble det følgende:

• ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366
  • Intel Core? i7 Quad Processor i7-950
  • Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9
  • Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB
  • Western Digital Caviar® Green? 2TB
  • Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

Tror dette blir bra ja! :)

Lenke til kommentar

Har det noe å si da? Går det ikke an å kjøre 2x moduler der også? Byttet også til Vengeance siden det var et sett som var ganske kritikerrost og 2GB med ram til. Tenkte ikke over at det bare var to brikker, men er veldig nysgjerrig på om dette har noe å si eller ei.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Mye bedre. Dessuten vil SB kunne oppgraderes med kommende prosessorer fordi den er helt ny, mens 1366 er en utgående plattform. Core i5 2500K knuser alt av prosessorer på 1366, kun sekskjernene til extremeserien (til 7-8000 kr) er bedre i enkelte multitaskinsituasjoner.

Probelmene med sataportene på SB-hovedkortene er ikke noe å bry seg om. Alle kortene vil bli byttet uten kostnader når det kommer nye. Vet ikke om du får tak i noen akkurat nå, men hvis du kan vente 1-2 måneder så er et SB-system absolutt å anbefale.

Endret av Kaaz
Lenke til kommentar

AMD er vel også et alternativ? Det når ikke helt opp til Intel ift. ytelsei high-end segmentet, men prismessig er det gunstig, samt at neste generasjons CPUer fra AMD (Bulldozer) skal være bakoverkompatibelt med AM3-sokkelen. Sitter selv og setter opp en oppgraderingspakke nå, og det blir AMD på meg denne runden, nettopp pga. deres historie med god kompabilitet soklene i mellom :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...