ronnyhr Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg benytter Picasa for lett-redigering og systematisering av bildene mine (ca 30.000 stk). Og lurer på funksjonen som detekterer ansikter og foreslår navn på bakgrunn av andre lignende ansikter (en funksjon som forøvrig fungerer relativt og overraskende bra). har et par spørsmål til denne funksjonen som jeg ikke har funnet på annet vis, og håper derfor at det er noen som vet og som kan svare: 1. Scanner den kontinuerlig alle bilder, eller kan jeg overstyre og manuelt be funksjonen scanne alle bildene mine? 2. Når jeg har benyttet denne funksjonen til å sette et navn på et ansikt på et bilde (!), hvor blir denne informasjonen liggende? Jeg kan ikke se at den ligger på bildefila noe sted. Det beste hadde vært om denne hadde blitt liggende som en etikett/tag som følger bildet, og kan benyttes i andre sammenhenger... Håper på svar Lenke til kommentar
AnnElin Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg benytter Picasa for lett-redigering og systematisering av bildene mine (ca 30.000 stk). Og lurer på funksjonen som detekterer ansikter og foreslår navn på bakgrunn av andre lignende ansikter (en funksjon som forøvrig fungerer relativt og overraskende bra). har et par spørsmål til denne funksjonen som jeg ikke har funnet på annet vis, og håper derfor at det er noen som vet og som kan svare: 1. Scanner den kontinuerlig alle bilder, eller kan jeg overstyre og manuelt be funksjonen scanne alle bildene mine? 2. Når jeg har benyttet denne funksjonen til å sette et navn på et ansikt på et bilde (!), hvor blir denne informasjonen liggende? Jeg kan ikke se at den ligger på bildefila noe sted. Det beste hadde vært om denne hadde blitt liggende som en etikett/tag som følger bildet, og kan benyttes i andre sammenhenger... Håper på svar Hei. Ansiktsgjennkjenning i Picasa er genialt! 1. Opplever at den scanner alle nye bilder en legger til. Og før det igjen alle bildene en har. Har ikke funnet noen manuell funksjon som scanner bildene. 2. Når en legger til navn på ansiktene på bildene i Picasa blir de liggende først og fremst som egne personer, slik at om du skal ha et bilde av en spesifik person kan du trykke på navnet dens i mappen med personer og dermed finne alle bildene du har lagt til av den. Ellers kan du klikke på "personen" i menyen helt nederst til høyre, den til venstre av de fire knappene der, da kan du se oversikten av hvem som er på bilde ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå