Gå til innhold

Gratis "screen recording" program?


Ariston

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har vært på utkikk etter et program som filmer skjermen en god stund nå. Jeg har prøvd disse til nå:

 

Fraps - funker helt fint, men gratisversjonen er kun 30 sekund filming

 

Camtasia - funker også greit, MEN filmene lagres i .camrec og kan ikke åpnes i annet redigerings-program - noe som er ganske plagsomt, ettersom det "innebygde" i camtasia ikke gjør akkurat det jeg vil.

 

Jing - helt forferdelig laggete. Tror jeg fikk 1 fp2.s (1 bilde hvert andre sekund)

CamStudio - meh

BB Flashback Express - meh

WeGame - utrolig dårlig kvalitet. Og filmet uten at jeg visste det.

 

Helt sikkert fler også. Ingen som har vært perfekte.

----

 

Anbefale noen gratisprogram? Som kan filme 320p-480p+++ (tenker på YouTube-kvalitet).

Kanskje redigeringsprogram også? Et som kan gjøre de fleste ting. Legge til tekst, kutte, spole/slow-mo, lagre i forskjellige format osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tvilte på at jeg ikke fikk lov, men tenkte egentlig ikke å bruke penger på det.. Men spurte mamma om jeg fikk kjøpe det, og hun sa jo ja.

 

Får håpe jeg får brukt det mye nok til at det er verdt pengene. Filma en del med andre programmer med lagg/dårlig kvalitet, uheldigvis var det ting jeg ikke kan filme igjen i bedre kvalitet.

 

Noen som kan et navn på YouTube, forresten? Akkurat nå har jeg bare WoW og Minecraft på lista over ting jeg vil filme. Det skal være en kanal som jeg kan bruke sammen med en kompis i tillegg. Han er noob, men ikke ha det med i navnet, da blir han lei seg.

 

EDITZ:

 

Kjøpt og prøvd i sikkert en halvtime. Så kanskje et minutt (må legge meg), ingen lagg og gos kvalitet. Nå trenger jeg bare et redigeringsprogram som kan gjøre det meste. GRATIS :p

Endret av Ariston
Lenke til kommentar
Expression funka bra. Men får ikke lasta opp på YouTube i det formatet, og får ikke konvertere til noe annet..
Da kan du bruke VLC til å konvertere videoen til annet format.

 

 

EDITZ:

 

Kjøpt og prøvd i sikkert en halvtime. Så kanskje et minutt (må legge meg), ingen lagg og gos kvalitet. Nå trenger jeg bare et redigeringsprogram som kan gjøre det meste. GRATIS :p

Grattis :)

 

Du kan bruke Windows Movie Maker til å redigere filmene og lagre som WMV video. Disse er betydelig mindre enn Fraps videofiler og funker bra for opplasting på tuben.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
Grattis :)

 

Du kan bruke Windows Movie Maker til å redigere filmene og lagre som WMV video. Disse er betydelig mindre enn Fraps videofiler og funker bra for opplasting på tuben.

 

Takker :)

 

WMM vil nok funke greit nok akkuratt nå, men har lyst på et litt mer avansert redigeringsprogram.

 

Gratis, seff.

(har ikke problemer med å laste ned ulovlig/finne keys på nett. Så en diskusjon om cracking osv for en liten stund siden, men vet ikke hva som skjedde med det)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...