AnonymDiskusjon Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 For noen måneder siden fikk jeg en ny kollega på jobb. Vi har bare jobbet sammen en 5-6 ganger, men vi har utviklet en meget bra kjemi. De siste par ukene har hun blitt voldsom til å ta kontakt på msn. Vi chatter sammen nesten hver dag, og jeg kjenner jeg får sterkere og sterkere følelser for henne. Hun er alt jeg ønsker meg, og mere til. Pen, smart, sprudlende, hyggelig. Drømmedame! Jeg har veldig lyst til å satse og fortelle henne hva jeg føler, men frykten for at følelsene ikke er gjensidige holder meg tilbake. Det hadde rett og slett blitt alt for flau stemning på jobb om jeg hadde gått på trynet. Det er vertfal slik jeg, med min lettere sosiale angst føler det. Et annet problem er at hun lenge har datet en gutt som er veldig populær. De har vistnok ikke hatt noe kontakt i det siste, men jeg frykter det fremdeles er noe der. Som sagt chatter vi sammen nesten hver dag. Det er vel noenlunde 50/50-fordeling av hvem som tar kontakt først. Samtalene er som regel på det helt dagligdagse nivået, der vi snakker løst og fast om hva som skjer. Jeg prøver å komme med subtile hint om at jeg føler noe for henne, men jeg føler ikke jeg får noen særlig respons på det tilbake. Derfor er jeg veldig usikker på hva hun føler for meg. Det som taler til min fordel er at hun er en veldig populær jente, og når hun på tross av det velger å snakke med meg hele kvelden, burde vel det i det minste bety at hun liker meg litt mer en de fleste? Jeg mener, vi er jo ikke bestevenner eller noe slik, vi har strengt talt nesten ikke hatt kontakt IRL, utenom jobb. Er det da normalt for en jente å sitte hele kvelden å chatte med en gutt, dersom hun ikke føler noe som helst? Her trenger jeg virkelig råd! Til slutt kan jeg nevne at vi begge skal ut på samme utested i kveld, kanskje jeg får flere svar da! Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Du har nesten skrevet svaret i klartekst selv. Du skriver at hun er en kollega av deg. Da er det bare å droppe dette kjærlighetsgreiene. På jobb skal man jobbe, og holde kjærlighetslivet unna. Om du "satser" på dette, og det går dårlig, som det gjør i de aller fleste arbeidsforhold, kommer det til å bli et sant helvete for dere begge etter at dere gjør det slutt med hverandre. Nei, ligg unna kolleger. "Ikke drit der du spiser". Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Det er jo litt vanskelig å vite om hun ikke også prater med andre "faste" på msn de kveldene, men sånn i utgangspunktet ville jeg tolket det positivt Når det gjelder å få formidlet dette så tror jeg egentlig at det er best å ta det litt tidlig på kvelden i dag slik at det ikke fremstår som om du må drikke deg opp. evt kan du jo invitere henne til å lage middag eller noe senere en gang. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Du har nesten skrevet svaret i klartekst selv. Du skriver at hun er en kollega av deg. Da er det bare å droppe dette kjærlighetsgreiene. På jobb skal man jobbe, og holde kjærlighetslivet unna. Om du "satser" på dette, og det går dårlig, som det gjør i de aller fleste arbeidsforhold, kommer det til å bli et sant helvete for dere begge etter at dere gjør det slutt med hverandre. Nei, ligg unna kolleger. "Ikke drit der du spiser". Ingen grunn til at det skal bli et sant helvete, er man ikke drittunger så går det helt fint. 1 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Nevermind... Endret 5. februar 2011 av Ordinary guy Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Hvis ikke man klarer å oppføre seg så bør man holde seg unna, men sex og kjærlighet er nå engang bare det. Vi mennesker må lære oss å holde våre forskjellige roller fra hverandre. F.eks Kjærester, foreldre og venner er tre roller som de samme personene gjerne har ovenfor hverandre, tre roller som "egentlig" ikke "har noe" med hverandre å gjøre. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Det er helt normalt å ha guttevenner for jenter for tiden. Jeg f.eks prater gjerne fast med en denl gutter hver dag og om hverdagslige ting, det betyr ikke at det er noe annet mellom oss. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Det er helt normalt å ha guttevenner for jenter for tiden. Jeg f.eks prater gjerne fast med en denl gutter hver dag og om hverdagslige ting, det betyr ikke at det er noe annet mellom oss. Kanskje ikke for deg, men du vet ikke hva gutta har i tankene. 7 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Kanskje ikke for deg, men du vet ikke hva gutta har i tankene. Hva de har i tankene driter jeg egentlig rett og slett i, så lenge det forblir i tankene deres. 1 Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hvis begge to har tenkt å fortsette i samme jobben over lengre tid, vil jeg påstå at det er best å holde fingrene av fatet. Hva skal du gjøre når hun blir misfornøyd med noe og beklager seg til de andre på jobb? Jenter har etter min erfaring et stort behov for å snakke med andre (jenter) om sine problemer. Så spørs hva du setter mest pris på, henne eller jobben. Uansett synes 5-6 felles vakter å være litt smått grunnlag for å risikere jobbmiljøet. Hvem som helst klarer å være hyggelig så lenge. Et halvt år og mulighet til annen jobb kanskje... Og hvis hun nettopp er ferdig med et forhold ville jeg sagt at det gjør det mindre lurt. Hvis hun virkelig liker deg, skulle du ha litt tid på deg også. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg ville ikke ha sagt hva mine følelser var for henne. Blitt for kjipt som du skriver om de ikke var gjensidig og om det skulle skje noe mellom dere (noe negativt) så ville det ha blitt ubehaglig å møtes hver dag på jobben. Lenke til kommentar
Rgr00n Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) . Endret 7. februar 2011 av Rgr00n Lenke til kommentar
eksotisk-lady Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 ikke vær for kjapp din jobb nå er å gi henne ekstra oppmerksomhet som får henne til å føle seg spes.bruk indirekte måter for å gi henne hint om det Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Vel, lørdagen gikk sånn passe. Jeg endte opp med å ha henne i armkroken halve kvelden. Jeg hintet og hintet, og stemningen ble hetere og hetere, og jeg bare ventet på at hun skulle ta initiativ til noe. Det skjedde aldri, selv om hun absolutt var med på notene. Det kom aldri lengre enn til klemmer og kyss på kinnet. Nå snakker hun om at hun angrer på hele kvelden, selv om hun ikke har nevnt noe spesifikt om det som skjedde mellom oss. Dette gjør at jeg tror hun bare liker meg som en venn, riktignok en god venn, men ikke noe mer. Noe som selvsagt gjør min situasjon vanskeligere og vanskeligere, da all oppmerksomheten hun gir meg, bare forsterker følelsene og forhåpningene mine. Om det ikke skjer noe mer snart, tror jeg jeg kommer til å trappe ned på kontakten mellom oss. Få tankene over på andre ting, rett og slett. Tenk så mye enklere alt hadde vert om jeg hadde fått følelser for noen jeg aldri omgås med til vanlig! Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hvorfor gikk du ikke for kysset? Da ville du jo fått en bekreftelse. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 En kollega av meg begynte å date en annen. De skal gifte seg til høsten. Fungerer for noen, fungerer ikke for andre. Er umulig å komme med en fasit. 1 Lenke til kommentar
luxuslexus Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Kanskje ikke for deg, men du vet ikke hva gutta har i tankene. Hva de har i tankene driter jeg egentlig rett og slett i, så lenge det forblir i tankene deres. Bare pass på at du ikke gir ubevisste hint og flørting du, slik at gutten ikke faller for deg, føler at dere har noe på gang og deretter blir knust når du sier han ikke er din type Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Kanskje ikke for deg, men du vet ikke hva gutta har i tankene. Hva de har i tankene driter jeg egentlig rett og slett i, så lenge det forblir i tankene deres. Yes Virginia, They all want to bang you http://www.laddertheory.com/ Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Kanskje ikke for deg, men du vet ikke hva gutta har i tankene. Hva de har i tankene driter jeg egentlig rett og slett i, så lenge det forblir i tankene deres. Yes Virginia, They all want to bang you http://www.laddertheory.com/ Det bryr meg faktisk ikke. *taken* Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Et arbeidsforhold er ikke å satse på, sorry mate. Snakker av erfaring! MEN, det fins jo selvfølgelig noen som er heldige å har et bra arbeidsforhold, men har ikke hørt om mange vellykkede arbeidsforhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå