Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygget ny PC, får ikke internet & hva er Windows server 2008 r2?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Bygde en PC for et par minutter siden for første gang. Specs er i signaturen min. Jeg åpnet det jeg trudde skulle være installasjonsdisk til windows 7 home premium 64bit. Jeg kjøpte en windows 7 home premium 64bit OEM fra Dustinhome.no , er ikke det en installasjonsdisk til nybydge pcer for windows 7? Eller har dustin tatt feil? Selve lille esken var merket av dutin som Windows 7 home premium oem. Men så står det bare overalt masse tull om windows server 2008 r2 eller noe... Jeg antok at det ikke var noe å bry seg om og fortsatte som vanlig.

Etter en kort stund kom jeg fram til en slags desktop som så noe mere ut ala windowsen FØR windows XP eller noe i den duren, altså det så ikke ut som windows 7 men det var en del windows 7 ikoner der. Jeg antok at jeg måtte bare registrere produktet mitt å da var alt i boks... Trur/tenkte jeg.

Da jeg var ferdig med å skrive inn produktnøkkelen fortalte den meg at jeg ikke har internett. Selv om jeg har plugget i flere kabler som jeg vet funker. Faktisk sitter jeg her å skriver på internet med samme internettkabel som nektet å funke i min nye PC. Her blinker den med grønt å gult og gjør som den skal, men i min nybygde PC lyser den ikke engang i det jeg plugger den in. " Windows" sier at den ikke fant noe skikkelig installert nettverksadapter. Jeg vet ikke hva som menes med det og den sier at jeg må re-installere driveren, noe som jeg ikke vet hvordan eller om jeg kan.

Hjelp ønskes snarest mulig da jeg er ganske lei og etter en lang dag med bygging rydding og fortvil, bare vil roe meg ned å game litt på den nybydge PCen, noe som jeg ikke kan nå...

Takker på forhånd

Endret av Haygon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Dersom det står windows server 2008 r2 på cd'en, så har du sikkert fått med feil cd. Da er det feil windows versjon.

Problemet med internett er sannsynligvis som han over sier. Du må installere drivere for hovedkortet/nettverksportene på hovedkortet for at de skal virke. Det skal følge med en cd med hovedkortet, hvis ikke må du bruke en annen pc og laste ned fra produsentens hjemmeside.

Lenke til kommentar

Fikk du med driver-cd til hovedkortet? Installer de, evt, gå på nett og last ned nyeste og før over til nye pcen.

Jeg prøvde det, men når jeg setter den inn og prøver å kjøre den, sier den at den ikke støtter min nåverende operativsystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...