Gå til innhold

[Løst] 6970 piper

Tankfrydop

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har hatt et 6970 i en uke ca. og det piper (pig squel).

jeg har lest meg frem til at det skjer ved høy fps. men på mitt skjer det igrunn uansett. om det så er 20 eller 500. pipingen er høyere ved 500 fps en ved 20 fps. men det er veldig irriterende uansett. får små vondt i huet etter 1 time ca. i Windows miljøet. er det ikke en lyd. ikke ved video avspilling heller (SD og HD)

tror dere dette er en rma. og er det andre med 6970 som opplever det samme. eller om det er coilen på Asus sitt eksemplar som er dårlig.

ville det lønne seg å bytte til feks gtx 570.

beklager om skrivefeil.

EDIT:

Er ikke strømforsyningen. Corsair 1kw..

lyden kommer ifra skjermkortet

Endret av Tankfrydop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke høy lyd. er vel standard coil lyd. utifra det jeg har hørt fra videoer. yter bra gjør det. men det piper så fort 3d grafikk vises.

Edit:

Lyden som kommer når man ikke kobler til strøm er det ikke. 8 pins og 6 pins står i. er som sagt radikalt høyere ved høyere fps. som er normalt på skjermkort. men det piper også under lav fps med høy load.

Endret av Tankfrydop
Lenke til kommentar

FPS skal ikke ha noe å si på piping, men belastningen på skjermkortet har nok noe å si.

Har du sjekket at det ikke er noe galt med vifta til skjermkortet? At det kanskje er en kabel som kommer borti vifta når den er i gang?

Lenke til kommentar

Komplett vet jeg i allefall tar imot RMA på "bråkete" kort, andre vet jeg ikke.

De ville i allefall ha mitt 5870 med dårlig viftelager i retur og jeg fikk splitter nytt, flott måte å få meg til å beholde ett kundeforhold med dem for både store å små ordrer, nå som hardware bare begynner å bli mer og mer upålitlig.

(Har hatt flere RMAer i den siste tiden enn jeg hadde på flere år før i Socket A alderen... Og mer blir det i fremtiden antar jeg.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...