trespiser Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Heeei! : )) Lurer på om noen kan hjelpe meg litt? Har forsøkt å finne svar på dette andre steder på nett men finner ikke det så gjør det enkelt ved å spørre her! Jeg har en klump ved urinblære som jeg kjenner med beltespenna spessiellt når jeg går og noen ganger når jeg sitter osv.. spørs hvilke bevegelser jeg tar. Det var etter jeg fikk magesmerter samtidig som en omgangsyke i 2006. Hadde aldri hatt så sterke magesmerter så jeg dro på legevakta og ble sendt til sykehus. jeg har aldri fått svar på hva smertene mine kom av og veit det ikke enda. smertene gjentok seg hver 3-5 uke og varte i 3 dager hver gang og det varte i 2 år til sammen. De kom og forsvant like fort. Smertene var så sterke at jeg kjente at energien i hele kroppen min ble suget ut i mot hele mageregionen der smertene var så langt ned som til urinblæra. Var hos lege en gang det var på sitt aller værste men han sa ingenting om hva det var og sa at jeg måtte slappe av og ga meg en sykmelding. Både før og etter smertene så begynte jeg å kjenne den klumpen. Jeg bruker ikke belte på buksa lenger så kjenner ikke klumpen så mye lenger men kjenner at det er noe der og det føles veldig unaturlig og på virker urinblæra mi veldig så føler meg ofte ufullstendig uttømmet. Får frysninger i hele overkroppen hvis jeg klemmer på blæra der klumpen er når jeg må urinere. Så jeg lurer på om noen veit hva dette kan være for noe? Eller om noen har hadt lignende lidelser? Har som sagt aldri fått svar på magesmertene. Klumpen ved blæra har jeg aldri fortalt om fordi jeg alltid har trodd at det ikke er noe farlig bortsett fra smertene da. har fått meg verdens beste jente som tvinger meg til å gå til legen og skal dit i neste uke så skal undersøke meg men hadde vært fint å vite hva det kan være fordi jeg vil finne ut hva det er men har alltid drivi med det jeg vil akkurat her og nå så har ikke tatt meg tid før nå. Håper på å kanskje få litt mer info om dette. Jeg blir gla for alle svar men håper på å få mest mulig info om dette for jeg er veldig nysgjerrig. Endret 10. februar 2011 av trespiser Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Gå til legen! *fjernet personangrep* Endret 6. februar 2011 av Rampage Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Første som slår meg er nyrestein. Gå til legen og si ting slik det er, ikke legg sjul på noe, og for all del, ikke gi opp før du har fått et svar! Leger i Norge har en tedens til å bruke setningen "det er sikkert ingenting, kom tilbake hvis det blir verre" Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Første som slår meg er nyrestein. Gå til legen og si ting slik det er, ikke legg sjul på noe, og for all del, ikke gi opp før du har fått et svar! Leger i Norge har en tedens til å bruke setningen "det er sikkert ingenting, kom tilbake hvis det blir verre" Hei Var hos legen i dag og turnuslegen som var der kjente på meg men kjente ingenting men det gjorde JEG! I det siste så har jeg merka at det har begynt å presse på ting som ligger rundt der. Da jeg fortalte om hvordan magesmertene starta og sa at jeg aldri hadde fått vite noe spurte legen meg om når dette var. Legen satte seg på datan og trykka på noe og leste på skjermen noen minutter og sa "ja" og ikke noe mer og snudde seg arrogant vekk og fortsatte med arbeidet og hørte ike på meg da jeg spurte flere ganger som de andre legene har gjort og som også skjedde på sykehuset. Det er den tredje legen som ikke vil fortelle noen ting så jeg begynner virkelig å lure. Den forrige legen sa bare at jeg måtte slappe av og den første sendte meg til sjukehuset så er ikke rart jeg begynner å lure på om jeg har blitt utsatt for en konspirasjon eller noe. Jeg skal til legen i neste uke og da skal jeg også få svar på blodprøver. Jeg har aldri fått høre det fra en lege.. Alle legene har oppført seg på akkurat samma avvisende måte så jeg er jævla lei og i neste uke skal jeg ha svar! Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Første som slår meg er nyrestein. Gå til legen og si ting slik det er, ikke legg sjul på noe, og for all del, ikke gi opp før du har fått et svar! Leger i Norge har en tedens til å bruke setningen "det er sikkert ingenting, kom tilbake hvis det blir verre" Hei Var hos legen i dag og turnuslegen som var der kjente på meg men kjente ingenting men det gjorde JEG! I det siste så har jeg merka at det har begynt å presse på ting som ligger rundt der. Da jeg fortalte om hvordan magesmertene starta og sa at jeg aldri hadde fått vite noe spurte legen meg om når dette var. Legen satte seg på datan og trykka på noe og leste på skjermen noen minutter og sa "ja" og ikke noe mer og snudde seg arrogant vekk og fortsatte med arbeidet og hørte ike på meg da jeg spurte flere ganger som de andre legene har gjort og som også skjedde på sykehuset. Det er den tredje legen som ikke vil fortelle noen ting så jeg begynner virkelig å lure. Den forrige legen sa bare at jeg måtte slappe av og den første sendte meg til sjukehuset så er ikke rart jeg begynner å lure på om jeg har blitt utsatt for en konspirasjon eller noe. Jeg skal til legen i neste uke og da skal jeg også få svar på blodprøver. Jeg har aldri fått høre det fra en lege.. Alle legene har oppført seg på akkurat samma avvisende måte så jeg er jævla lei og i neste uke skal jeg ha svar! Nå har jeg lest om nyrestein og kjenner meg ikke så veldig igjen på symptomene. Legen spurte meg om det var ubehag i pungen.. Jeg sa nei fordi det var det ikke da men nå så jeg begynt å tenke på det og jeg har ubehag i samme side som klumpen er. klumpen er på en størrelse med en klmentin og den presser på ting som omgir den og deler av det presser inn mot hoftebeinet og liksom inntill beinet under huden, kjøttet og flesket som er der.. kjenner også litt av det samme i hjertet og på venstre del av hjernen O.O Etter en blodprøve i dag så føler jeg fortsatt ubehag i armen og nå har jeg plutselig fått feber... noe jeg aldri får uten å bli forkjøla først! O.O Vær så snill og noen som kanskje kan hjelpe meg litt til her? jeg sliter med nok tanker i fra før om jeg ikke må lure for mye på hva som kan være galt og hvorfor oppfører legene seg slik som jeg har forklart? Og da jeg var på sykehuset så tok dem flere blodprøver av meg og urinprøve og kjente rundt på magen min og jeg skulle si fra hvis det gjorde vondt.. Det siste som skjedde på sykehuset var at en lege kom til mitt rom og sa "du ser jo skrekkelig frisk ut da" og etter det så ble jeg utskrevet og jeg spurte flere ganger høffelig og tydelig og de hørte det jeg spurte om men de kunne ikke svare meg på det og ikke noe mer heller ingen papir på hva de gjorde hverken da eller ettertid... Er det ikke slik at man er på sykehus for å få svar på hva som er galt også behandle dette? Jeg har fått med meg en annen historie fra det samme sykehuset som gjør at jeg har tenkt mye på hvorfor hvis det ikke bare er tilfeldigheter eller kan det være konspirasjoner? Jeg veit ikke om jeg skal to på tilfeldighet når det gjelder de 3 legene jeg har vært hos... hvertfall ikke de 2 siste! Endret 9. februar 2011 av trespiser Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Det kan jo være forstørret prostata, noe som er ganske vanlig når man blir eldre. Jeg tror du må glemme magesmertene og kun fokusere på klumpen når du snakker med legene. Leger har en tendens til at ting som har skjedd før, og som de ikke har sett selv, det "gjelds ikke" (selv om andre leger har sett det). Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg syntes også at det hørtes ut som nyrestein. Faren min hadde nyrestein av og på i flere år. Gjør det vondt når du prøver å tisse? Du har ikke tenkt på at det kanskje er en cyste? Er mulig det er kreft, men det hadde du kanskje merket mye mer i og med at du sier at smertene har vært der i 2 år. Moren min hadde masse knuter i halsen som kjentes som kuler, og det var cyster men heldigvis ikke kreft. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Be om å få utskrift av journalen din, så ser du alt de har skrevet og nevnt om deg i forbindelse med magesmertene. Er du uheldig har de nevnt ordet angst, og da er det vanskelig å overbevise de om at det er fysisk. (Angst kan slå ut i fysiske smerter, og noen leger er kjappe til å si det når de ikke finner andre svar..) Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg bedt om hele journalen min, for så å bestille time til privat lege, volvat e.l. Ta med journalen dit og be om hjelp. Ja, det koster penger, men det meste er vel bedre enn å ikke få noen svar? Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Kvar kjenner du kulen? Kan det vere navlebrokk? Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) kjenner også litt av det samme i hjertet og på venstre del av hjernen O.O Hva mener du med dette? Smerter i hjertet/inne i hodet? ...Etter en blodprøve i dag så føler jeg fortsatt ubehag i armen og nå har jeg plutselig fått feber... noe jeg aldri får uten å bli forkjøla først! O.O ...jeg sliter med nok tanker i fra før om jeg ikke må lure for mye på hva som kan være galt og hvorfor oppfører legene seg slik som jeg har forklart? For meg virker det som om at du har vært engstelig rundt helsen din før? Bekymrer du deg ofte for om det er noe galt med kroppen din? ..."du ser jo skrekkelig frisk ut da" og etter det så ble jeg utskrevet ...eller kan det være konspirasjoner? Hvis det er en konspirasjon, hva slags motiv kunne du tenke deg at legene har? Og, standardspørsmål: hvor gammel er du, hva driver du med, hvordan er det med det sosiale? Har du andre ting som plager deg, eller kjente sykdommer? Endret 11. februar 2011 av DuTTZi Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Eller du kan bytte fastlege. Det er valgfritt å ta med journalen sin, det koster faktisk penger... Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 kjenner også litt av det samme i hjertet og på venstre del av hjernen O.O Hva mener du med dette? Smerter i hjertet/inne i hodet? Ja, altså samme type smerte. inne i organene. ...Etter en blodprøve i dag så føler jeg fortsatt ubehag i armen og nå har jeg plutselig fått feber... noe jeg aldri får uten å bli forkjøla først! O.O ...jeg sliter med nok tanker i fra før om jeg ikke må lure for mye på hva som kan være galt og hvorfor oppfører legene seg slik som jeg har forklart? For meg virker det som om at du har vært engstelig rundt helsen din før? Bekymrer du deg ofte for om det er noe galt med kroppen din? Neida, er ikke noe jeg bekymrer meg så mye over til vanlig men nå som jeg først har begynt å tenke på det igjen så har det vært vanskelig å legge fra seg fordi jeg ikke vil være usikker på hva dette er siden det ikke er normalt. ..."du ser jo skrekkelig frisk ut da" og etter det så ble jeg utskrevet ...eller kan det være konspirasjoner? Hvis det er en konspirasjon, hva slags motiv kunne du tenke deg at legene har? Mulig at jeg er overtroisk så jeg mener at man aldri veit hva myndigheter kan få autoriteter til å gjøre med folk i dag med all den skremmende teknologien som er blitt funnet opp og hvordan den kan misbrukes så jeg er faktisk åpen for at det meste er mulig. Og, standardspørsmål: hvor gammel er du, hva driver du med, hvordan er det med det sosiale? Har du andre ting som plager deg, eller kjente sykdommer? Det er spørsmål som jeg helst ikke vil svare på akkurat her men vi kan ta en prat på PM : ) Lenke til kommentar
Aviva Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Heeei! : )) Lurer på om noen kan hjelpe meg litt? Har forsøkt å finne svar på dette andre steder på nett men finner ikke det så gjør det enkelt ved å spørre her! Jeg har en klump ved urinblære som jeg kjenner med beltespenna spessiellt når jeg går og noen ganger når jeg sitter osv.. spørs hvilke bevegelser jeg tar. Det var etter jeg fikk magesmerter samtidig som en omgangsyke i 2006. Hadde aldri hatt så sterke magesmerter så jeg dro på legevakta og ble sendt til sykehus. jeg har aldri fått svar på hva smertene mine kom av og veit det ikke enda. smertene gjentok seg hver 3-5 uke og varte i 3 dager hver gang og det varte i 2 år til sammen. De kom og forsvant like fort. Smertene var så sterke at jeg kjente at energien i hele kroppen min ble suget ut i mot hele mageregionen der smertene var så langt ned som til urinblæra. Var hos lege en gang det var på sitt aller værste men han sa ingenting om hva det var og sa at jeg måtte slappe av og ga meg en sykmelding. Både før og etter smertene så begynte jeg å kjenne den klumpen. Jeg bruker ikke belte på buksa lenger så kjenner ikke klumpen så mye lenger men kjenner at det er noe der og det føles veldig unaturlig og på virker urinblæra mi veldig så føler meg ofte ufullstendig uttømmet. Får frysninger i hele overkroppen hvis jeg klemmer på blæra der klumpen er når jeg må urinere. Så jeg lurer på om noen veit hva dette kan være for noe? Eller om noen har hadt lignende lidelser? Har som sagt aldri fått svar på magesmertene. Klumpen ved blæra har jeg aldri fortalt om fordi jeg alltid har trodd at det ikke er noe farlig bortsett fra smertene da. har fått meg verdens beste jente som tvinger meg til å gå til legen og skal dit i neste uke så skal undersøke meg men hadde vært fint å vite hva det kan være fordi jeg vil finne ut hva det er men har alltid drivi med det jeg vil akkurat her og nå så har ikke tatt meg tid før nå. Håper på å kanskje få litt mer info om dette. Jeg blir gla for alle svar men håper på å få mest mulig info om dette for jeg er veldig nysgjerrig. Heeei! : )) Lurer på om noen kan hjelpe meg litt? Har forsøkt å finne svar på dette andre steder på nett men finner ikke det så gjør det enkelt ved å spørre her! Jeg har en klump ved urinblære som jeg kjenner med beltespenna spessiellt når jeg går og noen ganger når jeg sitter osv.. spørs hvilke bevegelser jeg tar. Det var etter jeg fikk magesmerter samtidig som en omgangsyke i 2006. Hadde aldri hatt så sterke magesmerter så jeg dro på legevakta og ble sendt til sykehus. jeg har aldri fått svar på hva smertene mine kom av og veit det ikke enda. smertene gjentok seg hver 3-5 uke og varte i 3 dager hver gang og det varte i 2 år til sammen. De kom og forsvant like fort. Smertene var så sterke at jeg kjente at energien i hele kroppen min ble suget ut i mot hele mageregionen der smertene var så langt ned som til urinblæra. Var hos lege en gang det var på sitt aller værste men han sa ingenting om hva det var og sa at jeg måtte slappe av og ga meg en sykmelding. Både før og etter smertene så begynte jeg å kjenne den klumpen. Jeg bruker ikke belte på buksa lenger så kjenner ikke klumpen så mye lenger men kjenner at det er noe der og det føles veldig unaturlig og på virker urinblæra mi veldig så føler meg ofte ufullstendig uttømmet. Får frysninger i hele overkroppen hvis jeg klemmer på blæra der klumpen er når jeg må urinere. Så jeg lurer på om noen veit hva dette kan være for noe? Eller om noen har hadt lignende lidelser? Har som sagt aldri fått svar på magesmertene. Klumpen ved blæra har jeg aldri fortalt om fordi jeg alltid har trodd at det ikke er noe farlig bortsett fra smertene da. har fått meg verdens beste jente som tvinger meg til å gå til legen og skal dit i neste uke så skal undersøke meg men hadde vært fint å vite hva det kan være fordi jeg vil finne ut hva det er men har alltid drivi med det jeg vil akkurat her og nå så har ikke tatt meg tid før nå. Håper på å kanskje få litt mer info om dette. Jeg blir gla for alle svar men håper på å få mest mulig info om dette for jeg er veldig nysgjerrig. Det du forklarer kan være en brokk. Be om å få tatt en Mr-undersøkelse. Denne beskriver tilstanden din og kan være nyttig for deg. En brokkutposning kan være vanskelig for uerfarne leger å identifisere. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Når du ikke kan gi en god nok anamnese, blir det vanskeligere å gjette hva det kan dreie seg om. Imidlertid vil det ut fra den beskrivelsen du har gitt, kunne dreie seg om brokk, slik Heal og Aviva foreslår. Dersom du ikke er overvektig, er brokk en lett sak å konstatere. Ellers vil det kunne være nødvendig med ultralydsundersøkelse. Vedrørende dine dårlige erfaringer med helsevesendet, er du ikke alene. Dersom din fastlege ikke kan diagnostisere deg eller utelukke et behov for videre undersøkelse skal denne henvise deg videre til spesialist på sykehuset. Dersom spesialisten gir et svar du ikke er fornøyd med, har du rett på en fornyet vurdering hos annen spesialist (second opinion), men bare en gang for samme henvisning. Jeg ville også da ha vurdert prinsippet om fritt sykehusvalg. Endret 22. januar 2013 av TOMpsy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå