Gå til innhold

Hva får jeg igjen hvis jeg hever kjøpet etter tre ganger på service?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Hvis jeg hever kjøpet på telefonen etter tre ganger med servie, vil jeg kun få det jeg betalte for telefonen når jeg kjøpte den, eller vil jeg også få det jeg betalte i ett år på abonnementet?

Var et champion abonnement som ikke hadde noen månedspris på det abonnementet i utgangspunktet.

Edit: Skriveleif.

Endret av ÜberTec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager for dårlig beskrevet spørsmål.

Prøver igjen:

Jeg lager et eksempel. Man betaler 500,- når man kjøper telefonen.

Man inngår en avtale på 1 år der man skal betale 89,- per måned. Etter et år, vil prisen bli redusert til 0,- per måned.

Vil man da få dekket 500,- + 89,- X 12, eller kun 500,- ?

Lenke til kommentar

Regnet egentlig med at det var det du mente, men så skrev du samtidig at ikke var bindingstid.. Jaja, samme det.

Men da ble det også litt vanskeligere spørsmål å besvare (for meg iallfall). For meg virker det som en selvfølge at du skulle få tilbake hele summen, altså ca. 1550kr, men har mange ganger opplevd at det jeg tar som en selvfølge, ikke nødvendigvis er det (spesielt hos Elkjøp).

Men ønsker du kun å heve kjøpe, eller kan det være aktuelt å få ny/tilsvarende vare i samme butikk?

Lenke til kommentar

Tenker eventuelt på å heve kjøpet. Ikke ny lik modell.

Ja, skrev feil, mente ikke binding men månedspris.

Vil at noen kan bekrefte hvor mye jeg kan forlange.

Har hørt noe om at man ikke får hele beløpet, da de trekker vekk penger for bruksverdien eller noe sånt vas. Noe i det ?

Lenke til kommentar

Garanti er noe produsenten/selger gir som går ut over din reklamasjonstid som er gitt ved lov.

Hva garantien din er vet jeg ikke, men du har opp til 5 års reklamasjonsrett lovfestet.

Du kan reklamere på mangler, altså feil ved mobilen som ikke skyldes at du selv har ødelagt den. Kort fortalt. Har du et konkret eksempel er det lettere å ta stilling til.

Ellers, se fkjl. kap. 4

Endret av Antatra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Garantien verner en mot det garantien går ut på. Om det skulle være at du ødelegger den ved å miste den i sjøen, eller kjøerer over den.

Dette vil normalt ikke dekkes av reklamasjon, da det ikke er en feil med selve produktet som gjør at den blir ødelagt når den mistes i sjøen/kjøres over.

Garantien gir deg således mulighet til reparasjon e.l. for skade som ikke skyldes produktet selv.

Lenke til kommentar

Trodde ingen selgere praktiserte garanti på vann og støt-skade på mobiler da :)

Har solgt noen telefoner fra Sonim og har sendt inn en på verksted og denne var tydeligvis brukt på en arbeidsplass der mobilene måtte tåle det ene og det andre... kunden fikk ny telefon uten et spørsmål selvom det var tydelig at den hadde fått seg en kraftig trøkk.

Dette er noe ingen av de vanlige merkene tilbyr, dog. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...