Gå til innhold

OMG!? Call of Duty på android!?


NeEeO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke ennå, men regner med at det kommer, spesielt nå om to-kjerners prosessor kommer på en av de neste android-telefonene. Evt. ikke bare èn..

 

Det finnes nok androidtelefoner som er tilstrekkelig kraftige allerede, er vel markedsføringen det står på.

Uansett blir det vel snakk om porteringer.

Lenke til kommentar

Sånt er nok uungåelig når Android-telefoner selges i såpass mange forskjellige prisklasser. Alt fra billig ræl med elendig ytelse til påkostede produkter med god ytelse.

 

edit: Er jo andre ting som spiller inn også, som forskjellige oppløsninger og proporsjoner på skjermene etc. Det blir etterhvert mye å ta hensyn til for utviklerne av spill og programvare.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Hvis det blir alvor utav nvidiabutikken så blir det nok en rekke minstekrav (sannsynligvis ganske høye) som utviklere kan forholde seg til.

 

Historisk har jo Apple ligget langt bak på spillstøtten (jfr PC). Litt artig at de nå leder an og dermed tvinger resten til å virkelig stå på for å være konkurransedyktige :)

Lenke til kommentar

Butikken er jo oppe og går, så alvor er det jo.. den er ikke en konkurrent til Market, men bare en oversikt over spill som er optimalisert for Nvidia brikkesettet..

 

her har du en demo av citadel på Android, ganske fett med HDMI speiling!

 

http://www.ripten.com/2011/01/14/epic-citadel-runs-flawlessly-on-a-50-hdtv-off-the-lg-optimus-2x-android/

 

Galaxy on fire 2 ser jo ganske mye fetere ut på Android enn på iOs plattformen:

 

http://www.ripten.com/2011/01/08/nvidia-tegra-a-game-changer-in-mobile/

 

 

"The Nvidia Tegra 2 GPU is a huge leap forward for mobile gaming, providing unparalleled performance for graphics on a mobile phone. The results are unreal. Galaxy on Fire 2, a space sim and one of the best games in the Apple App Store, has been ported over to the Android platform to take advantage of the Tegra 2 GPU. On the way, They’ve added 4x higher-res textures, 6 times the poly count, OpenGL ES 2.0 shaders, and all that running at a cool 1280×800 resolution with no slowdown. The game looks amazing, and definitely goes beyond anything we’ve seen up until now on a mobile device."

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Kan man ikke det med iOS-versjonen også da? Vet ikke med PS3-utgaven, men i en FAQ jeg fant står det følgende:

 

What devices can play cross-platform with the PC?

Currently the Android, iOS and PC can play cross-platform.

 

Nesten litt rart om det ikke går med PS3-utgaven også i såfall.

Lenke til kommentar

Update: har nå funnet ut at også iOS kan spille mot PS3 brukere, men som du ser i intervjuet under er det en del fordeler man har med og spille det på Android plattformen :)

 

Det kan godt være, men vet ikke helt hvordan de da har løst det med at Dungon Defenders på Android plattformen er mye mer kompleks enn på iOS, større brett flere fiender osv..

 

Her er sakset fra intervju av utviklerene:

 

So what is the difference between the Android and iOS version of the game, if there is any? How do they compare to each other in terms of controls, gameplay and graphics?

 

JS: The Android version is a midway step between the iOS version and the PC version. Namely, it uses Gamespy for online matchmaking, so you get the benefits of an advanced matchmaking system that has custom search filters, private password protected games, and multi-hero leaderboards. Next year, we'll support user mods as well on Android, which will automatically download to clients for online play. (DG: awesome, player mods!)

 

Additionally, on Android we give the user more customizable control over performance related options such as resolution scaling, so everyone can tweak the game to the capabilities of their specific device; of course, on the game's first startup it auto-adjusts to what it considers the best settings for your device). Graphics-wise, Android DunDef has the capability for higher-res textures, more complex particle effects & geometry than the iOS version, but it really comes down to your specific device as to whether it's going to use those.

 

Finally, the Android version can, on many devices, run at a considerably higher overall game resolution than the iOS versions, and super smooth, in some cases because we have more GPU processing power at our disposal, and can use Unreal Engine 3's multi-threaded renderer, such as on the dual-core Tegra 2.

 

 

 

Hele intervjuet:

 

http://droidgamers.com/index.php/game-news/interviews/1001-exclusive-interview-with-trendy-entertainments-development-director-jeremy-steiglitz-about-unreal-engine-3-ddfw-and-android

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...