Gå til innhold

Høyre ønsker å opprette FEMA camps!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ingen referanse til FEMA camps i denne artikkelen. Hvem bryr seg uansett om hva denne feminist primaten skulle mene?

Ja, militæret skal kun brukes til å befeste de parasittene på tinget sin plass ytterligere, never mind bruke de til noe som gagner det norske samfunnet som f.eks bygge ut infrastruktur eller lignende.

Endret av pk2010
Lenke til kommentar

Er vel mer snakk om at vi skal kunne sette inn militæret i krisesituasjoner. Det være seg opprør, skogbranner eller flom. Poenget er vel at hvis politiet eller brannvesenet ikke kan gjøre jobben kan miliæret som har en viss kommando og disiplin kan komme inn og hjelpe til med å gjøre jobben for dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel mer snakk om at vi skal kunne sette inn militæret i krisesituasjoner. Det være seg opprør, skogbranner eller flom.[...]

Nå er det vel nettop det å sette inn militæret mot "opprør" som stinker litt*. At militært personell slukker skogbranner, stopper flomvann med sandsekker eller tørker olje i fjæra er det vel få som har de store prinsippielle invendinger mot.

*ikke at denne artikkelen nevnte noe om "opprør", men det var jo noen episoder for 10-12 år siden der en mengde folk sluttet i Heimeværnet etter en øvelse der de skulle trene på å "uskadeliggjøre demonstranter".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan aldri se for meg at forsvaret skulle kunne slå ned noe opprør. Er tross alt noen få tusen mann, ikke akuratt nokk til å undertrykke ett land

Det har litt med utstyr og våpen å gjøre.

Målet til myndighetene er å innføre et Eurokrati der vi ikke lenger har noen nasjonalstat og ingen innflytelse.

"Eurocracy"

Endret av Kaarerekanraadi
Lenke til kommentar

Jaha? Hvordan skillelinjer er det mellom et forslag om at militære skal kunne bruke sin ekspertise under en sivil krise og en liberalvåpenlov?

Hvordan kan du ikke se at de er relative? Dersom militæret har kontroll over folket, er det ingenting som forhindrer en tyrrant fra å sprette frem under en katastrofe, men ved en liberal våpenlov, vil vi ha et godt armert folk som kan forsvare seg mot et ondsinnet militære/andre.

Andre fordeler kommer jo også, under en invasjon, vil vi kunne forsvare oss lenge etter at militæret har blitt beseiret.

Lenke til kommentar

Kan dessverre ikke se den militære invasjonen du spør. Her var det snakk om et forslag der militæret kan bistå med sin hjelp om politiet ikke kan håndtere enn gitt situasjon. Jeg kan ikke se noen fremtidig diktatorstat med militæret i spissen...

Du kan vell heller ikke se noen fremtidig natur-katastrofe?

Diktatorstaten er nok langt unna, men kommuniststaten er rett rundt hjørnet; og jeg vet godt at mine private rettigheter skal på død og liv beskyttes!

Angående en fremtidig militær invasjon, lurer jeg på om vi alle burde ha en slik holdning, eller om vi like så gjerne kunne vært forberedt? Dersom du ikke tenker deg at noen militær invasjon er mulig, regner jeg med at du støtter avvikling av forsvaret?

Lenke til kommentar

Nei, hvorfor skulle jeg være for avvikling av forsvaret?

PS, jeg har enda tilgode av å enda ikke se sammenhengen med militærhjelp og nye våpenlover..

Fordi militær hjelp fort blir til et tyranni; og våpenlover tillater en militia, eller et sivilforsvar som betyr at vi kan forsvare oss mot en ondsinnet makt.

Lenke til kommentar

http://www.adressa.no/nyheter/dokument/article1542057.ece

Dette er skremmende! Militæret skal settes inn mot folket i Norge!

Du blir lett skremt må jeg si. Velutviklet fantasi har du også...

330-skvadronen som er Luftforsvarets eldste operative flyskvadron bistår i sivile operasjoner av ulik karakter hele tiden.

Det Eriksen Søreide foreslår er at man skal se på hvorvidt forsvaret kan bistå på andre områder også, som f.eks ved naturkatastrofer.

Ellers når det gjelder FEMA camps, diktatur i Norge o.l fantasier så får jeg bare si at de som tror på dette tilbringer altfor mye tid på Nyhetsspeilet.no...

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

dette stinker hele suppa, for det første har despraya oss som fluer globalt noen år + fema popper opp som paddehatter overalt - nope, dette er agenda21 i full knopp, snart blomst er jeg redd - naturkatastrofer my a#", de er fremprovoserte alle sammen, som Fuk-u-shima ble nuka osv osv osv osv

tid for en re-evolusjon - Pronto! vi har endel bunkere her i Norge oxo, sånn noe over 20 stk, godt under bakken uten forklaring..flott :/

Lenke til kommentar

dette stinker hele suppa, for det første har despraya oss som fluer globalt noen år + fema popper opp som paddehatter overalt - nope, dette er agenda21 i full knopp, snart blomst er jeg redd - naturkatastrofer my a#", de er fremprovoserte alle sammen, som Fuk-u-shima ble nuka osv osv osv osv

tid for en re-evolusjon - Pronto! vi har endel bunkere her i Norge oxo, sånn noe over 20 stk, godt under bakken uten forklaring..flott :/

Her var det masse udokumenterte påstander :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...