Cath92 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Hei ! Om litt flytter jeg ut, og skal bo en stund hos bestemoren min. Hun har ikke internett fra før av, så pappa kjøper kanskje ICE Alltid som jeg kan bruke for å få tilgang på nett. Det jeg lurer på er hvor bra er det egentlig ? Det står at det har 6GB nedlastningskapasitet, og hvis man bruker mer enn dette i måneden reduseres hastigheten eller noe sånt noe, også står det at det er opp til 3,1 Mbit/s. Hva vil dette si? Jeg sitter ganske mye på nett, men laster omtrent aldri ned musikk eller videoer. Jeg lurer på om jeg fortsatt kan se videoer på f.eks YouTube, se på nett-tv, og surfe en del uten problemer? Bare spør om noe er uklart. Info om ICE Alltid Endret 4. februar 2011 av Cath92 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Med mindre du driver med noe som krever meget raskt nett, eller noe som tar mye av linjen din, funker 3,1mb/s kjempebra. Du vil sikkert merke litt tregere lasting av nettsider avhengig av hva du har nå; ellers skal du sikkert fint klare å laste ned på den linjen du sitter på. jeg benytter meg selv av Youtube, og surfer mye, jeg får nesten aldri problemer med nettet med mindre jeg laster ned større filer som filmer eller liknende. (selv sitter jeg på en 1.5mb/s linje. Så for din bruk, tviler jeg at du vil få noen problemer med denne pakken dersom du får omlag 3mb/s. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Vil heller anbefale at du velger Telenor (eller Netcom). De har bedre dekning og bedre hastighet enn ICE i de fleste tilfeller. Telenor og Netcom øker hastigheten hele tiden, og vil rykke fra ICE i kapasitet og hastighet i løpet av de nærmeste årene. Video og nett-TV krever mye båndbredde og du må regne med at du bruker opp kvoten før 1mnd er gått. Trøsten er at du fremdeles får brukt nett, med redusert hastighet. Det er vel ca 100-200kbs du får etter at kvoten er brukt opp. Den hastigheten duger greit til vanlig surfing. Lenke til kommentar
Cath92 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Tusen takk for svar. Så jo ut som Telenor var et bedre alternativ, men lurer litt på hva som er forskjellen på den trådløse ruteren og bredbåndsmodemet som man putter i USB-porten. Også ble jeg litt usikker på hva prisen ble tilsammen. Hvis man kjøper den trådløse f.eks, og bruker den veldig ofte hver dag, gjerne med spotify og tilgang til nett-tv. Og man skal bruke den i ca. 1 år, hva blir prisen ? Endret 5. februar 2011 av Cath92 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Trådløsrouteren gjør at du slipper å ha modemdonglen plugget i USB. Fordelen med modem plugget i laptop er at det blir enklere når du bruker den mobilt. (Routeren har kun 4 timers drift på batteri). Prisene er ganske enkle: 299.- pr mnd. 199 er prisen for router eller 1kr for modem. Totalpris for 1 år er ca 3300.- Det er forresten en ny test av ICE/Telenor/Netcom på http://amobil.no nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå