dapre Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hei. Har siktet meg inn på disse to tv'ene. Vet at det er to forskjellige teknologier. Den ene er LCD-LED, den andre Plasma. Aner ikke hva jeg liker best uten å se begge tv'ene på siden av hverandre. De ligger i samme prisleie, og får begge gode skussmål. Har tenkt å bestille/kjøpe begge, sammenlikne hjemme i egen stue, og returnere den jeg er minst fornøyd med. Men hvis dere mener det er milevis forskjell i kvalitet på disse to modellene, vil jeg vurdere å bytte ut en, eller begge mot noen andre testkandidater. Takk så mye for alle råd og tips Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Hei. Jeg har Philips TV'en og synes den fungerer kjempebra! Jeg har jo ikke akkuratt så mye peiling på TV'er, men synes ihvertfall denne er noe å tenke på! Edit: Jeg har 40" Endret 4. februar 2011 av DiNozzo Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 G20 er overlegen i bildekvalitet, så skal du ha best mulig TV så velger du denne. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 G20 er overlegen i bildekvalitet, så skal du ha best mulig TV så velger du denne. Det tviler jeg ikke på, men fint hvis du argumenterte for HVORFOR og HVORDAN du har kommet frem til denne konklusjonen. Har du selv en, eller begge tv'ene ? Har du sett begge tv'ene ved siden av hverandre med samme signalkilde ? Takk så mye for all info. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Mine meninger: G20 har mye mer behagelige og naturlige bevegelser enn 5605, selv om 5605 er langt i fra verst i klassen. G20 klarer også å beholde skarpheten i bildet bedre ved feks fotball. G20 har også et dypere fargenivå og klarer å gi mer naturlige farger enn 5605. Man har også THX på G20. I tillegg er panelet på G20 sort, mens 5605 er mørkegrått. Selv om sortfargen er ganske bra på 5605, så er G20 overlegen. 5605 er hakket vassere i lyst rom, selv om panelet til G20 er et av de plasmapanelene med minst refleks i. Disse meningene har jeg fått etter å ha brukt mye tid på tver de siste årene. Og ja, har sett begge tvene med samme signalkilde ved siden av hverandre i øyehøyde - både i lyst rom og med dempet belysning. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Takk for svar Dunedain. Det var mye positivt om Panasonic TX-P50G20E, så det er mulig jeg går for den. Men hva med Panasonic TX-P50G20E kontra Samsung PS50C7705XXE ?? Det eneste negative jeg finner er et par hundrelapper dyrere, og rappotert om mere trafostøy. Det husker jeg forresten mange mente om Panasonic TX-P50G20E også, når den kom ut. Men hvis det er betraktelig mere på Samsungen, er jo ikke det noe gunstig. Samsungen er forresten på tilbud denne uken på Elkjøp Lenke til kommentar
dapre Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 både i lyst rom og med dempet belysning Var på vei til den lokale elforhandleren i dag for å handle Panasonic TX-P50G20E. Dessverre ble jeg sjokkert over å se hvor utrolig blass/grå skjermen var ved siden av andre skjermer. Måtte bare ta telling og utsette kjøpet. Bad de ansatte sjekke innstillingene, men ingen av justeringene forbedret bildet. Tvert i mot! Skjermene som stod rundt var blant annet Philips 52PFL5605H, som var både sortere og klarere i bildet, men fremstå likevel som litt utvasket i detaljene. Panasonic TX-P50V20, var LITT mørkere/sort (mindre grå), men fremdeles sjokkerende forskjell fra omkringliggende tv'er. Samsung PS50C7705XXE var enda klarere og mere sort, men fremdeles ikke det jeg forventet. Men plutselig lyste LG 55LD650N opp som en sol undenfra. Skjermen fremstod som kruttsort i forhold til de nevnte. Klart, skarpt og flott bilde. Det hadde jeg ikke trodd. Jeg vet ikke om lysforholdene i butikken var særdeles ugunstige for plasma skjermene, men det var i hvert fall ingen tvil om at LCD LG'en var flottest. Selv har jeg en ganske lys stue, og har ingen interesse av å senke lyset i stuen hver gang jeg vil se Dagsrevyen. Var overbevist om at Plasma var det rette for meg, men nå er jeg usikker. Mulig jeg må kjøpe både Samsung PS50C7705XXE OG LG 55LD650N, og sjekke kvaliteten i min egen stue og lysforhold. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 En viktig ting å ta med seg når man skal kjøpe tv er at butikklokalene har veldig kraftig lys som kommer fra store lysstoffrør i taket. I slike omgivelser kommer plasmaen dårligere ut enn en lcd skjerm. Når den kommer hjem i stuen blir opplevelsen svært annerledes. G20 er en god tv med solid kontrast og ikke minst solid sortnivå. Eksempelvis har G20 et målbart sortnivå på 0.02 cd/m2 mot Philips som har 0.03 cd/m2. Ikke den helt store forskjellen, men det sier litt om opplevelsen du har i butikken... Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 I en butikk med lysrør som belysning vil alltid LCD/LED-skjermer se bedre ut enn plasma-skjermer av den enkle grunn at det er mer lysstyrke i de. Husk også at du ikke har like sterkt lys hjemme i stua. Be selgerne sette på en sending med panorering, så ser du hvorfor du skal velge plasma! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå