Gå til innhold

Selge Canon 40D pris?

Anbefalte innlegg

Hei..

Etter mange år med mitt flotte Canon 40D har jeg kommet til en konklusjon om å muligens selge det til fordel for Pentax K5 eller Nikon.

Det er overhode ikke noe i veien med 40D, men jeg har utrolig små hender og med langtids senbetennelse og musklene i grepet ikke kommer tilbake med det første trenger jeg et kamera som passer meg bedre.

Prøvehold det jeg tror var Pentax K-5, men var ikke så opptatt av og kikke. Dette lå kjempe i hånden min uten noe form for smerte så da var valget klart egentlig.

Jeg har lite utstyr, men lurte på om dere aner noe form for pris jeg kan sette det for.

Alt er kjøpt hos Japan Photo

Canon EOS 40D ( kjøpt 2008 )

Canon Zoom lens EF 24-105 1:4 L IS USM (macro 0,45m) (Kjøpt 2008).

Canon SpeedLight 580EX2 Blits (Kjøpt 2009)

2 stk Sandisk Extreme IV 4GB CF kort (Kjøpt 2008)

Solblender

Polariseringsfilter og mørkefilter.

Kameraet ser nytt ut og har ingen riper eller merkverdig slitasje.

Ikke vært uti regn osv.

Linsen har altid vært beskyttet av polariseringsfilteret så den skal det heller ikke være noe riper eller slitasje på.

Kameraet har tatt 6148 bilder om det har noe å si.

Takker veldig for svar og beklager om dette er feil forum, men kunne ikke finne noe form for kjøp/salg.

Mvh Audun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvehold det jeg tror var Pentax K-5, men var ikke så opptatt av og kikke. Dette lå kjempe i hånden min uten noe form for smerte så da var valget klart egentlig.

Det kan selvsagt ha vært K5 du prøvde, men K5 og 40D er ikke så forskjellige i størrelse. Anbefaler at du dobbeltsjekker før du selger noe.

Lenke til kommentar

Det er overhode ikke noe i veien med 40D, men jeg har utrolig små hender og med langtids senbetennelse og musklene i grepet ikke kommer tilbake med det første trenger jeg et kamera som passer meg bedre.

Hva med å kikke på noen små, nette micro four thirds-hus? Panasonic GH2, eller de enda mindre GF2/GF1, eller et Olympus-hus?

Masser av bildekvalitet, og uslåelig til størrelsen! :D

Lenke til kommentar

Hva med å kikke på noen små, nette micro four thirds-hus? Panasonic GH2, eller de enda mindre GF2/GF1, eller et Olympus-hus?

Masser av bildekvalitet, og uslåelig til størrelsen! :D

Godt forslag. Jeg har Panasonic GF1 og har blitt meget glad i det; den er nok den primære grunnen til at jeg har solgt alt Canon utstyret mitt. Den er ikke like god på høy ISO som min gamle 30D - men det er GH2.

Det har allerede kommet mye god optikk til µ4/3, og det kommer stadig mer.

Lenke til kommentar

Hmm, ja kanskje det.

Tenkte jeg skulle ned til Japan Photo i dag å prøveteste alt som finnes i den butikken for og se.

Mindre og nett er nok en stor fordel ja.

Er ikke helt sikker på om det var ett Pentax K-5, men det jeg kjapt holdt i var litt annerleders i grepet som gjorde det bedre.

Skal som sakt ned å teste litt og hvis jeg kan få ca 11. 000 for canon utstyret mitt legger jeg et budsjett på rundt 11.000 til 15.000.

Takker for flotte svar alle sammen!

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, men skal testes.

Hadde et 350d på jobb for en tid tilbake og det likte jeg overhode ikke.

Men det var mer meg og ikke kameraet og kan sikkert ikke sies for 550D.

Fastopptikk tror jeg også blir litt av min fremtid.

Ser jeg trenger mer vidvinkel enn zoom, så en 18m fast og kanskje en 30-80 eller noe i den duren hadde vært noe for meg.

På min nåværende 24-105 står den nesten altid på 24.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, men skal testes.

Hadde et 350d på jobb for en tid tilbake og det likte jeg overhode ikke.

Men det var mer meg og ikke kameraet og kan sikkert ikke sies for 550D.

Fastopptikk tror jeg også blir litt av min fremtid.

Ser jeg trenger mer vidvinkel enn zoom, så en 18m fast og kanskje en 30-80 eller noe i den duren hadde vært noe for meg.

På min nåværende 24-105 står den nesten altid på 24.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...