direkte Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg slo på pcen min, og når jeg skriver passordet så kommer det opp at passordet er feil. Slik er det på begge brukerne på pcen, men jeg har ikke endret noe passord, så vet ikke hvorfor det plutselig skal være feil. Under der jeg skal skrive passordet står det tilbakestill passord, men når jeg trykker der kommer det opp en beskjed om at dette krever flyttbare medier, diskett eller USB-flash-enhet. Hva betyr dette? Hvorfor har passordet plutselig blitt endret av seg selv, og hvordan skal jeg komme meg inn på pcen nå? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Dumt spørsmål kanskje, men har du sjekket Caps Lock? Lenke til kommentar
joacom Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Jeg slo på pcen min, og når jeg skriver passordet så kommer det opp at passordet er feil. Slik er det på begge brukerne på pcen, men jeg har ikke endret noe passord, så vet ikke hvorfor det plutselig skal være feil. Under der jeg skal skrive passordet står det tilbakestill passord, men når jeg trykker der kommer det opp en beskjed om at dette krever flyttbare medier, diskett eller USB-flash-enhet. Hva betyr dette? Hvorfor har passordet plutselig blitt endret av seg selv, og hvordan skal jeg komme meg inn på pcen nå? Det går ikke ann at datamaskinen plutselig endrer passord. Enten har noen tullet med deg (bror/søster e.l ) Hvilken windows versjon er det forresten? Endret 4. februar 2011 av joacom Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Du kan prøve denne ? http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ Lenke til kommentar
Teds Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Har du Windows XP kan du logge inn uten passord ved hjelp av "Safe Mode". Hvem sa sikkerhet? Her er en guide: Guide Lykke til! Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg slo på pcen min, og når jeg skriver passordet så kommer det opp at passordet er feil. Slik er det på begge brukerne på pcen, men jeg har ikke endret noe passord, så vet ikke hvorfor det plutselig skal være feil. Under der jeg skal skrive passordet står det tilbakestill passord, men når jeg trykker der kommer det opp en beskjed om at dette krever flyttbare medier, diskett eller USB-flash-enhet. Hva betyr dette? Hvorfor har passordet plutselig blitt endret av seg selv, og hvordan skal jeg komme meg inn på pcen nå? Det går ikke ann at datamaskinen plutselig endrer passord. Enten har noen tullet med deg (bror/søster e.l ) Hvilken windows versjon er det forresten? Enten det, eller hva da? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Eller så roter du. Nokon har kanskje flytta rundt på tastane på tastaturet. Eit passord endrer seg ikkje ut av det blå. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Har du Windows XP kan du logge inn uten passord ved hjelp av "Safe Mode". Hvem sa sikkerhet? Her er en guide: Guide Lykke til! Kom plutselig til å tenke på kjære Windows 98! Nå har da vikrleig ikke passord noen sikkerhets funksjon så lenge dataene på disken ikke er kryptert. Lenke til kommentar
joacom Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 HVis ikke har du fått er merkelig virus mann! Lenke til kommentar
Zondra Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Bruk en BootCD som har "Active Password Changer" og fjern passordene. Du kan også reinstallere maskinen hvis passordet skifter.. enten er det virus eller så er det en annen person som kødder med deg! Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 "Active password changer" er ikke gratis, hvorfor betale når det morten_b foreslo funker utmerket og er gratis. Link til samme som morten_b foreslo, men litt enklere side. http://www.techrena.net/computers/reset-windows-xp-vista-7-password-usb-pen-drive-cd/ Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Man må ikke glemme language da. Password skrevet på NO tastatur er ikke det samme som på EN. Skift+alt og prøve igjen, slik at det og er kontrollert. Lenke til kommentar
joacom Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 ...Eller kansje det er naboen sin datamaskin, send en kopi av nakenbildene av den kvinnlige naboen til meg også da (Hehe) 1 Lenke til kommentar
direkte Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Takk for alle svar. Jeg har sjekket caps lock ja. Tror ikke noen har tullet med meg, for ingen i familien kan særlig mye om data slik at de kan endre passord, men er jo selvfølgelig en liten mulighet. Jeg har windows vista, så å starte pcen i sikkerhetsmodus går ikke. Jeg får prøve å laste ned den filen på en cd, men har ingen cd her nå, så får se om jeg får det til senere. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Nå har jeg brent den fila på en cd, men hva skal jeg så gjøre? Jeg forstår ikke helt. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Det står forklart i linken jeg postet. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Er det nok å legge filen innpå cden og så sette cden i den pcen som jeg skal fjerne passord på? Eller må jeg gjøre noe annet? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Hm... Kan du ikke bare gjøre slik det står beskrevet, fremfor å spørre oss? Hvis det er noe konkret du ikke får til, så kan du jo nevne hvilket punkt du er på, og hvilken setning som eventuelt skaper problemer? Alt står i denne guiden som arjato allerede har gitt deg linken til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå