Benleo Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hei! Jeg har en rotte, men jeg får ikke kjøpe en ny rotte, fordi min mor er redd for at jeg skal bli alergisk mot noe, ettersom at rotter er ekstremt alergi fremkallende. Finns det rotter som ikke er alergifremkallende? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Tror det finnes sorter av alle dyr som er mindre allergifremkallende enn andre Har levd med en katt siden jeg var 2 år og er nå 21 år og katta er fortsatt i live. Har aldri vært allergisk mot den katten, men jeg er allergisk mot mange andre katter og dyr Lenke til kommentar
Benleo Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Tror det finnes sorter av alle dyr som er mindre allergifremkallende enn andre Har levd med en katt siden jeg var 2 år og er nå 21 år og katta er fortsatt i live. Har aldri vært allergisk mot den katten, men jeg er allergisk mot mange andre katter og dyr Vis det fins det, hadde jeg blitt veldig glad!, for nå, som rotta mi snart dør, får jeg ikke en ny.. (vis jeg ikke finner en som er lite alergiframkallende) Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Vil minne om at rotter skal være minst TO, ikke bare en. Har også hørt at rotter er veldig allergrifremkallende, men vet ikke om det er noen som ikke er det. Du kan jo spørre på tamrotter.com? Lenke til kommentar
Benleo Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Vil minne om at rotter skal være minst TO, ikke bare en. Har også hørt at rotter er veldig allergrifremkallende, men vet ikke om det er noen som ikke er det. Du kan jo spørre på tamrotter.com? Får kjekke det ut Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Er ikke noe ekspert, men hva med nakenrotter ? Lenke til kommentar
Benleo Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Er ikke noe ekspert, men hva med nakenrotter ? Det er godt mulig! Håper du har rett! Jeg får spørre om det på dyre butikken.. (må ha et klart svar, vis jeg skal kunne kjøpe ny..) Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Føler meg veldig 'klagete' nå men ofte vil de lyge til deg på dyrebutikken, bare for å få solgt dyr. Vet ikke hvordan dyrebutikkene nær deg er, da. Spør heller en veterinær f.eks. Oog om du skal kjøpe fra dyrebutikk (noe jeg ikke anbefaler, sjekk annonsene på tamrotter.com eller finn.no) og ikke vil ha syke eller aggressive rotter, ikke kjøp en som kommer fra Sverige. Ikke alle er syke eller aggressive, men veldig kjipt om de er det. Snakker med erfraring... Jeg var teit å kjøpte fra dyrebutikk, rottene som liksom bare var redde beit meg til blods flere ganger på bare noen dager og hun som var aggressiv mot andre rotter og måtte avlives(synd synd på veterinæren..), hun andre døde også tidlig pga. innavl. Og når jeg spurte på dyrebutikken fikk jeg selvsagt beskjed om at de ikke var fra dyrefabrikk i Sverige, de innrømmet det ikke før ALLE i kullet bortsett fra 1(som døde 'naturlig') hadde blitt avliva etter å ha bitt både mennesker og andre rotter. Aggressive rotter er skummelt, siden de er så utrolig smarte og kan lære seg å åpne burdører og sånn... Lenke til kommentar
Benleo Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Føler meg veldig 'klagete' nå men ofte vil de lyge til deg på dyrebutikken, bare for å få solgt dyr. Vet ikke hvordan dyrebutikkene nær deg er, da. Spør heller en veterinær f.eks. Oog om du skal kjøpe fra dyrebutikk (noe jeg ikke anbefaler, sjekk annonsene på tamrotter.com eller finn.no) og ikke vil ha syke eller aggressive rotter, ikke kjøp en som kommer fra Sverige. Ikke alle er syke eller aggressive, men veldig kjipt om de er det. Snakker med erfraring... Jeg var teit å kjøpte fra dyrebutikk, rottene som liksom bare var redde beit meg til blods flere ganger på bare noen dager og hun som var aggressiv mot andre rotter og måtte avlives(synd synd på veterinæren..), hun andre døde også tidlig pga. innavl. Og når jeg spurte på dyrebutikken fikk jeg selvsagt beskjed om at de ikke var fra dyrefabrikk i Sverige, de innrømmet det ikke før ALLE i kullet bortsett fra 1(som døde 'naturlig') hadde blitt avliva etter å ha bitt både mennesker og andre rotter. Aggressive rotter er skummelt, siden de er så utrolig smarte og kan lære seg å åpne burdører og sånn... Hæ, er det sant? Det var bra du sa det! Vis ikke hadde jeg stolt bint på de som jobber på dyrebutikken.. Skal ta kontakt med noen "eksperter" å spørre istedenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå