Gå til innhold

IT eller Biologi?

Ge9

Anbefalte innlegg

Eg lurar på om eg skal velge Biologi eller IT kva er lettast?

Ta i betraktning at min inteligens innanfor realfaga er ganske høg, eg får lett 5 i T-matte utan pugging, og eg likar naturfag nest best etter matte, der eg har svært høg 5 eller 6. Eg har ein del erfaring innan pc, men aldri vore bort i MYSQL, Flash, og html? Det eg har erfaring innan data er å laste ned pc spel og plasere cracken i riktig mappe, osv... Eg kan også ein god del ompc delar grafikkort, hovudkort prosessor, osv... Eg kan også modifisere forskjellige filer på spel som bf2, for å tweake osv... Eg kan midt på treet når ein kjem til router og port, internett oppbygging, deling av diverse osv...

Er litt usikker?

Er det nokon som veit kva slags studiar som krev IT når ein har R1 + R2 og K1 +K2 og FY1+FY2?

Og omvendt når det gjelder biologi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøst ingen?

videregående skole? :D

Ja eg går vg1 skal gå realfag vg2

seriøst er det ingen studie linjer som krever it eller biologi

Endret av Ge9
Lenke til kommentar

seriøst er det ingen studie linjer som krever it eller biologi

Det er så vidt jeg vet ingen som krever IT, men for enkelte studier kan biologi være med på å dekke realfagskravene. Det er dog ingen nødvendighet, fordi man kan dekke det med f.eks. fysikk.

http://www.samordnaopptak.no/info/generell-studiekompetanse/opptakskrav/spesielle_opptakskrav/

Da blir det nok IT, men fyfaen kor eg gleda meg til fysikk og kjemi og realfagsmatte!!!

men så er det tysk og norsk som øydelegg:(

Endret av Ge9
Lenke til kommentar

Att du finner riktig mappe å plassere cracken i, og att du klarer å endre ting i instillingsfiler til spill betyr ikke att du er god på data, da en jobb innen data ikke har noe med dette å gjøre. :p

nei sjølvsagt ikkje men poenget er at eg klarar å lære fort når det gjelder ting innan pc

Eg er heller ikkje innstilt på å jobbe med data, antaklig blir eg heller ein forskar, inginør ol

Endret av Ge9
Lenke til kommentar

Jeg går IKT-Servicefag nå, og om du tror du kommer til å holde på med spill og lignende tar du heilt feil. Vi har 3 hovudprogramfag innen IKT som heter Bruker og Driftstøtte, Virksomhetsstøtte og Drift og Vedlikehald. Det du kommer til å lære mest om på IKT er ITIL, Service, SLA og hvordan du skal gi folk service på en best mulig måte. I Drift og vedlikehald er det ekstremt mye om serverer; sette opp server, installere operativsystem på server, holde på med active directory, sette opp policyer og lignende. Hardware hadde vi om på starten av året, og vi lærte bare det mest grunnleggende om prosessorer, skjermkort, harddisker og hovudkort. Vi har foreksempel aldri bygd en PC. Du vil også lære om Nettverk, sette opp ruter/modem, få det til å funke på forskjellige maskiner osv.

I Bruker og Driftstøtte er det litt programvarer, foreksempel Photoshop og Dreamweaver. Flash er det veldig lite av.

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar

I Bruker og Driftstøtte er det litt programvarer, foreksempel Photoshop og Dreamweaver. Flash er det veldig lite av.

Med oss er det ganske annerledes, vi har hatt en del Photohop, men null dreamweaver og mye Flash. Men vi har brukt Expression Web i steden for Dreamweaver da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...