Shablagoy Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 God dag! Jeg reiser sammen med tre kamerater til Los Angeles i mars, for et opphold på 10 dager. Foreløpig har vi bestilt .numberOfAdults=4&tab=description&arrivalDate=22-03-2011&hotelId=124152&validate=false#description"]hotell for de tre første nettene, og vi skal forhåpentligvis leie denne bilen. Ellers har vi planlagt å se et par NHL-kamper (som egentlig var utgangspunktet for hele turen). Tar med glede imot alle tips og råd fra de som har besøkt byen/området tidligere! Det kan være alt fra gode hotell, attraksjoner, andre steder vi bør besøke i nærheten, eller noe så enkelt som et bra sted å spise. You name it. PS: Vi er alle under 21 år. (Da er det sikkert noen som tenker at vi får problemer med å leie bil, men dette skal være i orden) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Kjør gjerne Hwy 1 langs hele LA-kysten fra Malibu til Dana Point, ca 2,5 timers kjøretur (en vei). Da får du sett bl.a. Santa Monica, Marina del Rey, Redondo Beach, San Pedro/Long Beach, Huntington Beach, Laguna Beach. Når dere er lei av kysten og strender, synes jeg at den fineste delen av LA-området er Santa Ana/Mission Viejo-området i sør-øst ikke langt unna John Wayne airport. San Diego er også verdt et besøk, både selve byen, med besøk på hangarskipet USS Midway, og en tur innom La Jolla ([la hoja]) Gode restauranter er det over alt, gode priser også. Pannekakefrokost på Carrow's anbefales, kjeden finnes i nesten hele Ca. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) PS: Vi er alle under 21 år. (Da er det sikkert noen som tenker at vi får problemer med å leie bil, men dette skal være i orden) Alkohol vil dere iallefall fa problem med, dette er de strengere enn i Norge pa. Forovrig kan jeg anbefale a kjore sorover til San Diego for a ta en tur over grensa til Mexico om alkoholtorsten er til stede da, men don't drink and drive. Hehe. NB ikke kjor over grensa til Mexico. Er bedre a parkere bilen pa grensa for sa a ga over. Endret 5. februar 2011 av William_S Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Bare litt om bilen dere tenker å leie... Age Requirements Minimum Age: 16 Age 16 to 20 - Surcharge applies. ALL RENTERS UNDER THE AGE OF 21 MUST PROVIDE THEIR OWN FULL COVERAGE INSURANCE THAT COVERS OUR CAR ON LIABILITY AND IT MUST TRANSFER OVER. THE CUSTOMER MAY NOT PURCHASE ANY COVERAGES FROM US AND MUST HAVE PROOF OF COVERAGES WITH THEM AT TIME OF RENTAL. YOU MAY WANT TO FAX OVER A COPY OF INSURANCE BEFORE RENTAL TO AVOID ANY DELAYS AT TIME OF RENTAL. 1 additional drivers permitted at no extra charge Minimum Age for Additional Drivers: 21 Dere har også hatt førerkort i over 1 år? De fleste steder har dette også som krav. Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Kan ikke skjønne at dette skulle være et krav hos dem, da det står "minimum age: 16...." Men ja, alle har hatt førerkort over 1 år uansett. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 og hvordan ordner dere forsikringen? Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Jeez, var akkurat det her jeg prøvde å unngå. Vi har ringt og ordna forsikring. Telefon er kjekt. Lenke til kommentar
salvatore- Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Skjer med at alle som er på roadtrip i statene leier samme bilen? Ford Mustang. Hvorfor ikke gå for en hissig drømmebil du har hatt lyst til å kjøre i alle år. hadde jeg skulle dratt på roadtrip hadde jeg leid en stilig porche cayenne. Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg har enda til gode å se en stilig Porsche Cayenne. Dette er heller ingen roadtrip. Valget av Mustangen var et resultat av ønske om en fin bil delt på økonomiske forutsetninger. Jeg spurte ikke om råd angående valg som allerede er tatt. Tar fortsatt gledelig imot andre tips : ) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Var bare for sikkerhets skyld jeg postet det. Mange har dårlige forsikringer f.eks. som gjør at de må punge ut med mange tusen i egenandel og slikt, men er alt i orden, så er det strålende. I nærheten har dere mange fornøyelsesparker å besøke. Disneyland og California Adventure (du kan kjøpe pass for begge to da de ligger ved siden av hverandre), Universal og Six Flags Magic Mountain besøkte jeg når jeg var der. Six Flags har flest rekorder i verden, så liker man berg-og-dalbaner er dette stedet! Universal er såklart filminspirert, så en Simpsons-simulator er der, samt en studiotur der du får oppleve King Kong i 3D blant annet. Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Universal har vi faktisk vurdert litt! Var ikke engang klar over at det fantes Disneyland i dette området, før du sa det nå. Er det bare noe jeg innbiller meg, eller er det mest for barn? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Universal har vi faktisk vurdert litt! Var ikke engang klar over at det fantes Disneyland i dette området, før du sa det nå. Er det bare noe jeg innbiller meg, eller er det mest for barn? Det var ikke høydepunktet på turen for å si det sånn. Mindre karuseller og atraksjoner og barna er såklart i fokus. En ting jeg glemte og nevne som kanskje var høydepunktet blant besøkene i parker sammen med Six Flags må være Warner. Der får du en tur som tar i overkant av 3 timer. Kjører rundt der de filmer tv-serier, filmer og vi var inne i et par studioer til blant annet Ellen og vi så de filmet reklamefilm der. Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Notert : ) Lenke til kommentar
William_S Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Men vær obs på prisen på Six Flags. Kan fort koste flesk (omtrent som inngangsprisene på Tusenfryd). For litt avveksling (jeg ser dere reiser i mars så det er jeg oppgir vinteråpne veier her) er å kjøre interstate 5 nordover til til ca Merced for så kjøre inn i Yosemite Valley. Her kan dere stå på ski om dere ønsker. Ellers hadde jeg foreslått turen igjennom Mojaveørkenen, men da må dere opp på et pass som er vinterstengt november-april. Men som sagt jeg står ved anbefalingen ved å kjøre sørover til San Diego. Da kan dere få drukket litt alkohol i Mexico om tørsten skulle være der... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Var ikke engang klar over at det fantes Disneyland i dette området, før du sa det nå. Er det bare noe jeg innbiller meg, eller er det mest for barn? Den originale Disneyland er jo den som ligger i LA. Egentlig mest for barn, og dersom du har vært i Disneyland Paris eller Disneyworld i Florida, er det mye likt. I tillegg er det ofte kjempekøer på de attraksjonene som er interessante. Vurder heller Knotts Berry Farm. Endret 10. februar 2011 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeez, var akkurat det her jeg prøvde å unngå. Vi har ringt og ordna forsikring. Telefon er kjekt. Ettersom det med forsikring er en utfordring for alle under 21 som skal leie bil i USA ville det vært svært greit om du forklarte hvordan dere har ordnet dette. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Griffith Oberservatory. De har noen veldig interessante show i planetariumet. Disneyland er bra greier også. Det er bare 6 timer til SF også, som er en veldig artig by. Det er også verdt å gå en tur på kino, det er litt kulere enn i Norge. Dere har god tid i byen, bruk tiden, bli kjent med folk fra området. Det er nesten sånn "In soviet-Russia" opplegg på underholdning der. "In LA, you don`t find entertainment, entertainment finds you"/Borat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå