Gå til innhold

Kan noen fortelle om programfaget teknologi og forskninglære?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Hallo

Jeg lurer på om noen kan fortelle hva programfaget teknologi og forskninglære er fornoe?

Dette er tydeligvis et nytt fag som har dukket opp, jeg har lest litt om det men vil vite mer om det av elever som har programfaget nå, dette er bare av nysgjerrighet.

Er det noen som kan nevne litt om hva dere lærer fornoe og eventuelt hvilke bøker dere bruker?

Mvh TS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faget nå på vg2. Det er tidenes chill-fag, og vi gjør bare praktiske ting. Som for eksempel å lage spagettibru. Vi har skrevet en rapport, ellers har det bare vært lek. Tror ingen i klassen har under 5 i faget heller. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Men hvilke lærebok bruker dere? og kan du fortelle litt mer konkret hva dere driver med? Jeg har fått et signal om at det er et slags "ingeniør fag" bare nybegynner lignende.

Lenke til kommentar

Det er ikke lærebok i faget. Det kan nok stemme at det er et slags "ingeniør fag", siden vi bygger ting og må planlegge hvordan de skal være for å bli bra for det formålet de er laget for. Vi har også holdt på med elektriske ting som å lage en forsterker. Spagettibru og forsterker er vel egentlig det eneste "ordentlige" vi har gjort så kan ikke si så mye mer om faget egentlig.. Vet også at et av prosjektene vi skal begynne på snart er å måle verdier i lufta i forskjellige rom på skolen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det var nødvendig å finne ut hva faget dreide seg om, det ser ut til at faget er et praktisk fag med mye bygging/forsøk. Da stemte den artikkelen jeg leste et sted om at det var ikke en lærebok i faget og at det skal bli publisert en nå til høsten. Jeg er interessert i faget fordi dette er også blitt en kandidat som skal erstatte mitt nåværende programfag, Biologi 1. Den opprinnelige planen var å ta Geofag 1 men nå er Teknologi og Forskninglære 1 en kandidat.

Noen som har mer å fortelle om programfaget? er dette et fag som er privatistvennlig eller blir det for "praktisk" slik at det lar seg ikke gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...