Gå til innhold

Ustabilt nettverk

Anbefalte innlegg

Mitt hjemmenettverk er ustabilt. Jeg har en D-link DIR-655.

Jeg har endret den trådløse kanalen til 2.422 GHz og mens den står på den så fungerer pcen utmerket. Men da finner ikke macen nettverket i det hele tatt. Tar jeg det tilbake til automatisk så fungerer macen utmerket mer da blir pcen hevet ut til tider, av og til bare begrenset forbindelse uten internett og en sjelden gang blir den hevet helt ut av nettverket, men kobler seg da opp igjen etter 20 sekunder ca.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det helt stabilt for begge parter? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Last ned og installer programmet inSSIDer fra Metageek og sjekk hvilken kanaler andre WLAN i nærheten benytter. Deretter flytter du ditt WLAN til en kanal som er ledig.

Sjekk også om du har siste FW på din router, og vær obs på at det kan ligge nyere versjoner på dlink.de eller dlink.co.uk enn på dlink.no.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Last ned og installer programmet inSSIDer fra Metageek og sjekk hvilken kanaler andre WLAN i nærheten benytter. Deretter flytter du ditt WLAN til en kanal som er ledig.

Sjekk også om du har siste FW på din router, og vær obs på at det kan ligge nyere versjoner på dlink.de eller dlink.co.uk enn på dlink.no.

Takk for svar! Sto at jeg hadde siste versjon. ,men fant en på dlink.com som var betraktelig nyere. Håper det løser biffen :tease:

Takk for hjelpa :dribble:

Lenke til kommentar

Les spec nøye. Det du finner på .com kan være for ikke-Europeiske modeller.

Okai! Funka ikke så bra, den detter fortsatt ut...

Jeg har hardware versjon A4, men står A5 fysisk på selve boksen.

Lastet ned den nyeste til versjon A4, men dessverre like ustabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...