Dofty Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hei. Jeg har alltid hatt dette problemet med denne PCen, men tenkte nå jeg skulle få has på problemet. PCen vil ikke helt skru seg av når jeg bruker hvilemodus eller dvalemodus. Hører at HDDen skrur seg av og alt sånn, men viftene går fortsatt. Er dette vanlig? Har prøvd å skru av og på AMD Cool'n'Quiet uten noe innvirkning. PCen min: MSI K9A2 Platinum AMD Phenom II X4 965BE HIS Radeon HD 4850 OCZ Gold XTC DDR2 4GB OCZ StealthXStream 600W Samsung Spinpoint F3 1TB systemdisk Dofty Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Når du setter pc'en i Dvalemodus skal den gå av. Vifta skal ikke gå. (obs! kan ta litt tid før den stopper, PC'n skal skrive "data" til HDD) I hvilemodus kan vifta gå fordi pc'n er fortsatt "på". Og "data" er middlertidelig lagret i RAM og produserer litt varme. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Nei, viftene skal av uansett. Men fant ut at hovedkortet mitt var satt på S1 i BIOSen, den skal på S3. Da skrudde PCen seg helt av. Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Nei, viftene skal av uansett. Men fant ut at hovedkortet mitt var satt på S1 i BIOSen, den skal på S3. Da skrudde PCen seg helt av. Em.. hva mener du med S1 og S3 ???? Lenke til kommentar
Thomas N/A Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Em.. hva mener du med S1 og S3 ???? This: S1: All processor caches are flushed, and the CPU(s) stop executing instructions. Power to the CPU(s) and RAM is maintained; devices that do not indicate they must remain on may be powered down. S3: Commonly referred to as Standby, Sleep, or Suspend to RAM. RAM remains powered. Kilde: Wikipedia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå