Gjest Slettet+130498 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) satte sammen en maskin i går bestående av asus sabertooth p67, intel i7 2600k, opprinelig 16gb ram, gtx 580 og en cooler master 750w psu. første problem som dukket opp var at maskinen ikke ville starte opp med alle ram brikkene i (4x4gb) napper jeg ut to og setter de slik at de står i hver sin fargede slot. da starter maskinen uten problemer og alt er tilsynelatende greit. eneste da er at ram'en har blitt klokket ned. jeg har selv sjekket og ram'en er støttet av hk'et. skrur så maskinen av og skal starte den igjen så får jeg ingen respons. må inn og ut med strøm kabelen et par ganger før det skjer noe igjen, slik har den nå blitt. setter jeg derimot inn de 2 siste rambrikkene så starter maskinen, men hk gir minne feil og null bilde på skjermen. hva skjer ? annen morsom ting er at når den nå skal startes så får jeg bios feil og må inn i bios før jeg får gjort noe annet. led lyset som indikerer strøm lyser grønt slikt det skal. hva er galt? edit: har resatt cmos og det virket ikke, også prøvd den memok tingen til asus med alle 4 brikkene i, og nei ingen av de er defekte alle virker med hverandre i 2, men ikke i 4. Endret 4. februar 2011 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
Norp Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 i følge qvl er det kun en minneprodusent som er testet og støtter 4x4gb og det er "Geil GET316GB1600C9QC". Hvilke brikker er det du har? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Sjekk at RAM brikkene får rett spenning, du kan også oppdatere BIOS, siste versjon er 1204 for det hovedkortet. Ellers skal man ikke stole helt blindt på QVL når det gjelder minne, den listen angir bare hvilket minne som er testet OK med nevnte hovedkort, den sier ikke noe om hvilket minne som kan brukes eller ikke brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå